# Miś 12.05.2021 17:34 |
|
Dzień Pieszego Pasażera
|
drugastrona 12.05.2021 17:54 |
|
Demagogia. Kasę przyznaje się na coś, co będzie realizowane w najbliższej przyszłości, na co są już papiery. Tymczasem linia tramwajowa nawet nie ma jeszcze koncepcji programowej - dopiero będzie na nią przetarg, jak autor raczył wspomnieć. A gdzie decyzja o uwarunkowaniach środowiskowych? A gdzie projekt budowlany i wykonawczy? Jak już to wszystko będzie zrobione, to wtedy można myśleć o pieniądzach na budowę. Panie autorze - więcej obiektywizmu, mniej manipulowania życzę.
|
# tarchominiak 12.05.2021 18:00 |
|
drugastrona napisał 12.05.2021 17:54 Demagogia. Kasę przyznaje się na coś, co będzie realizowane w najbliższej przyszłości, na co są już papiery. Tymczasem linia tramwajowa nawet nie ma jeszcze koncepcji programowej - dopiero będzie na nią przetarg, jak autor raczył wspomnieć. A gdzie decyzja o uwarunkowaniach środowiskowych? A gdzie projekt budowlany i wykonawczy? Jak już to wszystko będzie zrobione, to wtedy można myśleć o pieniądzach na budowę. Panie autorze - więcej obiektywizmu, mniej manipulowania życzę. W pewnym sensie tak, ale projekt i decyzja środowiskowa już dawno by były, gdyby wcześniej przeznaczono na to pieniądze. Most tramwajowy na Modlińskiej stoi już chyba z 10 lat. Od tamtej pory było w Wwie mnóstwo "pilniejszych" spraw. Dokładnie tak samo, jak teraz. |
# RaZ 12.05.2021 19:22 |
|
W ostatnim akapicie autor mocno odpłynął, może jeszcze las trzeba zabetonować i zbudować bloki?
|
# wars22 12.05.2021 20:26 |
|
Bo dla tych pań ważniejsze jest nie podpaść Trzaskowskiemu i dalej korzystać z uroków bycia radną, niż reprezentować swoich wyborców.
|
# autochton 12.05.2021 20:54 |
|
Linię tramwajową należy podzielić na etapy. Tak będzie szybciej i prościej.
Rozumiem, że przebieg linii do Familijnej/Płochocińskiej jest na 100% pewny. To powinien być pierwszy etap, który powinien powstać najszybciej. A później można się zastanawiać nad opcjami. Opcja przez Familijną i TN nie jest zła. Tam się dużo buduje a Myśliborska szersza nie będzie. |
drugastrona 13.05.2021 18:27 |
|
#tarchominiak napisał(a) 12.05.2021 18:00 W pewnym sensie tak, ale projekt i decyzja środowiskowa już dawno by były, gdyby wcześniej przeznaczono na to pieniądze. Most tramwajowy na Modlińskiej stoi już chyba z 10 lat. Od tamtej pory było w Wwie mnóstwo "pilniejszych" spraw. Dokładnie tak samo, jak teraz. Tarcho już ma jeden tramwaj, więc na pewno dla urzędników drugi tramwaj na Tarcho nie będzie pilny. O wiele pilniejszy jest tramwaj na Białołękę i na Wilanów. |
drugastrona 13.05.2021 18:30 |
|
#autochton napisał(a) 12.05.2021 20:54 Linię tramwajową należy podzielić na etapy. Tak będzie szybciej i prościej. Rozumiem, że przebieg linii do Familijnej/Płochocińskiej jest na 100% pewny. To powinien być pierwszy etap, który powinien powstać najszybciej. A później można się zastanawiać nad opcjami. Opcja przez Familijną i TN nie jest zła. Tam się dużo buduje a Myśliborska szersza nie będzie. Na pewno będzie podzielona na etapy. Podobnie jak ta, która się kończy budować. Zawsze są duże sprzeciwy społeczne, niestety. Zawsze komuś będzie przeszkadzał tramwaj pod oknem, to nieuniknione. |
# Czytelnik 14.05.2021 08:00 |
|
O tą linię prosili mieszkańcy jeszcze 20 lat temu i jej budowę obiecała HGW w 2006 r. w ramach kampanii wyborczej! Teraz PO wymyśla jakby jej nie zbudować i woli tracić pieniądze na bzdury. Inna sprawa, że budowa krótkiej linii z Młocin obnaża ich kompletną nieudolność - to inwestycyjny koszmar - mamy już 4 etap - trwający prawie dwa lata, obejmujący ledwie 2 przystanki, pętle i kawałek ul. Światowida, a to jeszcze nie koniec tej rzekomo priorytetowej inwestycji. Chroń nas Panie od takich włodarzy.
