winnux8 30.09.2013 21:45 |
|
A dla tych, którzy uważają że Białołęka Wschodnia nie ma odpowiedniej zabudowy na metro, to proszę spojrzeć na proponowane 2 ostatnie stacje zachodniej części II linii metra - przecież taka stacja Chrzanów ma otoczenie pojedynczych domków i budynków przemysłowych.
|
# Zocha 30.09.2013 22:17 |
|
Tu nie plany ale lekarz od głowy jest potrzebny. Metro do Kobiałki a dlaczego nie do Kobyłki ? :)
|
# Adam Jaworski 30.09.2013 22:47 |
|
Metro na Białołękę to mit. W żaden sposób się ono nie broni. Tu nigdy nie będzie 200 tyś mieszkańców o których opowiada pan Roszak licząc głosy w kolejnych wyborach. I pan Roszak doskonale o tym wie, że metro na Derby to utopia, ale co powie tym, którzy w tą utopię uwierzyli - nie honor się wycofać.
Spotkania z Transprojektem przypominają coraz bardziej kabaret. Roszak i Borowska opowiadają swoje mrzonki, wiceburmistrz Targówka się śmieje, przedstawiciele BDiK rozglądają się bezradnie, a przedstawiciele Transprojektu trzymają się za głowy, bo tego nie da się komentować. Niestety te zabawy działania skończą się tym, że Białołęka nie zyska nic przez kolejne 10 lat. Bo nie będzie tam ani metra (i to Transprojekt wyraźnie sugeruje, że metro się tam nie broni, więc analiza tylko to potwierdzi), ani tramwaju (który jest o 90% tańszy w budowie, relatywnie szybki do zbudowania i dałby radę sprawnie obsłużyć ten fragment dzielnicy, a jak dodamy, że na Białołęce powstanie największa zajezdnia to znaczy, że takie usilne forsowanie mrzonek jest tylko szkodzeniem mieszkańcom). |
# arti 30.09.2013 22:51 |
|
Miraże, miraże...
|
# fana 01.10.2013 00:16 |
|
po co wprowadzac ludzi w blad? Proszę poczytać ten materiał. Dobitnie wariant dotychczasowy jest najlepszy.
|
waldek_roszak 01.10.2013 07:26, wpis modyfikowany 4 razy, |
|
Witam Cię "Adamie Jaworski". ;)
Szkoda, że piszesz pod pseudonimem. Czyżbyś się czegoś bał? Czy może tego, że opisujesz sprawy, które nie miały miejsca? #Adam Jaworski napisał(a) 30.09.2013 22:47 Spotkania z Transprojektem przypominają coraz bardziej kabaret. (...), wiceburmistrz Targówka się śmieje, przedstawiciele BDiK rozglądają się bezradnie, a przedstawiciele Transprojektu trzymają się za głowy, bo tego nie da się komentować. Wygląda na to, że chyba byłeś na zupełnie innym spotkaniu w BDiK niż reszta pozostałych uczestników. Jakoś nie przypominam sobie takich sytuacji. To, że pan burmistrz Targówka jest Z ZASADY przeciwny, chyba nie powinno dziwić nikogo. Na Jego miejscu, także bym Z ZASADY protestował, gdyby ktoś chciał zabrać jedną stację z Bródna. A patrząc na oceny propozycji zmian trasy metra, to np. ZTM już stwierdził na jednym ze spotkań, że trasa na Białołękę jest lepszym wyborem. Pozdrowienia Waldek Roszak radny dzielnicy Białołęka |
# Marylka 01.10.2013 08:02 |
|
Tuż przed referendum pokaże się mapka II linii metra - i gdzie ona biegnie a oczywiście z Targówka na Zieloną Białołękę a następnie Tarchomin i Nowodwory . Na Tarchominie będą krzyżowały się 1 i 2 linia metra a więc przesiadka na Młociny i do Centrum.Termin realizacji RINGU METRA WARSZAWSKIEGO 2018 no może 2017 a więc nie idę na referendum.
|
# Beny 01.10.2013 08:03 |
|
200 tys mieszkańców, to prognozy, które nigdy się nie spełnią. To jest jednak wciąż teren wiejski, który przez wiele lat taki pozostanie. Chyba raczej metro powinno jeździć tam, gdzie już istnieje duże skupisko i zagęszczenie mieszkańców.
Jeśli chodzi o wschodnią część Warszawy, to metro prędzej by się przydało w wersji pierwotnej z ewentualnym przedłużeniem na Tarchomim. Przecież to Ząbki i Marki bardziej by zasługiwały na miano dzielnicy Warszawy potrzebującej podziemniej kolejki niż wioski ze wschodniej Białołęki. |
# zombiak45 01.10.2013 08:10 |
|
No proszę jaki mamy piękny wysyp inwestycji, ktoś złośliwy mógłby pomyśleć, że to kiełbasa przedwyborcza dla mieszkańców wschodniej Białołęki. Wszak za 1,5tygodnia wybory!
Włodarze w panice budują szkoły, żeby upchnąć biedne dzieciaki na 2 zmiany. Może się uda. Przedszkoli, nie ma. Żłobków, nie ma. Drogi jak ser szwajcarski. Będzie za to metro! HUUURA! |
# Mariusz 01.10.2013 08:44 |
|
"Nie zaskoczę chyba nikogo, jeżeli powiem, że najefektywniejsza ekonomicznie jest oczywiście wersja "III"."
Puszczanie metra przez osiedle domków? Dobre sobie. Transprojekt wyraźnie cały czas wskazuje rozwiązanie "0" na Bródno. Reszta panowie i panie to MRZONKI. |
# many 01.10.2013 09:26 |
|
Waldku, szanowni przedpiścy. Poproszę źródło, czyli studium Transprojektu.
|
# Fernando 01.10.2013 10:22 |
|
Wbew wszelkim przeciwnościom z elementarnym zdrowym rozsądkiem na czele realizujmy wizję radnego Roszaka która zawiera się w zawołaniu: "Niech metro trafi pod strzechy" :)))
|
# many 01.10.2013 10:58 |
|
Dla wszystkich, którzy nie rozumieją zasad budowy i wykorzystania metra.
