REKLAMA

Forum › Białołęka

REKLAMA

# mms

10.07.2013 09:09

Zagłosuję na kandydata na prezydenta, który zagwarantuje ten kierunek w ciągu najbliższych 5 lat :))

# hania 66

10.07.2013 09:54

A Feee Panie Waldku! Nieładnie!
Metro na Zdziarską i Kobiałkę? Do wyborów jeszcze daleko a Pan już zaczyna obiecywać gruszki na wierzbie.

# Kaśka

10.07.2013 10:32

Jeżeli metro jest potrzebne w Białołęce to napewno do Nowodworów i Tarchomina a nie do łąk i pól Zielonej Białołeki.

REKLAMA

# Henryków

10.07.2013 11:56

Kiedy tramwaj na Modlińską????

# wyborca

10.07.2013 12:00

Zanim metro zbudowano na Kabaty, tam też były pola i łąki.

# bia

10.07.2013 12:03

Na nawodwory i tarchomin metra nie będzie - tramwaj ma być, więc metra nie będą budować w najbliższym czasie.

REKLAMA

# Piotr_Jaworski

10.07.2013 12:54

... i Waldek się obudził, i znowu nie było Teleranka, metra i tramwaju...

# abrakadabra

10.07.2013 13:10

Ciekawe...propozycja oczywiscie jak najbardziej trafna - tak właśnie powinno przebiegać metro, teraz tylko kwestia - kto ma większe przebicie polityczne??!!
Ja bym jeszcze zaproponowała przyjrzenie się, czy dalej od trasy toruńskiej nie można metra poprowadzić takim tunelem (obiżenie ale bez koniecznosci drążenia tunelu w cąłosci pod ziemią) - przez teren, który jest zarezerwowany pod linię tramwajową wzdłuż TOG (bo przecież jak metro to nie tramwaj). Byłoby taniej i taka ekspertyza wyszłaby korzystniej.

# marecki

10.07.2013 17:26

#Kaśka napisał(a) 10.07.2013 10:32
Jeżeli metro jest potrzebne w Białołęce to napewno do Nowodworów i Tarchomina a nie do łąk i pól Zielonej Białołeki.

Kaśka, rusz du.ę sprzed telewizora i zobacz, że na Nowodworach nie kończy się świat
https://maps.google.pl/maps?q= Skarbka+z +G%C3%B3r,+ Warszawa&hl=en&ie=UTF8&ll=52. 320075,21.058452&spn= 0.009876,0.01929&sll= 51.953751,19.134379&sspn= 10.148556, 19.753418&oq= warszawa,+skarb&hnear= Skarbka+z+G%C3%B3r,+Warszawa, +mazowieckie&t=h&z=16.
Osiedla Derby i Lewandów są jakieś 2 km od stacji Kondratowicza. Nowodwory jakieś 12 km. Widzisz różnicę? Już na Bielany masz bliżej, bo 7 km, ale Hania was wycyckała i zrobiła wam tramwaj.
Zresztą, było nie kupować mieszkania na końcu świata.

REKLAMA

# mol

10.07.2013 20:15

Prowadzenie II linii na Tarchomin to totalna porażka - tam powinna zostać przedłużona I (nie będzie tyle zakrętów). Wyobrażacie sobie przejazd z Nowodworów w kierunku centrum albo na Wolę II linią? Przecież to będzie dłużej niż bardzo powolnym autobusem. Obecny pomysł jest rewelacyjny, taki powinien być kierunek rozwoju. Należy pamiętać, że większość Zielonej zostanie zabudowana do czasu, gdy metro rzeczywiście powstanie w tej okolicy. Bez metra też zostanie zabudowana, ale dziś jest najlepszy czas na myślenie o komunikacji, która (czy ktoś tego chce czy nie) będzie miała wpływ na komunikację w innych częściach miasta. Z tego co widzę, to większość krzykaczy właśnie z tym myśleniem perspektywicznym ma problemy. Wolą krzyczeć, że nowe dzielnice muszą koniecznie odstać swoje w kolejce po komunikację.

# Anatol Ulepek

10.07.2013 22:59

ZNOWU JAKAŚ PROPAGANDA ?

# jurand

11.07.2013 10:25

http://roszak.eu/images/stories/mapa.jpg
zostaw Pan te metro żeby choć trochę z tej mapy powstało...

REKLAMA

# ja-ja

11.07.2013 10:39

Metro do każdej zagrody !!! Oto utopijne plany Waldemara Roszaka. Każdy rolnik z Zielonej Białołeki na pole metrem jeździł będzie.