|
# Ryba 14.05.2021 12:23 |
|
drugastrona napisał 13.05.2021 18:27 Proszę zauważyć, że Śródmieście licząc od Gdańskiego po Trasę Łazienkowską ma już 5 mostów drogowych i przynajmniej po 4 (nie wiem jak to jest z Łazienkowskim) można przejść pieszo lub przejechać rowerem. A jednak kolejna przeprawa, która ma to umożliwić stała się dla urzędników priorytetem. Nie o to więc chyba chodzi (ja już pomijam, że cały wielki Żerań tramwaju jednak nie ma)Tarcho już ma jeden tramwaj, więc na pewno dla urzędników drugi tramwaj na Tarcho nie będzie pilny. |
# Rafalala 14.05.2021 12:49 |
|
#Ryba napisał(a) 14.05.2021 12:23 Proszę zauważyć, że Śródmieście licząc od Gdańskiego po Trasę Łazienkowską ma już 5 mostów drogowych i przynajmniej po 4 (nie wiem jak to jest z Łazienkowskim) można przejść pieszo lub przejechać rowerem. A jednak kolejna przeprawa, która ma to umożliwić stała się dla urzędników priorytetem. Nie o to więc chyba chodzi (ja już pomijam, że cały wielki Żerań tramwaju jednak nie ma) Zauważ, ze kolejny most to jest dla dewelopera, coś jak brama na osiedle. Kolejna sprawa, priorytet dla stołecznych urzędników jest muzeum sztuki nowoczesnej za ponad 400mln zł. Dlaczego priorytet? A co to sztuka nowoczesna? To wątpliwe dzieła, ale dzieła znajomych króliczka które można co chwile eksponować i za to płacić z naszej kasy. Taka dojarka. |
# dl81 14.05.2021 15:22 |
|
Ciekawe ilu z tych, co tu marudzą w wyborach popiera regularnie PeŁo i wybrało bumelanta, lesera, nieudacznika i pozoranta w osobie Rafaua Czaskoskiego na prezydenta stolycy a potem głosowali na niego w wyborach na głowę państwa... Jak chcesz, jeden z drugim żeby było lepiej w kwestii zarządzania miastem, to się zastanów zanim oddasz głos
|
# Ryba 14.05.2021 15:34 |
|
#Rafalala napisał(a) 14.05.2021 12:49 Ja to zauważam :). Widzę też, że kładka pieszo-rowerowa przez Wisłę jest dla Trzaskowskiego dużo bardziej spektakularna niż kilka kilometrów linii tramwajowej gdzieś na peryferiach. A przecież chodzi o to, by jak najlepiej się lansować, co tam faktyczne potrzeby.Proszę zauważyć, że Śródmieście licząc od Gdańskiego po Trasę Łazienkowską ma już 5 mostów drogowych i Zauważ, ze kolejny most to jest dla dewelopera, coś jak brama na osiedle. Kolejna sprawa, priorytet dla stołecznych urzędników jest muzeum sztuki nowoczesnej za ponad 400mln zł. Dlaczego priorytet? A co to sztuka nowoczesna? To wątpliwe dzieła, ale dzieła znajomych króliczka które można co chwile eksponować i za to płacić z naszej kasy. Taka dojarka. |
drugastrona 14.05.2021 17:48 |
|
Dla nas linia tramwajowa jest ważniejsza, ale obawiam się, że nas jest mniej niż mieszkańców Pragi i Śródmieścia, którym zależy na kładce przez Wisłę. A logika jest taka, że Tarcho już ma tramwaj. Już pisałem pod innym artykułem: liczba specjalistów w urzędach jest ograniczona i nie są w stanie jednocześnie pracować nad tramwajem wzdłuż Kasprzaka, na Białołękę, na Wilanów z Dw. Zachodniego, na Gocław, z metra Wilanowska na Służewiec i rzecz jasna wzdłuż Modlińskiej. Nie ma też hajsu, żeby to wszystko robić na raz. Teraz jest ciśnienie na tramwaj z Zachodniego na Wilanów, na Kasprzaka, na Gocław i na Białołękę. A skoro będzie niebawem przetarg na koncepcję programową, to tym lepiej. Trzeba przejść całą procedurę - nie da się od tego uciec. Nie jest tak jak sugeruje autor: że nie ma pieniędzy, bo kładka. Tak to nie działa. Najpierw trzeba sporządzić tonę papierów, koncepcję programową, raport o oddziaływaniu na środowisko, uzyskać decyzję środowiskową, zezwolenie na realizację inwestycji, a dopiero wtedy może być przetarg na projekt budowlany i wykonawczy i budowę linii tramwajowej, czyli realnie za kilka lat.