Tak wyglądała stacja Kabaty, gdy ją budowano (usuńcie spacje): http://www.urbanrail.net/eu/pl/war/ war-gallery/M1_Kabaty-1_1995.JPG tak wygląda dziś okolica, gdzie byłaby stacja Grodzisk. http://goo.gl/maps/fJjco Od lewej osiedle Brzeziny, łąka (zarezerwowana dla Trasy Olszynki Grochowskiej), Derby, ul. Głębocka, Lewandów. Dziś w promieniu 2 km od tego punktu mieszka 20.000 osób. Można spokojnie w ciągu 10 lat zagęścić do 50.000. Sporo wolnego miejsca na kolejne inwestycje, prawda?: http://goo.gl/maps/7wszi, http://goo.gl/maps/D1QkQ A tak wygląda słynny przeolbrzymi Tarchomin i Nowodwory. Ta sama skala. http://goo.gl/maps/YgLCn, http://goo.gl/maps/u82yJ |
# Olszynek Grochowski 01.10.2013 11:17 |
|
Pitu, pitu, panie Waldku. Czy to kwestia referendum, czy to kwestia potrzeby zaistnienia?
|
# Paweł ZB 01.10.2013 11:27 |
|
Bądźmy realistami, przez najbliższe 10-15 lat nie będzie kasy na wydłużenie linii na Kobiałkę, czy Tarchomin.
Skoncentrujmy się na faktach i LOKALIZACJI ostatniej stacji - Bródno czy TT/TOG. Ostatnia, bezsporna stacja to Kondratowicza /Głębocka. Jeśli pójdzie na Bródno, to tu muszą dojeżdżać ludzie z Zielonej Białołęki/ Marek/ Radzymina. Jeśli pójdzie na Białołękę, to tu musieliby dojeżdżać ludzie z Bródna. Po 1. Parking P+R: - stacja Bródno - nie ma tam miejsca, przy Kondratowicza / Głębockiej też już nie ma, samochody obstawiają więc każdy wolny skrawek, zabierają miejsce lokalnym mieszkańcom. - stacja "Lidl" TT/TOG - miejsca bardzo dużo wzdłuż TT - można zbudować coś na wzór węzła Młociny. Po 2. dojazd środkami komunikacji publicznej do stacji Kondratowicza / Głębocka: Bródno - już jest szeroka Kondratowicza, po 2 pasy na całym odcinku od Rembielińskiej, dużo autobusów. Co więcej, na środku pas zieleni, rezerwa na tramwaj czy dobudowanie 3 pasa/bus-pasa. Koszt tramwaju, odnoga od już działającej linii wzdłuż Rembielińskiej - 4 przystanki. Zielona Białołęka - dwupasmowa Głębocka tylko do Magicznej. W przyszłości, problem rozwiąże TOG, ale nie ma ŻADNYCH planów finansowych oraz jakichkolwiek dat, kiedy ta trasa powstanie. Tramwaj - wariant najtańszy od Rembielińskiej - 4 przystanki + minimum 3 przystanki: Malborska / CH Atrium / Lidl (uwaga, bardzo kosztowny tunel tramwajowy pod TT) + co najmniej 3 przystanki dla obsługi Osiedla Derby wzdłuż TOG - wariant optymalny. Tramwaj wzdłuż Budowlanej/Wincentego, koszt podobny do odcinka Rembielińska/Wincentego (może 1 przystanek mniej, minus wozimy duchy z cmentarza). Obsługa autobusami, brak miejsca na dodatkowy pas na wąskich: Głębockiej, czy Skarbka z gór, jedyna nadzieja TOG, ale kiedy i za ile... 3. Demografia: - Bródno, w tej chwili 3-4 razy więcej mieszkańców niż Zielona Białołęka, ale brak dużej ilości wolnych terenów do intensywnej rozbudowy. - Zielona Białołęka - 3-4 razy mniej mieszkańców, ale potężny potencjał wzrostu. Dodatkowy atut, węzeł P+R przy TT (mieszkańcy Marek i Radzymina, alternatywa dla jazdy zatłoczoną Radzymińską). 4. Potencjalne wydłużenie linii: - stacja Bródno - tylko w stronę Tarchomina? Po drodze dużo terenów przemysłowych: FSO, EC Żerań, tory PKP. Stacje do wybudowania:W-wa Toruńska /CH Auchan /Konwaliowa /Obrazkowa /Ćmielowska /Stefanika/ Winnica. Oczywiście, to moja wariacja. Policzmy z Tarchomina do stacji Świętokrzyska: 4 na Tarchominie + 3 stacje do Bródna, potem 10 stacji, razem 17. Taniej/bliżej/szybciej dorobić odnogę do Młocin. 5 stacji (z tego 4 na Tarchominie) + 8 na I linii = 13 do Świętokrzyskiej. - stacja TT/TOG - jeśli spełnią się prognozy o dalszej intensywnej rozbudowie Zieloną Białołękę można będzie pomyśleć o kolejnych odcinkach wzdłuż TOG. Ale prawdę mówiąc, wtedy, kiedy byłaby kasa na taki odcinek metra, to do tego czasu powstałaby trasa TOG, a wtedy tramwaj na niej dowożący ludzi do stacji przy TT/TOG rozwiązałby problem. Chyba, że prognozy o 200.000 mieszkańców by się spełniły. Nie zmienia to faktów, stacja TT/TOG ma większy potencjał na ewentualne dalsze przedłużenie linii niż stacja Bródno. |
# abrakadabra 01.10.2013 13:56 |
|
Zdecydowanie najlepszy i moim zdaniem jedyny rozsądny jest wariant III!!!
Rozwidlenie tak jak napisał p. Roszak, jest całkowicie bezsensowne - po co wywalać tyle kasy i robić rozwidlenie i zajezdnie na koncu wyłącnzie dla jednej stacji Bródno!? Z tamtych okolic spokojnie mozna szeroka dwupasmową Kondratowicza dojechać do stacji Kondratowicza - może nikomu czapka z głowy nie spadnie, jak nie bedzie mial stacji przy klatce schodowej, porusza się odrobine, będzie zdrowszy! Całkowicie popieram Pawła ZB - bardzo trafne i racjonalne argumenty, dokładnie tak samo uważam. Ponadto, najważniejsza kwestia- chyba nikt nie łudzi się, że nawet jesłi trasa metra zostanie skierowana na ZB, to jest to tylko projekt, realizacja najwcześniej za 15-20 lat! To i tak nie dla nas, ale przyszłych pokoleń, wiec po co ta kłótnia? Trzeba jednak pamietać, ze patrząc na gęstosć zaludnienia, trzeba wziąć pod uwagę rozwój w okresie najbliższych 15-20 lat, a nie stan obecny. Tak jak ktoś wyzej napisał - jak metro było projekotwane na Kabaty to tam były tylko pola, a na ZB już obecnie powstają osiedla jak grzyby po deszczu i to nie domki, tylko osiedla bloków! |
# pasażer SKM 01.10.2013 14:06 |
|
#abrakadabra napisał(a) 01.10.2013 13:56 Zdecydowanie najlepszy i moim zdaniem jedyny rozsądny jest wariant III!!! Wariant III wzdłuż TOG jest najlepszy ale tylko wtedy jeśli TOG powstanie w gminie Nieporęt i połączy się z DK 61. Jeśli nie to wjazd do Wwy bedzie nadal Płochocinską, a wtedy najlepszy jest wariant 1, ale ze stacją końcową właśnie przy Płochocińskiej, a nie na Regatach. Trzeba mysleć o zatrzymaniu ruchu samochodowego zza miasta na parkingach P+R i łatwym dowiezieniu autobusami do stacji metra z miejscowości podwarszawskich (trasą TOG jeśli będzie lub Płochocińska). Już dziś należy zaplanować rezerwę pod wielkie P+R. Mieszkańcy ZB chyba raczej nie chcą przezywać w przyszłości tego co Młociny, Wawrzyszew i Stare Bielany, czyli codziennego porannego szturmy na każdy wolny kawałek trwanika |
# Warszawiak 01.10.2013 14:38 |
|
Dziękuję, że Radni i Sympatycy Białołęki Słuchają Mieszkańców Białołęki Wschodniej.
To Bardzo Dobra Decyzja, że Myśli się o budowie Metra na Białołękę Wschodnią. Moim zdaniem, najlepszą decyzją byłoby poprowadzenie linii metra wzdłuż tzw. Trasy Olszynki Grochowskiej, również od skrzyżowania Trasy Mostu Północnego w niedalekiej odległości od ul. Chudoby do Najdalszych Krańców Miasta Stołecznego Warszawy (Olesin, Kobiałka). Myślę też, że Nikt nie powinien być przeciwny takiemu rozwiązaniu. Czy linia metra powinna być poprowadzona pod jednią TOG czy na wiadukcie (na wale ziemnym) obok jedni w "szklanym tunelu" ? Tego nie potrafię stwierdzić. Wiadomo, że najlepiej jak metro jest pod ziemią. Nie ma hałasu, jest bezpieczniej, ale też generuje to większe koszty inwestycji. Aby wykonać wał trzeba by nawieźć tysiące metrów sześciennych ziemi (żadnego cementu, tzw. betonu), tylko przy budowaniu podkładów na tory. Tylko dwa tory. A "szklany tunel" nie musi być na całej długości TOG. Jak już będzie kolejka metra wybudowana na Białołęce Wschodniej wszyscy mieszkańcy będą zadowoleni, że mają szybki, najlepszy na świecie i komfortowy środek transportu publicznego do Centrum Warszawy. A mieszkańcy Bródna, powinno walczyć o następną linie Metra :). Może będzie to następna czwarta lub piąta linia pod ziemią w kolejności na przykład z Bródna przez Centrum Warszawy na Ochotę i Szczęśliwce |
# Zygzak 01.10.2013 14:42 |
|
Czy z nami napewno leci pilot ?
|
# miś 01.10.2013 15:40 |
|
Póki nie ma zabudowy to kupować i rezerwować ziemie na szybki tramwaj, będzie 90% taniej, bo jak się pojawią kolejne osiedla, a pojawia ich się naprawdę dużo, to rzeczywiście będzie potrzebne metro.
Hasło metro działa bardzo populistycznie i działa na wyobraźnie ludzi bez wyobraźni, więc może nazwijmy tramwaj metrem naziemnym;) |
# Goral 01.10.2013 17:33 |
|
Polecam "rzucic okiem" na dwa poniższe zdjęcia z ostatniej stacji metra "Kabaty"
http://ursynow.org.pl/index.php?q=gallery&g2_itemId=5791 http://ursynow.org.pl/index.php?q=gallery&g2_itemId=5803 |
# jan 01.10.2013 18:20 |
|
Goral.....................Metro w kierunku Kabat zbudowano tylko dlatego, że po drodze były blokowiska z setkami tysięcy ludzi a nie pastwiska jak w przypadku Zielonej Białołęki.
|
# Drutek 01.10.2013 20:49 |
|
Wariant nr4 pierwsza linia przez Tarchomin do Modlińskiej
|
# pik 01.10.2013 22:10 |
|
#jan napisał(a) 01.10.2013 18:20 Goral.....................Metro w kierunku Kabat zbudowano tylko dlatego, że po drodze były blokowiska z setkami tysięcy ludzi a nie pastwiska jak w przypadku Zielonej Białołęki. Kur...a Goral, jakie pastwiska? Ty ślepy jesteś? |
# Pawka 02.10.2013 00:50 |
|
Mieszam na Bródnie przy torach tramwajowych i po za szczytem zawsze mam miejsce siedzące... w szczycie też się zdarza... a wsiadam w okolicach planowanego przystanku metra przy ul. Rembielińskiej i pomimo że metro w tym miejscu tylko doda wartości mojej nieruchomości to jestem przeciwny bo:
1. jak tramwaj do centrum jedzie luźny to kto będzie jechać metrem zważywszy że.. 2. z moich pobieżnych obliczeń 'szybkość' dotarcia do centrum (metro świętokrzyska) to maks 5-10 minut szybciej metrem a tramwaj jednocześnie 'umożliwia' więcej przesiadek 3. meto tak czy siak będzie na Bródnie przy gminie więc 'rozładuje' tą część Bródna 4. ZB jest niby dzielnicą domków jednorodzinnych ? to widząc jakie tłumy wbijają się w 527 na bankowym (jedzie na Skarbka) no to myślę że musi być to strasznie biedna dzielnica i w tych domkach mieszka normalnie po 10 rodzin ;) 5. Głębocka na ZB jest jedyną znaną mi ulicą gdzie jest korek 7 dni w tygodniu w mojej ocenie nie ma żadnego racjonalnego uzasadniane dla trasy metra przez Bródno a nie na ZB lecz nie oszukujmy się... nik z nas tego nie zobaczy... obecna 2ga linia miała na starcie opóźnienie (miała być przed euro... o euro już zapomnieliśmy a mamy kolejne przesunięcie terminu), nie można doprosić się wybudowania kawałka chodnika czy świateł na skrzyżowaniu a metro się nam marzy... |
# Zdziarska,ostródzka.białołęcka 02.10.2013 07:40 |
|
Ja wiem że 13 pazdziernika zbliża się nieuchronnie,ale Panie Waldku zejdżmy na ziemię z naprawdę z naszymi problemami kanalizacja.woda coraz gorsza, chodniki,oświetlenie ulic
Czy działał Pan coś w tym kierunku??? |
# Paweł ZB 02.10.2013 14:34 |
|
(a jak dodamy, że na Białołęce powstanie największa zajezdnia to znaczy, że takie usilne forsowanie mrzonek jest tylko szkodzeniem mieszkańcom).
Nie będę się odnosił do całości, bo szanuję, ze ktoś może mieć inne poglądy. Ale ten fragment świadczy, albo o ignorancji (lepszy wariant), albo o bezczelności. Otóż planowana nowa zajezdnia, owszem, powstanie na Białołęce, tyle, że tuż przy linii na Żerań Wschodni, za Factory. W żaden sposób nie rozwiązuje problemu komunikacji szynowej na Zielonej Białołęce, chętnych odsyłam do Planu miasta. Bo tak samo można by powiedzieć, że dzisiejsza pętla Żerań Wschodni stanowi rozwiązanie komunikacji zbiorowej dla Derbów, Kobiałki, Lewandowa. Otóż nie da się tam zrobić żadnej linii tramwajowej w stronę tych gęściej zabudowanych rejonów, bo nie przewidywały tego ŻADNE plany zagospodarowania, nie ma tam żadnej rezerwy terenowej (najbliższa relacji Wschod-Zachód) wiedzie planowaną Trasą Mostu Północnego - tak samą realny odcinek jak TOG). PS. Częściowo rozumiem postawę Burmistrza Targówka, utrata jednej stacji metra na pewno nie przysporzy mu popularności i zgadzam się, ze to poważny argument, że tak planowano od lat (część kupujących mieszkanie na Bródnie robiła to z myślą, ze przy metrze). Tyle tylko, że i tak na terenie jego dzielnicy BĘDĄ minimum 4 stacje. A cała Białołęka dostanie JEDNĄ i to w dodatku na niemalże granicy obu dzielnic (która wyznacza TT) ..... PS. Koszta: czy stacja Bródno, czy TT/TOG ("Lidl") to dwa równoległe tunele (przyznaję, w wersji na Białołękę trochę dłuższy, więc i droższy), po jednej stacji i jednej zawrotce i taka sama liczba pociągów metra - tutaj zatem koszt identyczny. Jeśli budujemy odcinek do stacji Bródno, to dodatkowo trzeba wybudować trasę tramwajową na ZB (koszt trasy - minimum 6-7 przystanków TYLKO do "Lidla" z kosztownym tunelem pod trasą TT) + koszt nowego taboru tramwajowego). A tak na marginesie, czy to nie radni i Zarząd Targówka chcieli wyrzucenia z planów rezerwy pod linię tramwajową na ZB wzdłuż Wincentego? i to w czasie, gdy NIKT nawet nie sugerował zmiany przebiegu linii metra? Czyli dla Białołęki ZERO Metra i ZERO tramwaju według władz Targówka. Ciekawe, ze jak Żoliborz protestował przeciwko budowie Mostu Krasińskiego, bo mu hordy z Targówka rozjadą spokojne uliczki, to się radni Targówka oburzali. Może wreszcie trzeba popatrzeć, ze NAJPIERW jesteśmy Warszawą, a dopiero potem Targówkiem, Żoliborzem czy Białołęką? |
# mlo 02.10.2013 15:37 |
|
Mam nadzieję, że w analizie:
1) będzie uwzględniana atrakcyjność przejazdu metrem w porównaniu z tramwajem (czasy dojścia i przejazdu). Dojazd metrem z Rembielińskiej dla wielu mieszkańców Bródna będzie mniej atrakcyjny niż tramwajem - szczególnie po uruchomieniu zajezdni na Annopolu. 2) Zostaną zbadane nie tylko źródła ruchu, ale również cele podróży (jak znam życie, to nadal planiści uważają, że wszyscy jadą pod PKiN i nie wiedzą o istnieniu Służewca biurowego) 3) Możliwość łatwego powiązania Bródna ze stacją PKP Toruńska oraz organizacji tam P&R. Dałoby by to dobre połączenie ze Służewcem biurowym i centrum. |
# zenon 02.10.2013 16:11 |
|
chyba ktos ma problemy z glowa planujac metro na Zielona Bialoleke. Metro na Bialoleke- TAK. Ale tylko jesli pojdzie na Tarchomin i Nowodwory gdzie mieszka 80% mieszkancow Bialoleki i jest to jedyne miejsce w tej czesci Warszawy o charakterze miejskim gdzie mieszka ok 100 tys ludzi.
|
# warszawak 02.10.2013 17:18 |
|
Nie zgadzam się bo taki tramwaj nazwany "naziemnym", musi mieć więcej przystanków niż metro. Po to się buduje metro, żeby o połowę krócej czasowo zajechać np z Białołęki Wschodniej do Urynowa. A na moje oko jak powstanie metro na Białołęce Wschodniej przy Olesinie, to dojazd do Centrum Warszawy zajmie 15 - 20 minut.
|
# z Olesina 02.10.2013 22:43 |
|
a decydenci czytając wypociny śmieją się do rozpuku - i tak będzie jak oni zadecydują
|
tarantula01 03.10.2013 00:36 |
|
W kwestii tramwaju na ZB wzdłuż Głębockiej / TOG: wcale nie trzeba budować kosztownego tunelu tramwajowego pod Trasą Toruńską. Jest miejsce na budowanie estakady tramwajowej nad Trasą. Taki wariant był rozpatrywany w http://siskom.waw.pl/kp-tramwaj_TOG.htm.
Tunel był forsowany po to, aby udowodnić, że tramwaj będzie dosyć drogi i dokładając niewiele więcej może powstać metro. |
tarantula01 03.10.2013 00:36 |
|
W kwestii tramwaju na ZB wzdłuż Głębockiej / TOG: wcale nie trzeba budować kosztownego tunelu tramwajowego pod Trasą Toruńską. Jest miejsce na budowanie estakady tramwajowej nad Trasą. Taki wariant był rozpatrywany w http://siskom.waw.pl/kp-tramwaj_TOG.htm.
Tunel był forsowany po to, aby udowodnić, że tramwaj będzie dosyć drogi i dokładając niewiele więcej może powstać metro. |
# PL1 03.10.2013 08:02 |
|
A po co metro na pole prowadzić?
|
# Zdziarska,ostródzka,białołęcka 03.10.2013 08:08 |
|
czy tylko metro jest ważne?
|
# xxx 03.10.2013 08:15 |
|
#PL1 napisał(a) 03.10.2013 08:02 A po co metro na pole prowadzić? Jak budowli metro na Kabaty, to tez tam było pole, a dziś Ursynów żyje z Kabat. Średni PIT roczny mieszkańca Kabat to 200 tys. |
# nowobialoleczanin 03.10.2013 08:49 |
|
Tu gdzie do niedawna mieszkałem (Ursynów) dlatego powstała wielorodzinna zabudowa wysoka, bo była konsekwentnie realizowana od początku do końca. Nie zmieniano planów. Tymczasem na Białołęce wykorzystuje się dawne plany do mówienia o wysokiej zabudowie, a jednocześnie wszelkimi możliwymi sposobami próbuje się je zmieniać, aby tej zabudowy wysokiej nie było. Mnie w to graj, bo nie chcę sąsiadować z blokowiskiem, a jednocześnie chętnie widziałbym metro!
|
# Paweł ZB 03.10.2013 10:32 |
|
Do Tarantula:
Słuszna uwaga, tramwaj można puścić tańszym wiaduktem. Ale i tak trzeba ponieść koszt wybudowania całej NOWEJ linii tramwajowej, żeby dowieźć ludzi z ZB do stacji Kondratowicza/Wincentego. Bo inaczej Targówek zostanie zalany parkującymi samochodami. Przenosząc tę JEDNĄ stację z Bródna na TT/TOG - koszt praktycznie taki sam, możemy zrezygnować (na razie?) z budowy tramwaju. Mamy miejsce na ogromne parkingi P+R wzdłuż TT (przechwytujemy ruch z Marek i Radzymina). Budując stację TT/TOG mamy MOŻLIWOŚĆ późniejszego jej wydłużenia w stronę Zdziarskiej/Kobiałki, JEŚLI prognozy o 100.000 czy nawet 200.000 mieszkańców się spełnią. Jeśli będzie mniej, wystarczy TOG z autobusami lub tramwajem. Atutem stacji Bródno MOŻE być ewentualnie wydłużenie jej do stacji PKP Toruńska , a następnie zbudowanie na obecnych terenach PKP (na tyłach Auchan) bazy postojowej (gdyby odcinek na Gocławek i baza na Olszynce nie wypaliły). |
# Paweł ZB 03.10.2013 10:47 |
|
Do Zdziarska,Ostródzka,białołęcka
Oczywiście, że nie. Ale Metro jest inwestycją warszawską i ma priorytet w dofinansowywaniu z UE do 2022 roku. I może pomóc w rozwoju i poprawie komunikacyjnych warunków życia na Białołęce za pieniądze całego miasta. Jeśli nie teraz, to może przez wiele lat nie doczekamy się nie tylko metra (choćby tej 1 stacji), ale nawet i tramwaju. O budowie Trasy Mostu Północnego i Trasy Olszynki Grochowskiej też na razie cicho A budowa kanalizacji, dzielnicowych ulic to już kwestia budżetu samej Białołęki. Zresztą, to nie tylko nasz problem, ale i wszystkich "zewnętrznych" dzielnic (Wawer, Wilanów, Ursus, Bielany itd.) |
# z Dąbrówki 03.10.2013 15:02 |
|
Sąsiad z ZTMu się śmieje, że dzięki pomysłowi metra na Białołękę, nie będą musieli budować tramwaju 10-krotnie tańszego tramwaju - a wiadomo jak im z tramwajami idzie.
|
# Andrzej Zet 04.10.2013 13:53 |
|
> ponieważ pociągi metra nie są przystosowane do jazdy na powierzchni
To dla mnie prawdziwy szok. Dlaczego w takim razie w USA, w Waszyngtonie, metro od kilkudziesięciu lat jeździ na powierzchni wzdłuż trasy Rt. 66 i nie ma z tym ŻADNEGO problemu? Czy Polacy zawsze muszą wszystko zamotać, zakręcić, skomplikować i spieprzyć, tak, żeby było jak najdrożej i jak najdłużej trzeba było czekać? Co z Wami ludzie jest? Metro na Zieloną Białołękę powinno pójść PO POWIERZCHNI i wzdłuż wykupionego terenu pod TOG. jak to nie jest oczywiste, wynajmijcie Amerykanów do zrobienia analizy |
# Andrzej K. 04.10.2013 13:57 |
|
#Andrzej Zet napisał(a) 04.10.2013 13:53 > ponieważ pociągi metra nie są przystosowane do jazdy na powierzchni To dla mnie prawdziwy szok. Dlaczego w takim razie w USA, w Waszyngtonie, metro od kilkudziesięciu lat jeździ na powierzchni wzdłuż trasy Rt. 66 i nie ma z tym ŻADNEGO problemu? Czy Polacy zawsze muszą wszystko zamotać, zakręcić, skomplikować i spieprzyć, tak, żeby było jak najdrożej i jak najdłużej trzeba było czekać? Co z Wami ludzie jest? Metro na Zieloną Białołękę powinno pójść PO POWIERZCHNI i wzdłuż wykupionego terenu pod TOG. jak to nie jest oczywiste, wynajmijcie Amerykanów do zrobienia analizy Też mnie to zdziwiło!!! Czy nie taniej kupić taki tabor, który będzie przystosowany do jazdy po powierzchni? A poza tym dlaczego nie mogą? Czy W. Roszak na pewno ma rację? Może W. Tumasz lub ktoś z SISKOM odpowie na to pytanie. |
# Andrzej ZZ 04.10.2013 13:59 |
|
Wielki plus dla miasta za pomysł z metrem na zieloną Białołękę, bo to ma sens.
