REKLAMA

Forum › Bielany

REKLAMA

# perpedes

10.03.2015 11:58

Doskonały tekst!
Brakuje tylko nazwisk
- urzędników którzy tak lobbowali za budową tej drogi i zmarnowali na nią parę milionów
- projektantów
- policjantów którzy to zatwierdzili
- radnych którzy chwalili się tym jako ogromnym sukcesem np w kampanii wyborczej

# R17

10.03.2015 13:32

Nie sposób się nie zgodzić z autorem. Jak widzę co dzień pana ze stopem to jest to idiotyzm po prostu. Zielone światło to nadal za mało potrzebny jest pan do kierowania ruchem. Bo kierowcom zmniejszy się przepustowość. Zielona strzałka to dobre rozwiązanie jak potrafi się z niej korzystać. Jak nie to sorry nie jest to wina pieszych.

# Niech stoi

10.03.2015 14:45

Niech stoi! Po to są właśnie pieniądze podatnika. Żeby było bezpieczniej. Choćby dla jednego dziecka, które nie zostanie kaleką albo i gorzej. Prewencja... Dedykuję tę wypowiedź #perpedes oraz #R17, którzy myślą zbyt płytko, nie znając w najmniejszym stopniu profilaktyki. Odsyłam do sprawdzonej przez lata teorii "Wybitych szyb". Burmistrz N.Y.C.D. R. Giulliani i jego "prawa ręka", szef N.Y.P.D. M. Bratton się kłania. Czytajcie książki i bywajcie w świecie obywatele i chrzańcie głupot!

REKLAMA

# R17

10.03.2015 15:13

#Niech stoi napisał(a) 10.03.2015 14:45
Niech stoi! Po to są właśnie pieniądze podatnika. Żeby było bezpieczniej. Choćby dla jednego dziecka, które nie zostanie kaleką albo i gorzej. Prewencja... Dedykuję tę wypowiedź #perpedes oraz #R17, którzy myślą zbyt płytko, nie znając w najmniejszym stopniu profilaktyki. Odsyłam do sprawdzonej przez lata teorii "Wybitych szyb". Burmistrz N.Y.C.D. R. Giulliani i jego "prawa ręka", szef N.Y.P.D. M. Bratton się kłania. Czytajcie książki i bywajcie w świecie obywatele i chrzańcie głupot!

Odsyłam raz jeszcze do przeczytania aby zroumieć na czym polega teoria wybitych szyb. Bo Giuliani faktycznie oparł się na profilaktyce i systemie COMPCAST (chyba tak to się nazywało). Ale teoria mówi o karaniu za wszystko ale by kara była nieunikniona. Nie musi być dotkliwa ale była. Tu zamiast stawiać pana ze stopem można by zainstalować kamerę i w myśl teorii każdemu kto się nie zatrzyma mandat. To jest sedno tej teorii.
Nikt tu nie krytykuje tego pana. Ale fakt, że zamiast zająć się problemem poszli na skróty. Problemem są samochody nie przestrzegające przepisów i to do nich trzeba by stosować teorię.

# Niech stoi

10.03.2015 15:32

Do #R17
Właśnie sam sobie odpowiedziałeś na teorię "Wybitych szyb". Widzisz wybitą szybę - zgłoś, przyjedziemy, wstawimy. Nie będzie zasady domina. Widzisz uliczne miejsce zagrażające zdrowiu czy życiu dzieci lub dorosłych? Przyjedziemy - postawimy człowieka. I oto chodzi. Koniec, kropka.

# R17

10.03.2015 16:51

#Niech stoi napisał(a) 10.03.2015 15:32
Do #R17
Właśnie sam sobie odpowiedziałeś na teorię "Wybitych szyb". Widzisz wybitą szybę - zgłoś, przyjedziemy, wstawimy. Nie będzie zasady domina. Widzisz uliczne miejsce zagrażające zdrowiu czy życiu dzieci lub dorosłych? Przyjedziemy - postawimy człowieka. I oto chodzi. Koniec, kropka.

Nie nie o to. Chodzi o to aby kierowcy przestali łamać przepisy, bo to oni są tu winni. Kierowca łamie przepisy to stawiamy ludka i super. Ale czego to uczy kierowcę? Niczego czyli nie rozumiesz tej teorii. To on po jej wprowadzeniu powinien zmienić nawyki.

REKLAMA

# Robert

10.03.2015 17:43

Odpowiednikiem wstawienia wybitej szyby byłoby przebudowanie al. Reymonta na mniej niebezpieczną. A odpowiednikiem pana stopka byłoby zatrudnienie pana do tłumaczenia przechodniom "uwaga, wybita szyba, można się skaleczyć". Koniec, kropka.