|
# Ryba 17.05.2021 08:53 |
|
drugastrona napisał 14.05.2021 17:48 Wy się tu bawicie, a mnie chodzi o życie. Pamiętasz że szkoły? Pasuje jak ulał. Jeśli nawet rzeczywiście niektórym mieszkańcom Śródmieścia zależy na tej kładce za setki milionów to na zasadzie fajnej zabawki. A dla takich mieszkańców Żerania np. Tramwaj to kwestia podstawowych potrzeb.nas jest mniej niż mieszkańców Pragi i Śródmieścia, którym zależy na kładce przez Wisłę. A logika jest taka, że Tarcho już ma tramwaj. |
# Ryba 17.05.2021 09:02 |
|
drugastrona napisał 14.05.2021 17:48 No jednak nie jest tak ograniczona skoro są w stanie "równocześnie " pracować nad tą kładka np. Gdyby się nie zajmowali kladką zwolniłyby się moce na tramwaj. Już pisałem pod innym artykułem: liczba specjalistów w urzędach jest ograniczona i nie są w stanie jednocześnie pracować nad tramwajem wzdłuż Kasprzaka, na Białołękę, na Wilanów z Dw. Zachodniego, na Gocław, z metra Wilanowska |
# Ryba 17.05.2021 09:08 |
|
drugastrona napisał 14.05.2021 17:48 Dlaczego nie ma skoro są na kładkę? No przecież o to chodzi by za pieniądze które chcą przeznaczyć na kładkę budowali linię tramwajowe.Nie ma też hajsu, żeby to wszystko robić na raz. |
# Ryba 17.05.2021 09:14 |
|
drugastrona napisał 14.05.2021 17:48 Nawet jeśli to jaki problem? Przecież pieniadze to nie śnieg, nie stopnieją jeśli się nie wyda w danym roku. Tym bardziej że są to pieniądze na krechę czyli z kredytu.Nie jest tak jak sugeruje autor: że nie ma pieniędzy, bo kładka. Tak to nie działa. Najpierw trzeba sporządzić tonę papierów, koncepcję programową, raport o oddziaływaniu na środowisko, uzyskać decyzję środowiskową, zezwolenie na realizację inwestycji, a dopiero wtedy może być przetarg na projekt budowlany i wykonawczy i budowę linii tramwajowej, czyli realnie za kilka lat. |
# autochton 17.05.2021 14:42 |
|
Tylko nacisk oddolny może coś zmienić. Gdyby radni poczuli "oddech" mieszkańców ruszyli by tyłki. A tak widzą, że czasem jest kilka krytycznych postów gdzieś na forum i mają to głęboko w rzyci.. aby do wyborów.