> ponieważ pociągi metra nie są przystosowane do jazdy na powierzchni Dlaczego w takim razie w USA, w Waszyngtonie, metro od kilkudziesięciu lat jeździ na powierzchni wzdłuż trasy Rt. 66 i nie ma z tym ŻADNEGO problemu? Czy Polacy zawsze muszą wszystko skomplikować tak, żeby było jak najdrożej i jak najdłużej trzeba było czekać? Metro na Zieloną Białołękę powinno pójść PO POWIERZCHNI i wzdłuż wykupionego terenu pod TOG. jak to nie jest oczywiste, trzeba wynająć Amerykanów do zrobienia analizy |
tarantula01 04.10.2013 19:49, wpis modyfikowany 1 raz, |
|
Przebieg metra na estakadzie został http://radny.com.pl/dok2kadencja/metro2/metro-bial130704notatka.pdf 3 m-ce temu.
|
tarantula01 04.10.2013 19:49, wpis modyfikowany 1 raz, |
|
Przebieg metra na estakadzie został http://radny.com.pl/dok2kadencja/metro2/metro-bial130704notatka.pdf 3 m-ce temu.
|
# Zdziarska,ostródzka,białołęcka 05.10.2013 08:18 |
|
Zdziarska,ostródzka.białołęcka napisał(a) 02.10.2013 07:40]
Ja wiem że 13 pazdziernika zbliża się nieuchronnie,ale Panie Waldku zejdżmy na ziemię z naprawdę z naszymi problemami kanalizacja.woda coraz gorsza, chodniki,oświetlenie ulic Czy działał Pan coś w tym kierunku? dostaniemy jakąś odpowiedz? |
# realny 05.10.2013 18:42 |
|
żartujesz?
Roszak wrzuca na wszystkie fora linki do swoich fantazmatów i nie odpowiada na żadne pytania. Człowiek już się kompletnie odkleił od rzeczywistości i nie jest chyba w stanie pojąć, że nie jest Wszechświatowym Koordynatorem Rozwoju Metra tylko dzielnicowym radnym. |
# realny 05.10.2013 18:47 |
|
#Mariusz napisał(a) 01.10.2013 08:44 Mariusz, otwórz sobie pierwszą lepszą mapę i spójrz, jaka jest zabudowa dookoła pl. Wilsona (w drugim rzędzie zabudowy) albo Starych Bielan."Nie zaskoczę chyba nikogo, jeżeli powiem, że najefektywniejsza ekonomicznie jest oczywiście wersja "III"." Puszczanie metra przez osiedle domków? Dobre sobie. Transprojekt wyraźnie cały czas wskazuje rozwiązanie "0" na Bródno. Reszta panowie i panie to MRZONKI. Spójrz jaka jest zabudowa przy planowanej stacji Zacisze (nota bene pomyśl skąd taka nazwa) i zobacz jak wygląda zabudowa Derbów i Lewandowa oraz pomyśl, jaką ilość codziennego napływu może przejąć (odkorkowując Pragę i mosty) stacja metra przy głównej wylotówce na płn-wsch. - stacja Grodzisk - (Marki, Ząbki, Wyszków, Rembertów) |
# realny 05.10.2013 18:48 |
|
pardon: nie Rembertów, tylko Radzymin. Pomyłka, bo dziś byłem w Rembertowie :)
|
# KaKa 06.10.2013 11:23 |
|
słowo METRO oznacza sieć podziemnej kolei; wiele linii biegnących w różnych kierunkach z możliwością szybkich przesiadek (Londyn, Paryż, Moskwa); a my mamy jedną linię szybkiej kolejki podziemnej, druga będzie za parę lat; raczej nie spotkałem się z przypadkiem, aby metro miało końcową stację w środku miasta - metro powinno docierać na same obrzeża, nawet jeśli część składów kończyła by swój bieg wcześniej; uważam, że powinniśmy już teraz zaczynać budowę III, IV, V ... linii -> wszak Polak potrafi !
|
waldek_roszak 06.10.2013 12:56, wpis modyfikowany 6 razy, |
|
#Zdziarska,ostródzka,białołęcka napisał(a) 05.10.2013 08:18 Ja wiem że 13 pazdziernika zbliża się nieuchronnie,ale Panie Waldku zejdżmy na ziemię z naprawdę z naszymi problemami kanalizacja.woda coraz gorsza, chodniki,oświetlenie ulic Cóż... Myślę, że sprawy "na teraz" są oczywiście najważniejsze. Bo dotyczą nas obecnie. Większość pracy radnych i zarządu dzielnicy skupia się właśnie na nich. Czy uważasz jednak, że nie powinno się wychodzić poza teraźniejszość? To przecież właśnie teraz ważą się losy tego, jak mają nasze okolice wyglądać w przyszłości. Teraz trzeba planować i walczyć o to, aby o nas nie zapomniano. Dlaczego? Może mały, klasyczny przykład z wielkimi osiedlami Derby, które wybudowano na środku pola. Komunikacja dla 20 tys. ludzi "wisi" na jednej wąskiej ulicy Skarbka z Gór. Nie ma zarezerwowanego miejsca na drogi, zatoki autobusowe, ścieżki rowerowe, place zabaw, boiska, parki, szkoły i parkingi itd. . Dlaczego tak się stało? Bo nikt nie zaprzątał sobie tym głowy w przeszłości!!! Nasi poprzednicy uchwalili plany miejscowe, które pozwalają na budowę prawie wszystkiego i prawie bez żadnych ograniczeń. Nie zapisano rezerw pod obiekty publiczne. No i co się teraz dzieje? Kto jest winny? Oczywiście obecne władze! A gdzie mają te władze wybudować np. ścieżkę rowerową? Może wyburzyć kilka budynków? Podobnego typu (dawno uchwalone) plany miejscowe są na tysiącach hektarów Zielonej Białołęki. Developerzy oczywiście wykorzystają bez najmniejszych skrupułów te fantastyczne możliwości i za zabudują co się da. . Dlatego wiec uważam, że trzeba zajmować się RÓWNOLEGLE dwoma obszarami. Nie tylko teraźniejszością ale także planowaniem przyszłości. Tej za kilka lat ale także tej za lat 20. Za 10-20 lat być może rzeczywiście zamieszka tutaj 100tys. ludzi. Jeżeli nie zaplanujemy tego, to jak oni wtedy wyjadą? Ostródzką? Pozdrowienia Waldek Roszak radny dzielnicy Białołęka |
waldek_roszak 06.10.2013 13:10, wpis modyfikowany 6 razy, |
|
#Andrzej Zet napisał(a) 04.10.2013 13:53 > ponieważ pociągi metra nie są przystosowane do jazdy na powierzchni #Andrzej K. napisał(a) 04.10.2013 13:57 Też mnie to zdziwiło!!! Czy nie taniej kupić taki tabor, który będzie przystosowany do jazdy po powierzchni? A poza tym dlaczego nie mogą? Czy W. Roszak na pewno ma rację? Także mnie to zaskakuje, ale takie właśnie informacje nie jeden raz otrzymywałem. Wiele lat temu podjęto decyzje o takie technologii dla warszawskiego metra. Pociągi jak i cała automatyka jest przystosowana tylko do bardzo krótkiego przebywania na powierzchni. Ciekawostka nr 1! Nie wiem, czy wiecie, że w Warszawie metro jednak jedzie po powierzchni. Jest to kilkusetmetrowy odcinek torów w bazie na Kabatach. Pomiędzy wyjazdem z tunelu a halą postojowo-serwisową. P.S. #Andrzej K. napisał(a) 04.10.2013 13:57 Ciekawostka nr 2. Także jestem z SISKOM. Tak jak Wojtek, od samego początku. ;) ;) ;)Może (...) ktoś z SISKOM odpowie na to pytanie. Pozdrowienia Waldek Roszak radny dzielnicy Białołęka |
# Zdziarska,ostródzka.białołęcka 07.10.2013 10:37 |
|
Bardzo dziękujemy za wyczerpującą odpowiedz,nie dowiedzieliśmy się kompletnie niczego.My swoje Pan swoje.
A my już Pana nie pozdrowimy mieszkańcy |
# TRiddle 07.10.2013 11:27 |
|
Budowa , a może nawet naprawa i rozbudowa istniejącej linii kolejowej od trasy gdańskiej byłaby szybsza i tańsza. Metro to mrzonki podobne do tych o metrze na Tarchomin. Skończyło się protezą tramwaju. Podobnie jest z Tarchominem, któremu najbliżej do torów w Polfie. Ale to wszystko jest pieśń odległej przyszłości.
Chciałbym zauważyć, że już i teraz można zrobić trzy duże P&R poprzez utwardzenie i oczyszczenie terenu przy PKP Praga, PKP Toruńska i PKP Żerań. Z tych miejsc można bezpośrednio dojechać do centrum i Służewca. Można też pomyśleć jak skierować do kolei autobusy np. poprzez przekierowanie 126 na Trasę Toruńską. Jest też miejsce żeby zrobić parking przy PKP Zoo, a więc stosunkowo blisko metra. Parking mógłby służyć w weekend dla ludzi odwiedzających zoo. Trzeba też lobbować na rzecz skierowania trasy S9 na Okęcie. |
# jo-jo 08.10.2013 13:28 |
|
Nie wsadzaj koleś kolejny raz Tarchomina do pociągów KM, SKM bo to kompletny absurd i wyrzucanie pieniędzy w błoto. To już było i kompletną klapą się skończyło.
|
# obserwer 08.10.2013 15:00 |
|
Wprawdzie Pan Roszak jest z PO (której nie popieram) to jak widzę po jego wpisach ma zdrowe podejście do tematu PRZYSZŁOŚĆ.
Być może jest to gra pozorów przed 13 października, ale dobrze, że POmyślał o tym co będzie za 10-20 lat. Należy jednak przypomnieć Panu Waldemarowi, że w radzie i w zarządach Białołęki karuzela kręci się w około pewnej grupy osób z różnych ugrupowań. Wystarczy zobaczyć kto z radnych czy burmistrzów zasiada w samorządzie kolejną kadencję. Tym samym stwierdzenie "Nasi poprzednicy uchwalili plany miejscowe, które pozwalają na budowę prawie wszystkiego i prawie bez żadnych ograniczeń. Nie zapisano rezerw pod obiekty publiczne. No i co się teraz dzieje? Kto jest winny? Oczywiście obecne władze! A gdzie mają te władze wybudować np. ścieżkę rowerową? Może wyburzyć kilka budynków?" może i powinien Pan skierować do osób które zasiadały wtedy kiedy te plany robiono i zasiadają obecnie!!! Nie zrównoważony rozwój budownictwa mieszkaniowego i handlu (pomimo opracowania projektu zrównoważonego rozwoju) doprowadził w końcu do wyczerpania zasobów pod infrastrukturę społeczną, publiczną itp. W dodatku Białołęka zanim została gminą była jak Warszawa po 1944 roku. Wolna od wszelakiej zabudowy. I to wtedy trzeba było najpierw zaprojektować metro i wykopać je odkrywką (byłoby o wiele, wiele taniej i dużo szybciej) a nad zasypanymi tunelami zacząć budować osiedla, markety, żłobki, przedszkola i szkoły. Nie spotkałem się jeszcze z czymś takim aby dom stawiano od dachu!!! Na budowę równoległą nie ma kasy, więc kłótnie o jedną nitkę metra przedłużą tylko niepotrzebnie rozwiązanie problemu. W przeciwieństwie do Pana Waldka (jestem od Pana wcześniej urodzony) jest mi już teraz zupełnie obojętne kiedy i dokąd oddadzą tramwaj, którędy pojedzie metro itd. itp.!!! Młodym życzę cierpliwości!!! |
# TRiddle 09.10.2013 08:31 |
|
#jo-jo Przypomnij mi jak możesz kiedy było Tarchomin był wsadzany w pociągi?
|
# Ekonienawiedzona 11.10.2013 10:42 |
|
A dlaczego nie wzdłuż Modlińskiej? To też Białołęka... Albo zrobić chociaż bezpośredni autobus na Młociny, bo żeby dojechać z Dąbrówki Szlacheckiej do Metra potrzeba... 3 autobusów i to z różnych przystanków... A 511 zawsze rano w korku na Toruńskiej...
|
# jan 11.10.2013 12:28 |
|
#Ekonienawiedzona
A dlaczego nie wzdłuż Aluzyjnej? Przecież to też Białołęka. Ludzie myślcie, please. |
# ech 13.10.2013 18:05 |
|
Tramwaj na Białołękę... hmm, będzie jechał 40 minut do Ronda Żaba. Już teraz tramwaje z Annopolu wloką się niemiłosiernie z powodu "miliona" przystanków po drodze i mnóstwa skrzyżowań z sygnalizacją świetlną. To jest droga donikąd. Prędzej poszerzenie ul. Św. Wincentego coś pomoże.
Metro na Ursynowie projektowano tak, że na Kabatach były w tym czasie głównie bażanty i sarny, a teraz mamy ogromne osiedle i Tesco. Na Chrzanowie rośnie kapusta. Dlaczego nie może iść na Białołękę? Już teraz jest tam blokowisko Dom Development (Derby) oraz blokowisko JW Construction (os. Lewandów). Kolejne parcele przy Głębockiej, Ostródzkiej, Lewandów itd. są zabudowywane. Podobnie na Kobiałce i za kanałem markowskim. A z drugiej strony... metro czy to na Białołęce, czy na Bródnie będzie oznaczało likwidację linii 527 oraz 500 oraz masakrę pozostałych linii autobusowych (analogicznie do zdemolowanej komunikacji na Ursynowie i Bielanach). Bo "przecież się dublują z metrem", jak lubią powtarzać decydenci/dyletanci z ZTM. |
# Zdziarska,ostródzka,białołęcka 15.10.2013 07:37 |
|
Zdziarska,ostródzka.białołęcka napisał(a) 02.10.2013 07:40]
Ja wiem że 13 pazdziernika zbliża się nieuchronnie,ale Panie Waldku zejdżmy na ziemię z naprawdę z naszymi problemami kanalizacja.woda coraz gorsza, chodniki,oświetlenie ulic Czy działał Pan coś w tym kierunku? dostaniemy jakąś odpowiedz? podbijam temat |
# Metro do Żyrafy 16.10.2013 10:58 |
|
Metro Do Żyrafy!
Ostródzka / róg Zdziarskiej ! |
waldek_roszak 16.10.2013 15:33, wpis modyfikowany 1 raz, |
|
#Zdziarska,ostródzka,białołęcka napisał(a) 15.10.2013 07:37 Zdziarska,ostródzka.białołęcka napisał(a) 02.10.2013 07:40] Ja wiem że 13 pazdziernika zbliża się nieuchronnie,ale Panie Waldku zejdżmy na ziemię z naprawdę z naszymi problemami kanalizacja.woda coraz gorsza, chodniki,oświetlenie ulic Czy działał Pan coś w tym kierunku? dostaniemy jakąś odpowiedz? podbijam temat Witam! Tak - oczywiście, że działałem. Już odpowiedziałem na te pytania. Proszę spojrzeć na początkowe zdania mojego postu: "06.10.2013 12:56". Pozdrowienia |
# ktoś 16.10.2013 16:25 |
|
Pozostając w tym tonie, to niech Pan przeczyta i zrozumie post z: 07.10.2013 10:37 :)
|
# Zdziarska,ostródzka,białołęcka 17.10.2013 10:48 |
|
no rzeczywiście wiele,czyli nic.Metro już chyba Panu wybili z głowy wczorajszymi wypowiedziami medialnymi .No nic,w sumie się cieszmy lepsze metro za 25 lat a kanalizacja,woda itp za 30 lat. Brawo!!!
Zenada!!! Pozdawiamy!!! |
# Zdziarska,ostródzka,białołęcka 17.10.2013 11:03 |
|
do "ktoś" no własnie trzeba czytać ze zrozumieniem,zadałem proste rzeczowe pytanie.dostałem starą melodię o metrze
|
# Andrzej ZZ 24.10.2013 11:44 |
|
zdecydowanie metro powinno pójść na powierzchni w korytarzu TOG, bo tak jest najtaniej i najszybciej. Stacja po drugiej stronie trasy toruńskiej z P&R to chyba nie jest coś do czego trzeba kogokolwiek przekonywać? Niby gdzie chcecie zrobić P&R na Bródnie? Pod ziemią? Kosztowny nonsens. Bródno skorzysta w 100% z metra idącego w kierunku Głębockiej, będzie to wyglądać znacznie lepiej.
|
Taltos 25.10.2013 13:33 |
|
#Zdziarska,ostródzka,białołęcka napisał(a) 17.10.2013 11:03 A artykuł był o metrze, czy drogach i kanalizacji?do "ktoś" no własnie trzeba czytać ze zrozumieniem,zadałem proste rzeczowe pytanie.dostałem starą melodię o metrze |
# Zdziarska,ostródzka,białołęcka 28.10.2013 14:42 |
|
To jest jedna z dróg kontaku z Panem radnym z naszej okolicy wiem że nie na temat ale czy tak trudno odpowiedzieć
|
# Zdziarska,ostródzka.białołęcka 24.06.2014 21:28 |
|
a już bylismy w ogródku już witaliśmy się z gąską hehehehehehehe
|
# Zdziarska,ostródzka,białołęcka 24.06.2014 21:30 |
|
nici z metra panie radny
|
# Taltos2 25.06.2014 10:05 |
|
Ponieważ ekolodzy unieważnili decyzję środowiskową dla końcówki II linii, wcale nie jest to przesądzone. OD radnych i zarządu dzielnicy OCZEKUJę dalszego lobbowania za stacją Grodzisk. Łatwo nie będzie, ale nie należy się poddawać. Jeśli Rembielińska wygra, trzeba kombinować jak poprawić dojazd do stacji Kondratowicza, minimum to poszerzenie Głębockiej od Carrefoura do Kondratowicza do przekroju 2x2. A docelowo budowa tramwaju.
PS. Do Zdziarska,ostródzka,białołęcka - nie wiem, gdzie mieszkasz, "człowieku", ale trzeba być skończonym ..., żeby cieszyć się z braku metra na Białołęce. Niezależnie od tego, czy lubi się jakiegoś radnego, czy nie. Oby ci nigdy nie podłączyli kanalizacji, wody, nie wybudowali chodnika i latarnii, nie położyli asfaltu, hehehehe |
# Zdziarska,ostródzka,białołecka 25.06.2014 10:26 |
|
właśnie na tak najpotrzebniejsze rzeczy czekam od kilkunastu lat i nic w tym kierunku się nie robi.A metro to hehehehe
Pozdrawiam Taltosie skończony.........miłego dnia! |
# Taltos2 25.06.2014 11:21 |
|
Praca na ugorze, ale próbuję dalej. Metro to inwestycja OGÓLNOMIEJSKA, więc skoro jest szansa (choćby i niewielka) na zrobienie czegoś dobrego dla dużej części Białołęki za pieniądze CAŁEGO miasta, to należy to wspierać, a nie cieszyć się, że nic z tego nie będzie - to twoje hehehehe.
Chodniki i kanalizacja to sprawa dzielnicy, więc tam lobbuj. Jedno nie ma nic wspólnego z drugim. |
LINKI SPONSOROWANE