REKLAMA

Forum › Bemowo

REKLAMA

# Ruch Społeczno-Narodowy

21.05.2014 10:52

i bardzo dobrze ! u nas na Jelonkach przynajmniej mieszkańcy umieją walczyć o swoje, gmina jest też całkiem niezła, ale zawsze mogłoby być lepiej!

# slojzameldowany

21.05.2014 10:53

Co tu się dziwić? Przecież to typowo polskie chamstwo i buractwo. Pseudo politycy dzielą coraz bardziej społeczeństwo i niedługo sami się sprzedamy zachodowi. Niepotrzebne wojny żeby głupi polski naród zmanipulować i zlikwidować

# gkge

21.05.2014 11:08

BEMOWO = CHAMSTWO. Brak metra to najlepszego rozwiązanie, metro NIE dla buractwa

REKLAMA

# rafa

21.05.2014 11:56

artykuł stronniczy. Ludziom może i puszczają nerwy, ale mają powody, bo ZTM NIGDY nie bierze pod uwagę wniosków mieszkańców .

# zjelonek

21.05.2014 13:19

#Ruch Społeczno-Narodowy napisał(a) 21.05.2014 10:52
i bardzo dobrze ! u nas na Jelonkach przynajmniej mieszkańcy umieją walczyć o swoje, gmina jest też całkiem niezła, ale zawsze mogłoby być lepiej!

Jaka gmina ? Przecież to dizelnica - inne kompetencje , inna samodzielnośc

# bemowianka

21.05.2014 15:30

Ciekawe bo byłam na tym spotkaniu i nie do końca wyglądało to tak jak opisane powyżej. Tekst jest dość tendencyjny. Owszem każdy mówił o sobie i swojej okolicy, ale głównie pretensje były do Panów z MZA, że na wszystkie pytania odpowiadali w ten lub podobny sposób próbując nam wmówić że powinnyśmy korzystać z II linii metra bo to wręcz zbawienne dla mieszkańców Bemowa. Może i tak by było gdyby metro zaczynało na Bemowie a nie na Woli. Jak na razie to mieszkańcy po raz kolejny będą mieli utrudnienia w dotarciu do Centrum miasta bez przesiadkowo, szczególnie Ci którzy mieszkają wzdłuż ul. Lazurowej Połczyńskiej z okolic ulicy Tobruk.

REKLAMA

# osg

21.05.2014 21:48

Haha, widzę że dużo nie straciłem, no co najwyżej komedię do popcornu lub odwrotnie ;) Dlaczego zdjęcie projektu tego mieszkańca w takim małym rozmiarze? Można prosić nazwisko radnego? Abym wiedział na kogo nie głosować na jesieni :) Jak na ilość krzykaczy internetowych to mniej niż 50 osób to dosyć mało :]

# antymanipulacja

22.05.2014 10:23

Te tzw. "konsultacje" to typowy "pic na wodę fotomontaż".
Ludzie, ci zwykli pasazerowie maja rację domagając sie przywrócenia układu linii sprzed budowy tego kawałka metra, bo ZTM wtenczas mówił o czasowym zawieszeniu linii a teraz z obietnic nie wywiązuje się i ponownie chce pogorszyc komunikacje miejską pod przykrywką dobrodziejstwa przesiadek i niewygód.
Arogancja władzy w każdym calu pokazuje swe oblicze.

# Jelonkowiec

22.05.2014 14:02

Skandaliczny artykuł pisany chyba na zlecenie ZTM, kto był na konsultacjach ten wie. Gazeta powinna chyba relacjonować a nie oceniać postawę mieszkańców.
Mieszkańcy domagali się swojego, nie jest ich rolą martwić się o inne dzielnice, w innych dzielnicach też prowadzone sa konsultacje.

REKLAMA

# Yelonkers

27.05.2014 16:32

Artykuł na żenującym poziomie.Przypomina mi wystąpienie młodego ZMS-owca, który publicznie oskarża wichrzycieli -w tym przypadku uczestników konsultacji.Żenujące jest także pisanie o swoim, wątpliwej wartości pomyśle na linię ekspresowo-taksówkową z Górczewskiej do Marymontu.Ten szalony pomysł,w zmuszaniu do jazdy metrem, przebija w swej głupocie nawet projekty ZTM-u.