|
drugastrona 17.05.2021 18:00 |
|
#Ryba napisał(a) 17.05.2021 08:53 Wy się tu bawicie, a mnie chodzi o życie. Pamiętasz że szkoły? Pasuje jak ulał. Jeśli nawet rzeczywiście niektórym mieszkańcom Śródmieścia zależy na tej kładce za setki milionów to na zasadzie fajnej zabawki. A dla takich mieszkańców Żerania np. Tramwaj to kwestia podstawowych potrzeb. No to przecież pisze w artykule, że będzie niebawem przetarg na koncepcję programową. Papierologii nie przeskoczysz, nie żyjemy w Chinach. |
drugastrona 17.05.2021 18:01 |
|
#Ryba napisał(a) 17.05.2021 09:02 No jednak nie jest tak ograniczona skoro są w stanie "równocześnie " pracować nad tą kładka np. Gdyby się nie zajmowali kladką zwolniłyby się moce na tramwaj Kładka za moment będzie budowana i to jest podstawowa różnica. To nie ten etap procedury. |
drugastrona 17.05.2021 18:03 |
|
#Ryba napisał(a) 17.05.2021 09:08 Dlaczego nie ma skoro są na kładkę? No przecież o to chodzi by za pieniądze które chcą przeznaczyć na kładkę budowali linię tramwajowe. Nie wiem, ile razy mam powtórzyć, żeby dotarło: kładka będzie budowana za moment. Linie tramwajowe dopiero są na etapie papierologii, więc nie można na nie przeznaczyć pieniędzy. |
drugastrona 17.05.2021 18:09 |
|
#Ryba napisał(a) 17.05.2021 09:14 Nawet jeśli to jaki problem? Przecież pieniadze to nie śnieg, nie stopnieją jeśli się nie wyda w danym roku. Tym bardziej że są to pieniądze na krechę czyli z kredytu. Taki to problem, że przeznacza się pieniądze, jeżeli można je wydać. A teraz nie wydasz pieniędzy na budowę linii tramwajowej, bo jeszcze nie została sporządzona dokumentacja. Jeżeli masz w budżecie na dany rok (no bo budżety uchwala się na jeden rok) i ich nie wydasz, to zaraz będzie ryk opozycji, że jesteś nieudacznikiem i nie umiesz wydawać pieniędzy. Więc przeznacza się pieniądze w danym roku tylko na to, co może zostać zrobione. Tak działają budżety i nic z tym nie zrobisz. I dlatego właśnie pisanie, że nie ma pieniędzy na tramwaj na Modlińskiej, bo będzie kładka to minimum manipulacja, a nawet rzekłbym, że kłamstwo. To są zupełnie inne pieniądze. Gdyby kładka nie była budowana, to te pieniądze wydano by w tym czy przyszłym roku na coś innego, ale nie na tramwaj na Modlińskiej, bo jego przygotowanie jest w powijakach. |
# Ryba 17.05.2021 22:31 |
|
drugastrona napisał 17.05.2021 18:00 I ta papierologia ma niby tłumaczyć, że w chwili gdy ma być budowany bzdet komunikacyjny za prawie 200 mln zł naprawdę ważne dla mieszkańców inwestycje komunikacyjne są dopiero na etapie planowania przetargu na koncepcję programową? Żartowniś.No to przecież pisze w artykule, że będzie niebawem przetarg na koncepcję programową. Papierologii nie przeskoczysz, nie żyjemy w Chinach. |
# Ryba 17.05.2021 22:36 |
|
drugastrona napisał 17.05.2021 18:01 A co, z nieba ta sytuacja spadła, czy też po prostu jest wynikiem nieudolnego, a przynajmniej mającego w głębokim poważaniu mieszkańców zarządzania miastem?Kładka za moment będzie budowana i to jest podstawowa różnica. To nie ten etap procedury. |
# Ryba 17.05.2021 22:53 |
|