# FacioBielan

10.03.2015 17:44

A Pan #R17 jest znów znawcą od wszystkiego ze 154 postami na każdy temat ;)
Ma Pan szerokie spektrum wiedzy począwszy od masztów telekomunikacyjnych skończywszy na bezpieczeństwie lub raczej niebezpieczeństwie dzieci.
Proponuje wystartować w najbliższych wyborach samorządowych.
Jest Pan najmądrzejszy w każdym z tematów tego forum ;)

# VW Garbus

10.03.2015 20:37

Niestety ale jesteś w błędzie. Pieniądze podatnika są po to aby realizować takie inwestycje, które będą tanie, będą służyły ogółu oraz takie, które nie będą generować kosztów. W tym przypadku koszty są i będą i ... to jest totalna pomyłka.
Kolosalnym błędem jest utrzymanie przepustowości skrzyżowania w standarcie drogi wojewódzkiej. Według mnie i według wszelkich urbanistów skrzyżowania w obrębie szkół i osiedli mieszkaniowych powinny mieć co najwyżej 1 pas ruchu a prędkość powinno ograniczyć się metodami infrastrukturalnymi do 30 km/h.
Rozwiązanie proste i bezpieczne ale nieprzyjazne kierowcom. I oto właśnie chodzi bo samochód w mieście jest złem koniecznym.

REKLAMA

# Żona Kropka

10.03.2015 21:33

To może na zmianę stawiać tam Pana Stopka i Pana Policjanta. Pan Policjant wystawionymi mandatami zarobi na pensję Pana Stopka :)

# perpedes

10.03.2015 21:39

Do "#Niech stoi"
Żle mnie zrozumiałeś Ja nie żałuję pieniądze podatnika na poprawe bezpieczeństwa ale niech to będzie sensowne. Niech to będzie bezpiecznie ZAPROJEKTOWANE I WYKONANE. A tutaj zrobiono od czapy jakieś mega skrzyżowanie rodem z przedmieścia i teraz się odstawia taki teatr. Odgrywa się komedię aby nie było tragedii. Od razu trzeba robić dobrze i przewidywać skutki. A tego drogowcy w-wscy nie umieją co widać na kolejnych przykładach.
Prewencja powinna być na desce projektanta a nie po rozlaniu mleka.
To miejsce jest tak strasznie spieprzone że aż szkoda słów. Na nasz koszt!!!!!!
Tranzytowa arteria w miejscu obleganym przez tłumy ludzi codziennie /metro, bazar, szkoły, las, osiedla/

# JacJac

10.03.2015 21:48

W niedługiej przyszłości powtórka z rozrywki będzie miała miejsce na Światowida na Tarchominie.

REKLAMA

# R17

11.03.2015 16:15

#FacioBielan
Nie do wszystkiego trzeba miec bog wie jak fachowa wiedzie. Wystarczy co nieco czytac, obserwowac i przede wszystkim sluchac. Co dzien jestem na tym skrzyzowaniu i jak kazdy mam swoje zdanie. Jak sie pan nie zgadza to trzeba pisac co.
Jak z masztem. Myslenie, ze siec dziala bez jest naiwnei zadna fachowa wiedza nie jest potrzebna.
A czy 150 wpisow w 5-6 lat to duzo? 30 rocznie czyli odnosze sie raz na dwa tygodnie. Faktycznie duzo. Pana interesuje tylko jedna rzecz na kwartal? Slabo raczej warto sie interesowac. A nie jak jestem sprzedawca w sklepie to juz nie mam prawa miec swojego zdania na tenat bezpiecznej drogi mojego dziecka do szkoly? Powaznie pan sie niczym nie interesuje poza sprawami wlasnosciowymi w Play?
Warto czytac, sledzic i warto pisac, bo czesto ktos msdrzejszy cos wytlumaczy chocby i na forum.

# jmadrjas

12.03.2015 01:02

Świetny tekst! Nareszcie na tym portalu z perspektywy prawa, bezpieczeństwa i ekonomii, a nie pędzących na złamanie karku kierowców.

# PunkSkeleton

12.03.2015 08:44

Kolejny tekst z wymową: "zlikwidować ulicę, a pieszych niech przepisy nie obowiązują". Przepisy są po to by je przestrzegać: czerwone -> stoję, zielone -> idę. Ze statystyk policyjnych z 2013 roku można wyczytać, że wejście na jezdnię na czerwonym świetle odpowiadało za 288 wypadków. O 288 za dużo.
Najwięcej wypadków (podkreślam wypadków nie kolizji) powodują piesi.
Poza tym z tekstu wynika, że jak kierowca złamie przepis czyli nie zatrzyma się przed zieloną strzałką to winna jest strzałka. Rozumowanie na poziomie zabił, bo miał siekierę, więc winna jest siekiera.

REKLAMA

# takdlaczlowiekazestopem

12.03.2015 11:52

Jak zginie dziecko wtedy powstanie drugi artykuł, a kurcze to ile kosztowało życie tego dziecka? 35.000 zł w skali roku?

# R17

12.03.2015 12:00

#takdlaczlowiekazestopem napisał(a) 12.03.2015 11:52
Jak zginie dziecko wtedy powstanie drugi artykuł, a kurcze to ile kosztowało życie tego dziecka? 35.000 zł w skali roku?