# buahahaha

11.07.2013 11:24

Zanim to metro tam nawet powstanie, to każdy rolnik z Zielonej Białołęki będzie wąchał kwiatki od dołu...
To są plany na min. 20 lat do przodu, jak nie więcej. Po co się tak unosić, za 20 lat to całe centrum wyniesie się na obrzeża miasta, w tym - na Białołęke. Za 20 lat to Warszawą będzie Nieporęt, Marki, Ząbki, a może nawet Radzymin.

# lazy

11.07.2013 12:07

Nawet jeżeli nasz Pan Radny Waldek robi sobie przy okazji PR, to i tak robi dobrą robotę dla części Białołęki, przebijając się w prasie i radzie miasta z głosem, aby taki wariant przebiegu metra brać pod uwagę. Do niedawna o zmianie przebiegu linii metra nie było mowy, a teraz robi się studium.

REKLAMA

# lolo

11.07.2013 12:31

Też mnie zastanawia, że ludzie tego nie widzą. Promując siebie, promuje też Białołękę - a Zielonej jest to szczególnie potrzebne, bo ludziom się wydaje, że tu pewnie ze 100 osób mieszka (sami rolnicy) i przez 20 lat więcej nie będzie. Tymczasem Warszawa musi się gdzieś rozwijać i właśnie ten rejon jest najbardziej realnym kierunkiem. Tu powstają nie pojedyncze bloki, lecz kilkutysięczne osiedla. Teraz jest czas na realizację projektów komunikacyjnych, dopóki nie trzeba kopać i zamykać ogromnych terenów (jak obecnie w Śródmieściu czy przy Wileńskim).
Swoja drogą niektórzy może pamiętają, że metrem na Kabaty kiedyś jeździło się głównie do sklepu, bo bloków to tam wiele nie było. A kiedy plany powstawały, to tam były tylko pola, bo Ursynów na Imielinie się kończył. Właśnie tak powinno się planować komunikację.
#lazy napisał(a) 11.07.2013 12:07
Nawet jeżeli nasz Pan Radny Waldek robi sobie przy okazji PR, to i tak robi dobrą robotę dla części Białołęki, przebijając się w prasie i radzie miasta z głosem, aby taki wariant przebiegu metra brać pod uwagę. Do niedawna o zmianie przebiegu linii metra nie było mowy, a teraz robi się studium.

# kjhgfds

11.07.2013 14:24

#wyborca
Zanim metro zbudowano na Kabaty, tam też były pola i łąki.
BYŁEŚ KIEDYŚ NA ZIELONEJ BIAŁOŁĘCE, STARE POLNE I UTWARDZONE DROŻKI, A OSIEDLA SĄ DOPIERO DALEKO W POLACH, TO NIGDY NIE BĘDZIE PRZYPOMINAĆ URSYNOWA!
JESLI METRO TO NA TARCHOMIN/NOWODWORY
na siekierkach w okolicach jeziorka czerniakowskiego tez mamy pola moze tam metro, bo w przyszlosci będą zabudowane?
wazniejsze metro np na goclaw, czy dolny mokotow, albo odgiecie metra od ronda daszynskiego przez zachodni na ochote/szczesliwice, wiele innych miejsc jest bardziej zurbanizowanych i rozwiniętych, zielonej białołęce wystarczy tramwaj z inwestycją do 2020.

# myślący

11.07.2013 15:05

#kjhgfds napisał(a) 11.07.2013 14:24
#wyborca
Zanim metro zbudowano na Kabaty, tam też były pola i łąki.
BYŁEŚ KIEDYŚ NA ZIELONEJ BIAŁOŁĘCE, STARE POLNE I UTWARDZONE DROŻKI, A OSIEDLA SĄ DOPIERO DALEKO W POLACH, TO NIGDY NIE BĘDZIE PRZYPOMINAĆ URSYNOWA!
JESLI METRO TO NA TARCHOMIN/NOWODWORY