drugastrona napisał 17.05.2021 18:09 Tylko dlaczego miasto jest tak dziadosko zarządzane, że w tym roku jest gotowe na wydanie 200 mln zł na bzdet, a nie jest gotowe na wydanie tych pieniędzy na bardziej niezbędne inwestycje komunikacyjne? Co, opozycja by krzyczała? Czy może po prostu to co jest ważne dla mieszkańców, a to co będzie lepiej wyglądać na wyborczych folderach? I przestań bredzić o jakichś znaczonych pieniądzach na budowę kładki. Nikt nie kazał planować w budżecie wydatków na budowę kładki.. Jeżeli masz w budżecie na dany rok (no bo budżety uchwala się na jeden rok) i ich nie wydasz, to zaraz będzie ryk opozycji, że jesteś nieudacznikiem i nie umiesz wydawać pieniędzy. Więc przeznacza się pieniądze w danym roku tylko na to, co może zostać zrobione. |
# Ryba 17.05.2021 23:05 |
|
drugastrona napisał 17.05.2021 18:03 Możesz i 100 razy powtarzać! Ale póki nie zrozumiesz, że pieniądze to nie śnieg, że nie znikają na letnim słońcu, że jeśli nawet, o zgrozo, mimo mijających lat (dziesięcioleci?) nie przygotowało się sensownych wydatków, to lepiej poczekać i nie zadłużać miasta wydatkami na bzdety, to rozmowa z tobą nie ma sensu.Nie wiem, ile razy mam powtórzyć, żeby dotarło: kładka będzie budowana za moment. Linie tramwajowe dopiero są na etapie papierologii, więc nie można na nie przeznaczyć pieniędzy. |
# Salandra 18.05.2021 10:30 |
|
Białołęka to głównie ludzie ze wschodu (okolice Lublina), którzy nie utożsamiają się z miastem i wprowadzają tu swoje wschodnie zwyczaje. Przykra prawda jest taka, że nie ma dużego społecznego nacisku bo nie ma tu tkanki sąsiedzkiej - dbania o wspólne dobro. Niestety urzędników trzeba naciskać, a takim urzędnikiem jest obecny prezydent Rafał Trzaskowski wraz z podległymi mu pracownikami.
|
drugastrona 18.05.2021 10:52 |
|
#Ryba napisał(a) 17.05.2021 22:31 I ta papierologia ma niby tłumaczyć, że w chwili gdy ma być budowany bzdet komunikacyjny za prawie 200 mln zł naprawdę ważne dla mieszkańców inwestycje komunikacyjne są dopiero na etapie planowania przetargu na koncepcję programową? Żartowniś. Po pierwsze, to dla Ciebie jest bzdet, a nie obiektywnie. Ta kładka to obiektywnie super pomysł. Jeżeli nie podobają Ci się takie inwestycje jak kładka przez Wisłę, to rozumiem, że chciałbyś również likwidacji np. linii autobusowych wożących powietrze na peryferiach miasta? Po co komu np. fontanny, muzea, teatry, tramwaje wodne itp.? Przecież liczy się tylko i wyłącznie tramwaj wzdłuż Modlińskiej, reszta to bzdety. Po drugie, weź w końcu zacznij się interesować swoim miastem i doczytaj o inwestycjach w tramwaj na Gocław, na Kasprzaka i na Wilanów, na jakim są etapie i przestań jęczeć, że nic się w Warszawie nie dzieje pod tym względem. Wszystko jest w internecie, łatwo sprawdzić. Po trzecie, Tarcho ma już tramwaj, więc szybko się drugiego tramwaju nie doczeka i pogódź się z tym, bo są inne priorytety komunikacyjne, choćby tramwaj na Białołękę. Jeżeli kupiłeś mieszkanie na Żeraniu, bo tramwaj, to jesteś frajerem i pretensje miej do siebie. Po czwarte, ostatni raz powtórzę, że kładka nie zabrała żadnych pieniędzy na tramwaj wzdłuż Modlińskiej. Jeżeli twierdzisz, że urzędnicy są nieudolni, to oczywiście masz rację, ale nic z tym nie zrobisz, bo przy zarobkach na takich stanowiskach nie zatrudnisz prawdziwych fachowców. Znów polecam pogodzić się z tym stanem rzeczy, bo Twoje jęczenie i tak nie ma na nic wpływu. Jeżeli zagłosujesz na inną partię, to przyjdą i tak tacy sami nieudolni urzędnicy. |
# Janecki 18.05.2021 12:11 |
|
Już zwątpiłem dawno, że tu powstanie tramwaj, dlatego przesiadłem się na optitaxi. Jak zadzwonię to za chwilę jest i dowiezie zawsze na czas.
|
# Ryba 18.05.2021 12:56 |
|
drugastrona napisał 18.05.2021 10:52 Moja opinia jest subiektywna (jasne, to mój pkt widzenia!), ale swojej, to już nie wiedzieć czemu nadajesz przymiot obiektywizmu! Hahaha, co za paskudny megaloman z ciebie wychodzi!Po pierwsze, to dla Ciebie jest bzdet, a nie obiektywnie. Ta kładka to obiektywnie super pomysł. (...) Po drugie, weź w końcu zacznij się interesować swoim miastem i doczytaj o inwestycjach w tramwaj (...) łatwo sprawdzić. Po trzecie, (...) Jeżeli kupiłeś mieszkanie na Żeraniu, bo tramwaj, to jesteś frajerem i pretensje miej do siebie. Po czwarte (...) Jeżeli twierdzisz, że urzędnicy są nieudolni, to oczywiście masz rację, ale nic z tym nie zrobisz, bo przy zarobkach na takich stanowiskach nie zatrudnisz prawdziwych fachowców. (..._ Jeżeli zagłosujesz na inną partię, to przyjdą i tak tacy sami nieudolni urzędnicy. Pomijając kwestię przymiotów twojej osobowości, trzeba było od początku, że uważasz, że ta kładka jest bardziej potrzebna Warszawie, niż tramwaj na Żerań lub inne inwestycje. Przynajmniej nie musiałbyś przez kilka dni pleść trzy po trzy, raz, że nie ma kasy, a to znów, że kasa jest ale nie da się jej wydać na inne inwestycje, bo nie są przygotowane, bo papierologia, bo to nie Chiny, bo trzeba ją wydać jak leci, bo opozycja się przyczepi, że budżet nie został wykorzystany itp itd. Prawdopodobnie dla każdego czytelnika jest jasnym, że motywem twych wpisów jest obrona decyzji formalnego lub politycznego pryncypała w Ratuszu. Niech będzie. Ale wiesz, mam pewną schadenfreude. Jestem pewien, że nie będzie on zadowolony z poziomu i skuteczności jaką zaprezentowałeś. Obraz zarządzania miastem jaki zaprezentowałeś jest fatalny! Króluje biurokracja, nie ma strategicznego planowania i przygotowania inwestycji, a kryterium wydawania publicznych pieniędzy to nie nie dobro publiczne a zyski polityczne: na łapu capu, co leci, byle opozycja się nie przyczepiła. I jeszcze, że ci co wierzyli w szczerość twojego pryncypała i jego zaplecza, to frajerzy, a ostatecznie, że nie ma co się czepiać twego pryncypała i jego kupli z Zarządu, bo zbyt mało zarabiają i dlatego są nieudolni, a jak zamienimy ich na innych to będzie tak samo (!)...Oj możesz zebrać cięgi :) Kilka dni temu w innej dyskusji skompromitowałeś się radząc innym forumowiczom by zainteresowali się okolicą w której mieszkają, bo wówczas będą wiedzieć, że za zarządzanie Modlińską (bałagan na Modlińskiej) nie odpowiada rzekomo nie ZDM a rządowa agenda: GDDKiA. I okazało się, ze nie tylko zachowujesz się jak zadufany w sobie buc, który chce udzielać rad innym, nie będąc proszonym, ale też jak kompletny ignorant, bo w świetle prawa jest zupełnie odwrotnie. I ktoś taki chce mi doradzać, co mam czytać? Przykro mi, nie masz kwalifikacji... Ja nic takiego nie napisałem, że zwykli urzędnicy są nieudolni. Jeżeli ktoś jest nieudolny, to Zarząd Warszawy z twym zapewne guru na czele. A co do mojego "jęczenia". Ty sam wiesz, jak bym ci mógł odpowiedzieć, ale nie będę narażał czytelników na takie wyrazy... |
# Gróba paruwa z zarzontu 18.05.2021 14:48 |
|
Gdy tylko otumanię mieszkańców osiedla przy Światowida 51 i zbiorę podpisy pod przewalcowaniem funduszu remontowego na moje wydatki, to zasiadam do knucia przy tramwaju. Spokojna głowa. Bedzie.
|
# Biały 18.05.2021 17:52 |
|
Lini Tramwajowej nie będzie z prostego powodu , Spółka tramwajowa nie szanuje swoich pracowników Motorniczowie są traktowani jak zło konieczne , ciągle tylko szukają powodów żeby ich ukarać a o podwyżkach nie ma mowy bo kasa miasta jest pusta. Podsumowanie nie będzie lini Tramwajowej bo nie ma ludzi którzy by te tramwaje prowadzili.