# autobus_czerwony

29.05.2014 21:23

Inna relacja "Bemowo nie chce przesiadek do metra" pod linkiem:
autobusczerwony.blox.pl

# autobus czerwony

30.05.2014 08:53

Zdecydowany odpór mieszkańców Bemowa, a dokładnie Jelonek i osiedla Lazurowa dla skracania trasy linii 105 - to temat numer 1 podczas dzisiejszych konsultacji w sprawie zmian w komunikacji w tej dzielnicy po otwarciu centralnego odcinka II linii metra.
Nietrudno było przewidzieć, że tak to się potoczy. Uczestnicy spotkania potwierdzili, że nie opłaca się jechać autobusem z dalekich peryferii, by tuż przed celem podróży przesiąść się do metra. Drugi problem ZTM jest taki, że wymyślono dla Bemowa i Woli bardzo dobre trasy objazdowe autobusów na czas budowy II linii - ludziom jest z nimi chyba nawet wygodniej niż będzie z przesiadkami po otwarciu metra.
- Cokolwiek byście nie wymyślili z trasami autobusów, nie przesiądę się na 2-3 stacje do metra - zwróciła się do urzędników ZTM pani Paula z osiedla koło Fortu Blizne (okolice Lazurowej na północ od Górczewskiej i trasy S8).
- Taki schemat przesiadek jest dobry, ale w przypadku kolei pod miastem a nie blisko centrum - komentowal Adam Woźniak z Ulrychowa, który protestował z kolei przeciwko wycofaniu z Woli linii 159. To jednak sprawa przesądzona, nie tyle w związku z uruchomieniem metra co z powodu planowanego od 2015 r. remontu wiaduktu przed pl. Zawiszy. Niezależnie od tego linia 159 zostanie też wycofana z zakorkowanego odcinka Raszyńskiej przed pl. Zawiszy - od Koszykowej przez pl. Starynkiewicza i ul. Lidleya, stąd w lewo w Al. Jerozolimskie. Chyba że ZTM się ugnie i puści 159 prosto przez Żelazną do Prostej i dalej na Koło... Korki będą tam jednak niemożebne po zamknięciu Towarowej, co odbije się też na regularności 157.

REKLAMA

# autobus czerwony

30.05.2014 08:53

Jeśli chodzi o 105, to wypowiadający się mieszkańcy nie mogli dojść ze sobą do porozumienia, dokąd miałaby kursować ta linia, gdyby ZTM nie skracał jej jednak do stacji metra Rondo Daszyńskiego. Sporo głosów było za utrzymaniem 105 aż do Powiśla. Niektórzy opowiadali się za tym, żeby docierała przynajmniej do I linii metra, inni - za powrotem 105 do Dw. Centralnego. Protest przeciwko skracaniu trasy do ronda Daszyńskiego był tak wyraźny, że ZTM nie będzie miał wyjścia i powinien przedstawić nową propozycję. Zwłaszcza że z ust urzędników co chwila padały zapewnienia: "Przyjmujemy ten głos do naszych analiz". A jeszcze ma się wypowiedzieć cała rada dzielnicy (obecni na spotkaniu radni też byli przeciw skracaniu 105). Według wicedyrektora ZTM Grzegorza Dziemieszczyka do 27 czerwca potrwa zbieranie opinii, przez wakacje urzędnicy ostatecznie je przeanalizują i na początku września przedstawią ostateczny projekt zmian (czy ja jednak dobrze pamiętam, że inny wicedyrektor ZTM ogłosił, że wtedy ma już być otwarta dla tramwajów ul. Targowa?).
Były też głosy za przywróceniem 105 albo 109 na dawną trasę przez ul. gen. Kaliskiego do pętli Stare Bemowo (znamienne, że utrzymanie 109 w obecnej relacji do Dw. Centralnego właściwie nie wzbudziło większej dyskusji, czyli pasażerom to się podoba).