Po 1. jak ciągnąć metro z Bródna na Nowodwory, żeby nie szło przez a. Zieloną Białołękę, b. hałdy węgla, Żerań, tereny poprzemysłowe?
Po 2. Byłeś kiedyś na Derbach / Lewandowie?
Jak okiem sięgnąć bloki gęsto zabudowane.
https://maps.google.pl/maps?q =warszawa&hl=pl&ll=52.320485, 21.058626 &spn=0.004 938,0.0096 45&sll=51.953751,19.1 34379& sspn=10.148 556,19.75341 8&hnear=Warszawa, +mazow ieckie&t=h&z=17&layer=c&cbll=52.3204 85,21.05862 6&panoid=ROwbtw58-- F1EJGTg8z Ibg&cbp=12,69.07,,0,1.5
https://maps.google .pl/maps?q=wa rszawa&hl=pl&ll=52.316754 ,21.0758 47&spn=0.019754,0.03858 1 &sll=51.953751,19.1343 79&sspn=1 0.148556 ,19.753418 &hnear=Warszawa,+ mazowieckie&t=h& z=15&layer=c&cbll=52.316754,21.075847&p anoid= W_TTL9JB dC82SN_82ww-fA&cbp=12,17 9.4,,0,11.51
Na Nowodworach też łąk nie brakuje:
https://m aps.google.pl/ maps?q=war szawa&hl=pl&ll =52. 3433 12,20.9447& spn=0.0 19742,0. 038581&sll=51.95375 1,19.13437 9&sspn=10. 148556,19 .753418&hnear= Wars zawa,+mazowi eckie&t=h &z=15&laye r=c&cbll=5 2.343312,20.9 447&p anoid=FM1Zh7T3W H5Aja4b8hHGJ A&cbp=12,0,,0,0
Masz, porównaj sobie, ta sama skala:
http://postimg.org/image/exkxdrz1p/
Przy Derbach nanieś sobie jeszcze Trasę Olszynki Grochowskiej i węzeł przy Trasie Toruńskiej, 2 nowe szkoły, Park przy Magicznej i kilka nowych (budowanych i planowanych dużych osiedli przy Głębockiej.

REKLAMA

# Tridlle

11.07.2013 15:07

O czym tu mowa? W tym mieście problemem jest zrobienie P&R, więc gdzie do metra.
Tarchominowi wystarczyłby łącznik kolejowy w tunelu do zmodernizowanej trasy na Gdańsk. Zresztą tory są do Polfy, a to rzut beretem od urzędu dzielnicy.
Co ważniejsze inwestycja mogłaby powstać bardzo szybko i za stosunkowo niewielkie pieniądze.
Co jeszcze fajniejsze to Tarchomin miałby wtedy bezpośrednie i szybkie połączenie ze Służewcem, Zachodnim i centrum.

# myślący

11.07.2013 15:28

I jeszcze jedno porównanie.
Stare Bielany vs Derby i Lewandów. Bielany, podobnej wielkości co Derby, choć mieszka tam pewnie mniej ludzi niż na Derbach, bo dominuje niska rzadka zabudowa, a 1/3 terenu zajmują wille z ogrodami i las... a jednak opłacało się zbudować 4 stacje metra (na zdjęciu 3, nie pchałem się już na Hutę, która ledwo zipie.
http://images.tinypic.pl/i/ 00414/2rrg69wj0h0w.jpg

 Matka_Sławka_z_Gdańska

11.07.2013 15:32, wpis modyfikowany 2 razy,ostatnio 11.07.2013 15:36

W każdym normalnym kraju i mieście wykorzystano by taką infrastrukturę kolejową do organizacji komunikacji miejskiej. U nas natomiast buduje się metro w świetle linii średnicowej kolei, tunele prowadzi się wzdłuż rzeki, pociągi podmiejskie nie zatrzymują się na stacjach dzielnicy, autobusy wożą pasażerów w jedną stronę, a tramwaje kursują od poniedziałku do piątku. Ten kabaret Warszawa się nazywa.

REKLAMA

 tarantula01

11.07.2013 22:21

Na spotkaniu 4 lipca w BDiK władze naszej dzielnicy prognozowały, ze wschodnia Białołęka w 2035 r (to już za 22 lata) będzie miała 230.000 mieszkańców. Jeśli te prognozy (moim zdaniem bardzo mocno przesadzone) się spełnią, to wszyscy, którzy mówią dziś Zielona Białołęka, niech zaczną mówić: Betonowa Białołęka.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

 tarantula01

11.07.2013 22:21

Na spotkaniu 4 lipca w BDiK władze naszej dzielnicy prognozowały, ze wschodnia Białołęka w 2035 r (to już za 22 lata) będzie miała 230.000 mieszkańców. Jeśli te prognozy (moim zdaniem bardzo mocno przesadzone) się spełnią, to wszyscy, którzy mówią dziś Zielona Białołęka, niech zaczną mówić: Betonowa Białołęka.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