|
# irasiad 19.05.2021 15:23 |
|
Nie karmić jęczącego trolla ryby, szkoda czasu. Nic mu nie tłumaczyć - na pewno nie zrozumie.
|
# Mamona 20.05.2021 12:26 |
|
Za podsumowanie tej dyskusji proponuję następujący tekst opublikowany na tym portalu (autor dg)
Zadłużona Warszawa Samorząd z jednej strony tnie wydatki niezbędne, jak wspomniane remonty jezdni, ale nie ma żadnego problemu z rozpoczynaniem nowych, kontrowersyjnych inwestycji. Gdy wybuchł kryzys gospodarczy, nie było nawet mowy o wstrzymaniu budowy Muzeum Sztuki Nowoczesnej za 420 mln zł, choć taki pomysł zgłosił kilka miesięcy temu radny Wiktor Klimiuk. Wiceprezydent Michał Olszewski odpowiedział wówczas, że oszczędzenie kilkuset milionów na rezygnacji z bardzo drogiej i niekoniecznie potrzebnej inwestycji to... niegospodarność. Kryzys trwa a samorząd przymierza się do budowy linii metra, łączącej Stadion z Gocławiem przez rondo Wiatraczna. Taka trasa nie ma uzasadnienia ekonomicznego. Jednocześnie w kolejce czekają takie inwestycje, jak nowe ulice czy szkoły podstawowe, a główną ofiarą rzekomych "oszczędności" padła oczekiwana od kilkudziesięciu lat obwodnica Pragi. Ponieważ cięcia w budżecie są natychmiast zastępowane nowymi wydatkami, w rezultacie dziura budżetowa zmniejsza się w niewielkim stopniu. Po głosowaniach 13 maja udało się ją zmniejszyć z 3,012 mld do 2,985 mld. Jednocześnie warszawscy radni dali zielone światło do wzięcia kredytu w wysokości 1,9 mld. |
drugastrona 20.05.2021 15:50 |
|
#Ryba napisał(a) 18.05.2021 12:56 Moja opinia jest subiektywna (jasne, to mój pkt widzenia!), ale swojej, to już nie wiedzieć czemu nadajesz przymiot obiektywizmu! Hahaha, co za paskudny megaloman z ciebie wychodzi! Po prostu operuję faktami i tyle. A że Ty nie potrafisz się z nimi pogodzić, to już Twój problem. #Ryba napisał(a) 18.05.2021 12:56 Pomijając kwestię przymiotów twojej osobowości, trzeba było od początku, że uważasz, że ta kładka jest bardziej potrzebna Warszawie, niż tramwaj na Żerań lub inne inwestycje. Tego akurat nie napisałem, dlaczego kłamiesz? Nie uważam, że jest bardziej potrzebna. Uważam, że jest potrzebna. #Ryba napisał(a) 18.05.2021 12:56 Prawdopodobnie dla każdego czytelnika jest jasnym, że motywem twych wpisów jest obrona decyzji formalnego lub politycznego pryncypała w Ratuszu. Nie jest żadnym pryncypałem, to kolejny Twój błąd w rozumowaniu. Staram Ci się wytłumaczyć, skąd taka decyzja i tyle. Ty nie umiesz się z tym pogodzić i szukasz drugiego dna. #Ryba napisał(a) 18.05.2021 12:56 Króluje biurokracja, nie ma strategicznego planowania i przygotowania inwestycji, a kryterium wydawania publicznych pieniędzy to nie nie dobro publiczne a zyski polityczne: na łapu capu, co leci, byle opozycja się nie przyczepiła. No ale to prawda, sam tak napisałem. Twoje założenie, że kogoś bronię, jest zupełnie od czapy. #Ryba napisał(a) 18.05.2021 12:56 Kilka dni temu w innej dyskusji skompromitowałeś się radząc innym forumowiczom by zainteresowali się okolicą w której mieszkają, bo wówczas będą wiedzieć, że za zarządzanie Modlińską (bałagan na Modlińskiej) nie odpowiada rzekomo nie ZDM a rządowa agenda: GDDKiA. Niewiele zrozumiałeś z tamtej dyskusji, ale co zrobić. Pisałem, że zarządzanie a przebudowa to zupełnie inna sprawa. Miasto nie ma pieniędzy, żeby finansować takie budowy, więc dostało ogromne dofinansowanie z UE. Co z tego, że umowę podpisało miasto, skoro sfinansowała ją UE? #Ryba napisał(a) 18.05.2021 12:56 Ja nic takiego nie napisałem, że zwykli urzędnicy są nieudolni. Jeżeli ktoś jest nieudolny, to Zarząd Warszawy z twym zapewne guru na czele. Wszyscy są nieudolni, a ja nie mam żadnego guru. Pisałem tu już wiele razy, że Trzaskowski oszukał wszystkich, obiecując metro na Tarcho jako przedłużenie 1. linii, co jest niewykonalne technicznie. Ale Ty żyjesz w swoim świecie i nie przyjmujesz faktów do wiadomości. |
# Ryba 21.05.2021 09:50 |
|
drugastrona napisał 20.05.2021 15:50 Schodzisz w tej dyskusji na poziom dla mnie nieakceptowalny. Nie będę cię tu przecież uczył podstawowych pojęć i wyjaśniał np. czym się różni fakt od opinii. To nie to miejsce. Nie będę ci też bez końca tłumaczył, jak należy rozumieć przepisów art.19 ust. 5 i at. 20 ustawy o drogach publicznych, bo jest on jasny jak słońce, a jeśli w dalszym ciągu nie jesteś w stanie go zrozumieć, to już nie poradzę. Podobnie, jeżeli na podstawie faktu, że jakąś miejską inwestycję drogową dotowała UE uparcie argumentujesz, że to nie miasto odpowiada za tę drogę lecz agenda rządowa, to ręce opadają (co najwyżej mogę spróbować odwołać się jeszcze do twego "chłopskiego rozumu" - jeśli np. kiedyś będziesz na swojej działce stawiał dom na który część środków da ci babcia, to będzie to twoja inwestycja i twój dom, ale też twoja odpowiedzialność za utrzymanie tego domu pod każdym względem, a nie babci, a tym bardziej sąsiada). Nie będę cię też uczył przyzwoitości, szacunku i umiaru itp.; rozumiem, że możesz mieć osobiste doświadczenia i podstawy do tego, by nawet słusznie nieudacznikami nazwać kilku lub kilkunastu urzędników miejskich, ale żeby transponować takie doświadczenia i opinie na wszystkich - to już może pachnieć również jakimiś problemami osobowościowymi, a ja tu tym bardziej nie poradzę. I w końcu nie będę cię bez końca przekonywał, że jeśli nawet uważasz, że coś jest "potrzebne" to nie znaczy, że należy to realizować i to finansując to kredytem, w chwili gdy są rzeczy bardziej potrzebne, a nie ma na nie środków. Wczoraj właściwie podsumował(a) to Mamona, wpisem tuż przed tobą. I niech ten wpis Mamony będzie także ostatnim moim komentarzem w tej dyskusji. Chcesz, bij pianę dalej.Po prostu operuję faktami i tyle. |
# Xyz 21.05.2021 13:52 |
|
Z punktu widzenia Trzaskowskiego ten most to super sprawa, a reszta się nie liczy. Raz że cieszy lemingi. Dwa, że trudno wyobrazić sobie jego awarię. A nawet gdyby, to ma, jak tu już słusznie zauważono, w samym Śródmieściu kilka rozwiązań awaryjnych (w postaci innych mostów ze ścieżkami dla pieszych i rowerzystów). Raczej nie grozi mu więc sytuacja, że "rurociąg uległ awarii, awaryjny rurociąg też uległ awarii i w związku z tym poszukujemy rozwiązania awaryjnego".
|
# Sowok 23.05.2021 22:37 |
|
A czy na tym moście też ma być park?
|
# NIE dla likwidacji linii 509 24.08.2022 20:11 |
|
509 proponuję nie likwidować tylko skierować przez Bródno i dalej śladami linii 176 i 152
|
LINKI SPONSOROWANE