# autobus czerwony

30.05.2014 08:53

Konstruktywnie wyglądały propozycje utrzymania 105 na dłuższej trasie, ale rzadziej, a uruchomienie szczytowej linii 305 lub 4xx z pętli Osiedle Górczewska do Ronda Daszyńskiego. To wygląda na powielenie zaproponowanego przez ZTM układu od strony Targówka: 160 bez zmian i krótsze, bardzo częste 260 (ewentualnie proponowane przez mieszkańców 360/460).
Nie wydaje się, by ZTM zgodził się na utrzymanie 105 aż na Powiśle. Dyr. Dziemieszczyk stwierdził, że frekwencja od Nowego Światu nie przekracza 20 proc. Można sobie jednak wyobrazić 105 co 15-20 min przez Prostą, Świętokrzyską, Marszałkowską, Al. Jerozolimskie, E. Plater (Dw. Centralny) i z powrotem do os. Górczewska, ewent. do Starego Bemowa. ZTM chyba jest nawet przygotowany na taki wariant, skoro obstaje przy kursującej raz na 20 minut linii 178 przez Prostą i Świętokrzyską. Wiadomo, że to za mało, gdyby więc w ramach ustępstw miało się tam pojawić także 105, autobusy jeździłyby na przemian co 10 minut. Na trasie Osiedle Górczewska - Rondo Daszyńskiego można by sobie natomiast wyobrazić przywróconą linię 506 (choć przez Lazurową - Szeligowską - Połczyńską, a nie przez Człuchowską).
O ten numer też upominali się mieszkańcy Bemowa. W ZTM nie mogą liczyć na ich krótką pamięć. Z kolei pasażerowie w tej dzielnicy nie wiedzą jeszcze, że muszą się spodziewać kolejnej porcji zmian związanych z otwarciem linii tramwajowej na ul. Powstańców Śląskich. Będą nowe trasy autobusów, ale ten projekt ZTM przedstawi osobno, kiedy zacznie się zanosić, że inwestycja tramwajarzy nabierze rumieńców. Wybrano wprawdzie jej wykonawcę (ponownie), ale wciąż czekamy na wydanie pozwolenia na budowę.
(osa)

# zorientowany

31.05.2014 16:31

Wizja świata według wszechwiedzącego Redaktora Ossowskiego - nie, dziękuję. Linia 109 nie budzi emocji, bo po prostu nie jest szczególnie istotna. Pomysł przywrócenia 105 na trasę Bemowo-Centralny i wzmocnienia jej na odcinku Daszyńskiego -Górczewska był zgłaszanych do Urzędu Dzielnicy już w 2011 roku, więc nie jest to ani Pański ani ZTMu pomysł.

REKLAMA

# z Przasnyskiej

01.06.2014 05:50

"autobus czerwony" 29.05.2014 i 30.05.2014...kilkakrotnie napisał...to co można przeczytać.
Komentarz:
Jaruś (osa), agituj w swojej gazecie wybiórczej i na wawkomie.

# Czytelnik

03.06.2014 13:18

Autobus czerwony wybiórczy jak Gazeta? Niestety tak. Mój wpis na blogu nie ukazał się , chociaż odnosił się do meritum sprawy. Mam wrażenie, że środowisko stołecznej prasy już dawno zapomniało co to dziennikarstwo interwencyjne i bliżej mu do funkcji rzeczników miejskich instytucji!!!

# eMBe

12.06.2014 17:55

A Echo to jest inne.Od pewnego czasu tyłki miodem władzy smarują, że hej!!!

# dalekisąsiad

12.06.2014 20:07

u nas na kosultacjach (Wola) było o wiele spokojniej, ale też mieliśmy wsparcie naszego zarządcy, status nm. inaczej pewnie też poleciałyby wióry :)

# Bemiś

02.08.2017 23:01

Zdenerwowana starsza pani groziła: "Odpowiadajcie bo zrobimy się agresywni."

# Emerytka

02.08.2017 23:41

O proszę. Pan Redaktor Gadomski w roli adwokata diabła? To już teraz jasne dlaczego nie możemy doczekać się materiału o komunikacji...

# Emerytka

02.08.2017 23:48

Chwileczkę. Czy prezentowane zdjęcie mapki "alternatywnej komunikacji" jest fragmentem planu Pana inżyniera dla naszej dzielnicy? Czy "Echo" jest w posiadaniu tego opracowania?

# mieszkaniec Jelonek

03.08.2017 18:05

#Emerytka napisał(a) 02.08.2017 23:48
Chwileczkę. Czy prezentowane zdjęcie mapki "alternatywnej komunikacji" jest fragmentem planu Pana inżyniera dla naszej dzielnicy? Czy "Echo" jest w posiadaniu tego opracowania?
To może być to. Wykoszone lokalne połączenia tak uwielbiane przez ZTM i jednocześnie znienawidzone przez pasażerów , ale jest za to kilka silnych linii o których inżyniero prawił na konsultacjach. 520 w kierunku Nowego Bemowa, 112 do Ursusa i 105 na trasie Stare Bemowo -Centralny. Proponuję żeby Redakcja podłączyła też ilustrację obrazującą układ ostateczny po otwarciu metra. Nie pamiętam szczegółów, ale to dobre było.