Chyba nie rozumiesz o czym tu sie pisze. Nikt w komentarzach nie krytykuje zatrudnienia pana stopka. Ale fakt wybudowania za kilkanascie milionow ulicy ktora jest tak bezpieczna, ze on jest konieczny.

# baker

12.03.2015 13:14

#PunkSkeleton napisał(a) 12.03.2015 08:44
Przepisy są po to by je przestrzegać: czerwone -> stoję, zielone -> idę.
Najwięcej wypadków (podkreślam wypadków nie kolizji) powodują piesi.
To dlaczego trzeba takie cyrki robić aby pieszy bezpiecznie szedł na ZIELONYM i żeby go wariaci drogowi nie rozjeżdżali? Nie zauważyłeś, że to jest tematem artykułu a nie wchodzenie na czerwone?
A ile wypadków powodowali kierowcy nieprawidłowo wyprzedzając czy nie zatrzymując się na czerwonym, także przy zielonej strzałce? Może te dane będą ciekawsze? Przytoczysz je? Skąd te dane że najwięcej wypadków powodują piesi? Poproszę o liczby i daty.

REKLAMA

# rodz

30.03.2015 12:51

Czytajcie ze zrozumieniem:
Na skutek licznych interwencji rodziców uczniów Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 223 przy ul. Kasprowicza 107, dotyczących niebezpiecznego przejścia na skrzyżowaniu ulic Kasprowicza i al. Reymonta,
zamiast nauczyć dziecko podstaw prawa o ruchu drogowym lepiej postawić tam kogoś na kogo będzie można zrzucić winę za wypadek. i to jest uwaga do rodziców a nie szkoły
to jest skrzyżowanie dwóch dwupasmowych ulic aby tam się sprawdziło bezpieczeństwo dzieci (i tak olewających przechodzenie w sposób bezpieczny) trzeba by było postawić co najmniej 4 takich ludzi a najlepiej ośmiu

# baker

05.04.2015 13:26

#rodz napisał(a) 30.03.2015 12:51
to jest skrzyżowanie dwóch dwupasmowych ulic aby tam się sprawdziło bezpieczeństwo dzieci (i tak olewających przechodzenie w sposób bezpieczny) trzeba by było postawić co najmniej 4 takich ludzi a najlepiej ośmiu

A czy potrzeba tam dwupasmowych ulic? Nie można inaczej? Bielańskie dzieci mają ryzykować aby Tarchomin z Bemowem miały autostradowe połączenie? Takiego miasta chcesz? Bezpieczeństwo dzieci sprawdza się doskonale w większości miast na zachód od Odry bez etatowych opiekunów skrzyżowań. Bo tam inżynierowie myślą projektując.

# stopcham

10.06.2015 14:30

Mówiąc krótko:
polscy kierowcy nie dorośli do przywileju zielonej strzałki.
Takie prezenty można robić ludziom odpowiedzialnym i rozgarniętym, a nie tłukom rozganiającym niechronionych uczestników ruchu na ich zielonym świetle (!) "prawem silniejszego". To jest bandyterka, którą należy przeciąć zdecydowaną decyzją - zabrać troglodytom zieloną strzałkę.
Jeśli przez to postoją w ogonku, to niech sobie stoją. Będą mieli czas na przemyślenie, czy warto używać mózgu i przestrzegać przepisów.

REKLAMA

# zxcv

10.06.2015 15:42

"Na razie biuro inżyniera ruchu wystąpiło do Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Stołecznej Policji z prośbą o objęcie ronda nadzorem".
Urzędasy będą występować z pismami, a ja chyba tam stanę z kamerką. Policja będzie musiała założyć Wydział do Spraw Skrzyżowania Reymonta/Kasprowicza.

# qer

21.06.2015 21:18

"Na Zachodzie odpowiedź brzmi "zero", bo przez jezdnię można przejść właściwie w dowolnym momencie, także na czerwonym świetle. Patrzę w lewo, patrzę w prawo. Nic nie jedzie? Przechodzę."
ale w polsce oczywiscie jest problem i trzeba "czekac po pare minut" ciekawe, bo jeden cykl swiatel na reymonta trwa w porywach 1.5 minuty, a auta ze schroegera raczej w ilosci po 10-20 nie wyskakuja.
Lobbowanie za destrukcja szlakow komunikacyjnych jest strasznie uciazliwe dla swiata, z nikt normlany nie jezdzi kasprowicza bo jest tam falanga swiatel, teraz to samo zrobicie z reymonta? place rocznie okolo 250 000 podatku na bielanach i jezeli wydaje to nie dlatego ze rzad mamy kiepski tylko ludzie wiecznie pretensjonalni i niezadowoleni... gdzie indziej na swiecie buduja nowa droge, oddaja nowy obiek i wszyscy wokół maja tylko bol d*py?
Dodaj komentarz:
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b]. Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Przykład: [b]pogrubienie[/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i]. Na końcu kursywy wpisz [/i].
Przykład: [i]kursywa[/i].
Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora:
nick (podpis):

 

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024