# logiczny

11.07.2013 23:37

#Tridlle...............Tarchominowi wystarczyłby łącznik kolejowy w tunelu do zmodernizowanej trasy na Gdańsk............. CZYŚ TY CHŁOPIE ZGŁUPIAŁ? Równie dobrze Zielonej Białołęce furmanki wystarczą i wodny tramwaj

# Głos_rozsądku

12.07.2013 01:43

Metro powinno być budowane tam, gdzie nie można poszerzyć ulicy i rozładować ruchu (np. w centrum miasta), bo stoją już budynki. Budowanie tuneli w polu, to strata pieniędzy. Tam gdzie jest miejsce puszcza się szybki tramwaj z priorytetami na wszelkich przejściach i cześć.

# Glos_rozsadku

12.07.2013 01:45

Metro powinno być budowane tam, gdzie nie można poszerzyć ulicy i rozładować ruchu (np. w centrum miasta), bo stoją już budynki. Budowanie tuneli w polu, to strata pieniędzy. Tam gdzie jest miejsce puszcza się szybki tramwaj z priorytetami na wszelkich przejściach i cześć.

# tridlle

12.07.2013 11:20

#logiczny "Równie dobrze Zielonej Białołęce furmanki wystarczą i wodny tramwaj"
A masz logiczne argumenty? Chyba, że rzeczywiście wystarczą.
Ja uważam, że pociąg jest łatwiejszy i tańszy do zbudowania niż metro oraz może być szybciej. Pociąg może kursować co 15 minut. Niedawno był budowany tunel na okęcie. Wiadomo, że się da i ile kosztuje.

# Jarek

12.07.2013 20:43

Człowieku to już było. Linia 214 z Nowodworów co kilka minut woziła muchy na Płudy i z powrotem bo dojazd z kilkoma przesiadkami do Śródmieścia trwał mniej więcej tyle co podróż do Siedlec. Pociąg w tym przypadku jest kompletnie bez sensu.

# sboy5

13.07.2013 11:18

Wszyscy sie spinamy ne wiem jak - metro tu , metro tam...prawda jest smutniejsza...zapewne ani na Nowodwory, ani na Derby metro nie powstanie w ciagu najblizszych 20 lat. I mozna mowic - zle , niedobrze , narzekac jak to jest zle i HGW dala ciala (no bo pewnie z Tarchominem dala - mogla nie obiecywac , a obiecala i sporo ludzi juz jej w glosowaniu za odwolaniem podziekuje).
Ale niezmienne pozostaje jedno - mieszkamy po prostu daleko od centrum , i zadne kopanie tuneli, szybkie tramwaje itp. tego nie zmienia (chocbysmy nie wiem jak zaklinali rzeczywistosc :) i wmawiali sobie, ze juz tylko wsiade w E-6 potem tylko metro i juz jestesmy pod Rotunda . Spoko - po min 30-40 minutach :))) [to napisal mieszkaniec Nowodworow, zeby komus nie przyszlo do glowy, ze hejtuje]

# ceina

13.07.2013 15:48

A ja tam bardzo wierzę pani prezydent i jak obiecała to do wyborów metro po Wisłą zrobi na Tarchomin. Ma wprawę bo kolektor ściekowy szeroki jak tunel metra już zrobiła.

# Kobiałka

15.07.2013 10:09

Do Kaśka - Nic nie zrozumiałaś. Nowodwory już są mocno rozbudowane, a Grodzisk, Augustówek i Kobiałka jeszcze nie. Dlatego właśnie lepiej je zbudować w szczerym polu i czekać na pieniądze z inwestycji. Analogiczna sytuacja była kiedyś na Kabatach - łąki i pola a teraz???

# jo.

15.07.2013 10:36

Kobiałka .... No to pójdźmy na całość ! Lepiej do Nieporetu albo Chotomowa bo i tam za 50 lat pewnie bedzie Warszawa :))))))))))

# Kobia%u0142ka

15.07.2013 12:11

# jo Trollowanie tutaj nic nie pomoże. Ja tylko próbuje Was uświadomić, że dla miasta bardziej opłacalne jest budowanie metra w miejscu mniej zurbanizowanym... bo to niesie za sobą INWESTYCJE, na Nowodworach takich będzie mniej niż na wymienionych przeze mnie.

# sąsiad

15.07.2013 12:37

A ja wam powiem tak. To co się dzieje w Warszawie z metrem to jedna wielka kpina. Spójrzcie drodzy Państwo, jak się buduje metro w Pradze. Tak, Pepiki nie poprzestali na tym, co im zbudowali komuniści. Sami budują dalej nie zapominając przy tym o innych dziedzinach życia, jak to się dzieje u nas.
A więc mają Czesi 3 linie. Od 1989 ciągle je rozwijają. W 1989 oddali 4 stacje. W 1998 oddali kolejne 5 stacji. w 2004 przekopali się pod Wełtawą i oddali 2 stacje. W 2006 oddali stację na innej linii metra. W 2008 oddano kolejne 3 stacje. Do tego przebudowy, rozbudowy, naprawy po powodzi, która ZALAŁA kilka stacji, powstały parkingi P+R.
Czyli od 1989 oddali 15 stacji metra (w Warszawie powstało co prawda 21, ale w Pradze to była już 3 "piętnastka", a u nas?)
Od 2010 budują kolejne 4 stacje. Mają być gotowe w 2014.
Planowana jest 4 linia metra, skomplikowany układ, wielopoziomowy, rozgałęziający się, ok. 20 stacji.
A my od 5 lat debatujemy z poważnymi minami, jakbyśmy robimy coś, czego nikt nigdy nie dokonał.
Aha, i rzut oka na plan metra i plany na przyszłość. Jak się łatwo domyślić na szaro zaznaczono miasto, na czarno obszary poza granicami miasta! Pomijając linię E, to w zasadzie plan realizują. A my?
http://metroweb.cz/metro/ historie/mapy/MAP005.jpg (usuńcie spację)
Linia II powinna pójść na północ, na Tarchodwory linia I.

# sąsiad

15.07.2013 12:53

I coś wam jeszcze pokażę: Jak Czesi zrobili stację "Grodzisk".
http://postimg.org/image/z31vhyhz3/

# sboy5

15.07.2013 23:19

czeskie metro to nawet nie "czeski film" tylko kawal solidnie wykonanej pracy.
Na Nowodwory nawet tramwaj stoi pod znakiem zapytania - zrobia zajezdnie Menhoffera a Nowodwory via Veturilo z tymi 15 rowerami dojezdzac beda 2 km.
Dwupasmowa w kazda strone ul Swiatowida to tez jakis lepszy bzdet - kiedy ? jaki harmonogram przebudowy ? Najpierw by wyremontowali to co jest bo po tym od Urzedu Dzielnicy do niemal samego Ronda na Nowodworach ciezko normalnie jezdzic.
No i rodzynek : Modlinska wyremontowana na odcinku 2-3 km w jedna tylko strone i 1 skrajny pas z tejze strony. Czy komus odbilo ? Absurd goni absurd.

# Miguel

16.07.2013 09:20

Dokladnie - pamiętam jak wysiadałem na ostatniej stacji na kabatach. Obok jeden budynek i polaaa a dalej las. Kierunek na Kobialke to bardzo dobry pomysl i trzymam kciuki by ktoś sensowny podejmowal decyzje w tej sprawie. Samo przesuniecie metra na targowek to duuza ugla komunikacyjna dla miasta. Metro dalej w strone kobiałki to szybki rozwój okolicy, duza liczba dobrze skomunikowanych mieszkan w przyszłości i co dość ważne - niedaleko dalej jest zalew, nieporet jako bardzo bogata gmina chętnie dorzuci się do przedluzenia metra/dobudowania kolejki/autobusu na plaze nad zalewem. W ten sposób każdy Warszawiak szybko będzie mogl tam dotrzeć i odpocząć sobie nad woda :)

# sąsiad

16.07.2013 09:54

#sboy5 napisał(a) 15.07.2013 23:19
czeskie metro to nawet nie "czeski film" tylko kawal solidnie wykonanej pracy.

dlatego o tym mówię! :)
może zamiast wyważać otwarte drzwi należałoby zaprosić do wykonania Czechów. Będą robić most Grota, niech zrobią i metro. No i podstawowa sprawa, trzeba zrzucić ze stołków obecnych decydentów i posadzić na nich Czechów, skoro wiedzą, jak się buduje metro.
I jeszcze jeden przykład z Pragi.
Przedostatnia stacja linii B, Stodulky:
http://postimg.org/image/4282ad6h9/
Tak, tak, to ten domek podkreślony na czerwono na końcu pola.
BTW. Czeskie kino jest bardzo dobre, i co mądrzejsi Polacy uczą się od nich, jak się robi film. Ci co się nie uczą, robią Kac Wawa.