# mieszkaniec Jelonek

03.08.2017 18:12

"Brawami nagradzano absurdalne wypowiedzi typu "Są słuchy, że ludzie z ZTM nie są z Warszawy", zaś sformułowanie "105 powinno nadal dojeżdżać do centrum" padło co najmniej kilkadziesiąt razy".
Nie panie Gadomski. Brawa dostawał przede wszystkim inżynier za zgłoszone propozycje (było nagranie audio)
#Emerytka napisał(a) 02.08.2017 23:41
O proszę. Pan Redaktor Gadomski w roli adwokata diabła? To już teraz jasne dlaczego nie możemy doczekać się materiału o komunikacji...

No to wiemy wszystko.

# Ye(L)onkers

03.08.2017 20:13

Że ja o tym tekście zapomniałem. Wszystko jasne. Gadomski jest na 99% człowiekiem ZTMu, więc jako mieszkańcy Bemowa i Jelonek nie możemy liczyć na jego pomoc w tym temacie. Audio było. Ktoś to gdzieś linkował.

# aha

03.08.2017 21:55

Jeśli to plansza z projektu inżyniera, to wyszukując po nazwisku można znaleźć w komentarzach szczegóły jego planu. Można też niestety zauważyć, że ów inżynier w zeszłym roku wziął fuchę od Urzędu Dzielnicy Bemowo i opracował kontrowersyjny plan organizacji ruchu dla Boernerowa.
Zamiast szukać kontaktu z inżynierem, może lepiej poszukać osób dysponujących wolnym czasem, które chciałyby go poświęcić na pracę w charakterze radnych. Wybory już w przyszłym roku. Na Jelonkach i Bemowie nie ma dziś na kogo głosować, skompromitowali się i Dąbrowszczacy, i Gronkowicze, i Grodzka Dobra Zmiana. Jakiś mały komitet, którego JEDYNYM celem byłaby poprawa komunikacji wg planu inżyniera, miałby szansę zebrać trochę głosów i być języczkiem u wagi przy formowaniu koalicji w radzie Bemowa.

# aha

03.08.2017 21:57

BTW z jakiegoś powodu system komentarzy odrzucił mi frazę "ów inżynier nazywa się Marcin Banach" - rzekomo jest tu niedozwolone słowo. Kolejna zabawa rad. Gadomskiego???

# aha

03.08.2017 21:58

o, wycięte z kontekstu przeszło :)

# grylaż

03.08.2017 23:16

To się w głowie nie mieści. Burmistrz, a nawet dwóch to ma po prostu mniej do powiedzenia od dyrektora ZTM. Karuzela trwa w najlepsze, był Strzałkowski na Bemowie, poszedł na Wolę, był Lipiński na Bielanach trafił na Bemowo, była Soja Kozłowska na Bielanach trafiła na Białołękę. I wszędzie te same kłopoty z komunikacją. Przecież przez rok czasu można podpisać umowę z prywatnym przewoźnikiem, na tyle, a tyle wozów, gdzie kilometrówka jest płacona w transzach, bo jest z czego. Takie pytanie padło z sali na majowym spotkaniu przy Conrada: Kto taki znany mieszka, przy Znanej, że najpierw poszło tam 520 (o którym inżynier wspomina w planie), a później 167? Do wyborów to jest jeszcze półtora roku, jeżeli nawet z jakiś powodów pani Gronkiewicz Waltz wcześniej ustąpi ze stanowiska to nie dotyczy to rad dzielnic. Miasto powołało zresztą do życia całkiem nową sekcję w miejsce inżyniera ruchu, którym przez lata był pan Galas. Także stanowiska się rozmnażają przez pączkowanie. I w tle jest budowa metra, czyli ogromne pieniądze.

# Klonojad

04.08.2017 03:39

Pamiętajmy też, że to co zrobił pan B(słowo niedozwolone) na Boernerowie było skandalem dyskwalifikującym go jako specjalistę od komunikacji.
Człowiek ten, nie zdefiniował problemu ruchu na osiedlu, kłamał w sprawie kontekstu historycznego, zaproponował inwazyjne rozwiązanie kumulujące cały ruch (obecnie rozbity między Kaliskiego i Ebro) na jednej ulicy i mimo, że sam przyznał, że rondo Adamieckiego jest wąskim gardłem zaproponował "wlanie" całego ruchu właśnie na nie. Zaproponował ruch jednokierunkowy na całym osiedlu zmuszając tym samym mieszkańców do krążenia po nim, nie przewidział żadnych rozwiązań dla rowerzystów a na koniec kazał zlikwidować barierkę zabezpieczającą dzieci ze szkoły na Thommeego przed samochodami! Dzielnica zapłaciła mu grubą kasę za tego gniota. Jego rekomendacje zostały po prostu zmiażdżone przez mieszkańców i specjalistów.