 Matka_Sławka_z_Gdańska

16.07.2013 10:17

... albo "Katyń"

# sąsiad.

16.07.2013 10:44

Hm, jest kilku dobrych polskich reżyserów, którzy nie studiowali w Pradze albo nie odwołują się wprost do czeskiej nowej fali. Myślę też, że Wajda dobrze rozumie, co się działo w czeskim filmie w latach 60 i 90. Ale co to wnosi do tematu metra?

 Matka_Sławka_z_Gdańska

16.07.2013 12:29, wpis modyfikowany 4 razy,ostatnio 16.07.2013 12:40

To wnosi mianowicie, o czym pisze #Miguel, a właściwie czego nie zrozumiał. Głupiego robota.... Wysiadał #Miguel bowiem na peryferiach Natolina, ale w miejscu, które dzisiaj jest w linii głównej osi tego osiedla i dzielnicy. W Alei Komisji Edukacji Narodowej. Bawiły go więc być może pola i las... dzisiaj tam jest miasto. Z centralnie ułożonym metrem. Tutaj tymczasem, mamy się rajcować wyprowadzeniem metra na północno-wschodnie rubieże dzielnicy, wiedząc już, że nie skomunikujemy ich z północno zachodnimi osiedlami Tarchomina i Nowodworów. A zatem planowane metro podzieli naszą dzielnicę. Tak jak zaplanowany tramwaj na Tarchomin. Czyli? Podział. To efekt prac ( czy lepiej powiedzieć: zaniedbań? ) samorządu? A Czesi wokół Stodulek? Będą budować! Jak najbardziej!

# sąsiad

16.07.2013 13:43

a co ma do tego rzekomy podział dzielnicy? Białołęka jest wielką dzielnicą i podzieloną. Lasami, kanałem, łąkami, fabrykami, hangarami, więzieniem. Nie ma jednej dzielnicy jak Ursynów. Są dwa odrębne ciągu urbanistyczne. Jeden ciąg, czyli wyrosła za Żeraniem wyspa Tarchomin + Nowodwory i drugi będący rozwinięciem Bródna, czyli Lewandów i Derby.
Swoją drogą uważam, że powinniśmy być Targówkiem, czy Bródnem, a jeśli mamy być "samodzielni", to bądźmy Białołęką, ale Tarchomin niech będzie Tarchominem.
Metro wg mnie powinno pójść na północ i kończyć się na stacji Lewandów w bliskości węzła TOG i TMP. W ciągu 10-20 lat wszystko się dookoła szczelnie zabuduje, jak na Kabatach i Stodulkach.

 Matka_Sławka_z_Gdańska

16.07.2013 14:29

To może nie "pie...lmy" głupot o metrze "na Białołękę", ok?

# sasiad

16.07.2013 14:52

no, matko, jestem za.

# abrakadabra

16.07.2013 15:47

No własnie - co ma do tego podział dzielnicy?
Metro ma dowozić ludzi do centrum, a nie wozić po dzielnicy ;)
I zgadzam się z sąsiadem, że Białołęka jest tak duża i tak mocno rodzielona na Tarchomin/Nowodwory i Derby/Lewandów, że faktycznie słuszniej by było, gdyby ta druga część była przydzielona do Targówka (przynajmniej jego burmistrz nie zamykałby sie na trasie toruńskiej), nawet do urzedu dzielnicy Targówek z Derb jest dużo bliżej i latwiej dojechać, niż do urzędu Białołęka.
A tak poza tym, to oczywiście, że metro powinno być i na Tarchominie i na Derbach, ale na pewno nie ta sama linia! Budowana II linia powinna w linii prostej od Targówka lecieć w kierunku os. Derby, a na Tarchomin powinna lecieć odrębna linia (najlepiej odgałęzienie od I linii).

# miki

16.07.2013 22:18

Z Ursynowem to się trochę rozpędziliście, może popatrzcie na mapy? Ursynów to jest również kawał drogi za Wyścigami, również w stronę lotniska - co im po metrze? I tak trzeba mieć dobrą komunikację, żeby dojechać do stacji (najczęściej Wilanowskiej, więc poza Ursynów). Taka sama bajka jak z podziałem Białołęki, żaden argument.
Tarchomin/Nowodwory potrzebuje metra, ale sensownego - wydłużenia I linii.

# pete

17.07.2013 08:10

Trzeba szybko kupować mieszkania na tych "odległych" osiedlach ;)

# BJJ

17.07.2013 12:03

Dobra, dobra. Słuchajcie. Ta budowa metra nie jest taka prosta jak się może wydawać.
Skoro reorganizacja ruchu kołowego na małej uliczce w polu stwarza problemy radnym, to o czym my w ogóle mówimy? o jakim metrze?
http://www.gazetaecho.pl/ szkola-na-juranda-nie-moze- byc-szerzej-niech-bedzie -jednokierunkowo_65080

# Wieśniak

25.07.2013 12:19

A ja myślał, że juz niedługo na pastwisko bede se jeździł metrem aby krówke wydoić.

# werkozi

16.08.2013 00:18

dlaczego brak jest planów na metro do dąbrówki wiślanej? czyżby po drodze nie było wiele osiedli???

 tarantula01

21.08.2013 07:05

W budowie jest tramwaj. Ale do Winnicy (póki co zbudowany będzie do Mehoffera - do przepompowni Nowodwory), a nie do Dąbrówki Wiślanej (jak zakłada wariant społeczny).

 tarantula01

21.08.2013 07:05

W budowie jest tramwaj. Ale do Winnicy (póki co zbudowany będzie do Mehoffera - do przepompowni Nowodwory), a nie do Dąbrówki Wiślanej (jak zakłada wariant społeczny).

# Info

21.08.2013 22:44

http://www.bialoleka.waw.pl/ page/index.php?str=3&id=3371
Wariant społeczny spotkał się z przeciwem... właśnie społeczności. A mianowicie osób mieszkających przy ulicach Sprawnej, Pochyłej, Ugorek, również bezpośrednio zainteresowanych przebiegiem trasy. Według nich "wariant społeczny", korzystny dla mieszkańców ul. Poetów, dla nich jest bardzo krzywdzący, zakłada bowiem wyburzenie ich nowo wybudowanych domów. Takie rozwiązanie, oprócz oczywistych kwestii emocjonalnych, powodowałaby znaczny wzrost kosztów ze względu na wywłaszczenia i rozbiórki domów. Przygotowanie nowych projektów to nowe koszty oraz znaczne wydłużenie się realizacji inwestycji. Ponadto wszystkie realizowane teraz działania przy ul. Sprawnej - jej modernizacja, budowa kanalizacji, przebudowa linii telefonicznych i energetycznych zmarnowały by się.

# Stary Klawisz

22.08.2013 19:59

Dobrze byłoby pociągnąć tę linię metra do Internatu na Ciupagi...

 tarantula01

27.08.2013 16:31, wpis modyfikowany 1 raz,ostatnio 27.08.2013 16:32

Przykro mi bardzo, ale to co jest napisane na stronach urzędu:
"Według nich "wariant społeczny", korzystny dla mieszkańców ul. Poetów, dla nich jest bardzo krzywdzący, zakłada bowiem wyburzenie ich nowo wybudowanych domów. Takie rozwiązanie, oprócz oczywistych kwestii emocjonalnych, powodowałaby znaczny wzrost kosztów ze względu na wywłaszczenia i rozbiórki domów. Przygotowanie nowych projektów to nowe koszty oraz znaczne wydłużenie się realizacji inwestycji. Ponadto wszystkie realizowane teraz działania przy ul. Sprawnej - jej modernizacja, budowa kanalizacji, przebudowa linii telefonicznych i energetycznych zmarnowały by się."
w żaden sposób nie zostało potwierdzone przez osoby przygotowujące http://radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2tw/tram-tarch_dous130103raport.pdf dla tej inwestycji.
Wskutek braku rzetelnych konsultacji społecznych mieszkańcy tamtych terenów sami nie wiedzą, gdzie dokładnie przebiegają warianty inwestycji. Urzędnicy powinni pamiętać, że informowanie społeczeństwa to podstawa powodzenia wszelkich inwestycji.
Pozdrawiam

 tarantula01

27.08.2013 16:31, wpis modyfikowany 1 raz,ostatnio 27.08.2013 16:32

Przykro mi bardzo, ale to co jest napisane na stronach urzędu:
"Według nich "wariant społeczny", korzystny dla mieszkańców ul. Poetów, dla nich jest bardzo krzywdzący, zakłada bowiem wyburzenie ich nowo wybudowanych domów. Takie rozwiązanie, oprócz oczywistych kwestii emocjonalnych, powodowałaby znaczny wzrost kosztów ze względu na wywłaszczenia i rozbiórki domów. Przygotowanie nowych projektów to nowe koszty oraz znaczne wydłużenie się realizacji inwestycji. Ponadto wszystkie realizowane teraz działania przy ul. Sprawnej - jej modernizacja, budowa kanalizacji, przebudowa linii telefonicznych i energetycznych zmarnowały by się."
w żaden sposób nie zostało potwierdzone przez osoby przygotowujące http://radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2tw/tram-tarch_dous130103raport.pdf dla tej inwestycji.
Wskutek braku rzetelnych konsultacji społecznych mieszkańcy tamtych terenów sami nie wiedzą, gdzie dokładnie przebiegają warianty inwestycji. Urzędnicy powinni pamiętać, że informowanie społeczeństwa to podstawa powodzenia wszelkich inwestycji.
Pozdrawiam

# Th Best of Białołęka

29.08.2013 15:07

Mam nadzieję, że ktoś przeanalizuje, dla ilu osób to metro miałoby powstać. Bardziej rozsądne wydaje się przedłużenie drugiej nitki metra poprez Tarchomin do Nowodworów. Tam mieszka kilkadziesiąt tysięcy osób, a na Zielonej Białołęce raptem nie więcej niż 5 tys.
Bądźmy realistami i osądźmy gdzie to metro jest bardziej potrzebne. Może w końcu część mieszkańców przesiadłaby się do komunikacji miejskiej i odciążyłoby to trasę wlotową do Warszawy od strony Legionowa.
Metro będzie z Białołeki wozic powietrze, tak jak tramwaj przez most północny, który de facto został wybudowany dla 3 bloków. Arakcyjność przesiadkowa tramwaju jest delikatnie mówiąc średnia, co spowodowało, że tramwaj jest symbolem kleski obecnych włodarzy z ratusza. Uczmy się błędach i wyciągajmy z nich wnioski zamiast je powtarzać.
Miłego dnia dla wszystkich

# Marco

04.09.2013 14:23

Brawo - oby się to udało. Tarchomin i nowodwory maja już dobra komunikacje + male możliwości rozwoju. Zielona bialoleka to przyszly ursynow - metro zdecydowanie się przyda!

# Nowodwory The Best

17.09.2013 07:53

Oby ta nasza Zielona Białołęka nie stała się Ursynowem panie Marco, bo czeka nas paraliż komunikacyjny. Bez trasy mostu północnego przedłużonej na wschód z rozsądnymi rozjazdami, bez metra, bez Mostu Grota z 5-cioma pasami zgnijemy w korkach. niech lepiej Zielona Białołęka będzie terenem zabudowy max 2+ i niech zostanie "Zieloną" Białołęka, a nie szarymy Ursynowem. Nie cieszmy się, bo to żadna przyszłość. A czy Tarchomin i Nowodwory mają taką dobrą komunikację - polemizowałbym. Może za kilka lat, nie teraz
Na tym etapie rozbudowy infrastruktury komunikacyjnej wystarczy mieszkańców - i na Tarchominie i na Białołęce. Każde potencjalne blokowisko grozi jeszcze większymi korkami. Z resztą nowi mieszkańcy wcale nie przynoszą gminie korzyści, większość i tak będzie zameldowana poza Warszawą i tam będzie odprowadzać podatki, bo poza Warszawą jest tańsze ubezpieczenie samochodów.....wystarczy popatrzeć na rejestracje na naszych parkingach
Miłego dnia

# mama

17.09.2013 11:01

Potrzebne jest wzdłuż Modlińskiej, w stronę Jabłonny :)

# Kobieta

26.10.2013 03:13

Metro na Białołękę jest potrzebne. Nie można być krótkowzrocznym. Kiedyś też budowano metro na kabatach w polach a jak teraz wygląda ta część Warszawy?
Blokowisko!
Białołęka się rozwija i metro jest potrzebne w kierunku trasy toruńskiej albo nawet dalej, a nie jakieś zawijasy krętasy po Targówku.
Popieram pomysł budowy metra na Białołękę Zieloną

# szalalala

27.10.2013 11:35

I dalej: do Marek Radzymina i Nieporętu
Dodaj komentarz:
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b]. Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Przykład: [b]pogrubienie[/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i]. Na końcu kursywy wpisz [/i].
Przykład: [i]kursywa[/i].
Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora:
nick (podpis):

 

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024