# Boernorowianin

04.08.2017 11:27

Mam nadzieję, że nie zapłacili mu za ten projekt bo był to stek bzdur. Człowiek nawet nie pofatygował się na Boernerowo przygotowując swoje wypociny (czego dowodzi propozycja puszczenia ruchu wyjazdowego polną drogą bez utwardzonej nawierzchni)

# Czytelniczka

04.08.2017 18:13

Ooo! Jeśli to ten sam Pan, to już go lubię. A wy niby Boernerowiacy widać dawno na osiedlu nie byliście. dwóch tygodni problematyczny wylot jest zamknięty i jest super. Na Kunickiego też. Budzą mnie ptaszki, a nie ryk samochodów na rej. WZ omijających zatkane rondko ulicami Kutrzeby, Kaliskiego, Thommego i Kunickiego do Radiowej. Teraz czekamy na powrót 105. Dzięki.

# Justyna

04.08.2017 18:19

Teraz dopiero rondko jest zatkane, jak całe Boernerowo próbuje się przez nie przepchnąć.
Zamknięcie Ebro na czas remontu pokazało jakim absurdem było proponowane rozwiązanie - likwidacja wyjazdu przez Ebro i zostawienie Kaliskiego jako jedynego łącznika osiedla ze światem. Owszem, może wygodne dla kilku rodzin z końca Ebro ale masakryczne dla całego osiedla a przede wszystkim dla mieszkańców Kaliskiego.

# Czytelniczka z Kunickiego

04.08.2017 18:24

Dla mnie też wygodne.

# czytelnik

05.08.2017 22:41

A mi wisi kalfiorem wasze baranowo, a propozycje inzyniera w temacie ZTM powinny zostac opisane.

# grylaż

06.08.2017 09:00

Nieco odklejeni od rzeczywistości to są nie mieszkańcy, tylko decydenci. Pokłosiem omawianego tutaj spotkania było wyjazdowe zebranie Komisji Samorządowej i Dialogu Społecznego w szkole przy Conrada 23 maja. Motyw przewodni, co ma skręcać z Conrada w Powstańców Śląskich i jechać w głąb Bemowa. Ja to się mocno zdziwiłem, kiedy prowadząca spotkanie radna Radziejowska z PO, zaczęła winszować dyrektorowi Frankowowi, że to tylko dzięki jego dobroci w 2015 nie pozamieniali 112, 167 i 184. Otóż wstrzymanie decyzji spowodował, huragan krytyki ze strony pasażerów. Następnie burmistrz Pietruczuk wstał i powiedział, że on zna problem wizji zamknięcia lokalnej pętli, a także jest w stałym kontakcie z Redakcją Echa i trzeba coś z tym problem zrobić. Burmistrz Pietruczuk to jest sympatyczny człowiek, który zasiada w radzie nadzorczej Szybkiej Kolei Miejskiej (spółka córka ZTM), czyli podobnie jak pani Lerczak z PO (do niedawna rzeczniczka SKM, obecnie nowa wiceburmistrz), ma znajomości we władzach ZTM. Na koniec spotkania, które nie przyniosło żadnych konkluzji to dyrektor Franków dyktował wniosek do protokołu dzielnicowej komisji, który brzmiał: będziemy myśleć, jak połączyć komunikacyjnie Conrada z Bemowem. Trwa film z serii co zrobić, żeby nic nie zrobić. Pasażerowie z Bemowa są niezadowoleni, że 184 nadkład drogi robiąc zawijas przez Przybyszewskiego, ale tam ZTM musiał usłuchać mieszkańców, bo przecież jest to dojazd do metra, czyli wpadli we własne sidła. I na koniec elegia o wprowadzeniu na Bemowie 220. Jak można wmawiać ludziom, że nie ma wozów do obsługi tej linii, skoro jednocześnie obsadza się 103 nowiutkimi busikami?!
Dodaj komentarz:
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b]. Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Przykład: [b]pogrubienie[/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i]. Na końcu kursywy wpisz [/i].
Przykład: [i]kursywa[/i].
Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora:
nick (podpis):

 

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

City Break
City Break

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy