Drogie parkowanie pod Lidlem. Czy można uniknąć kary?
6 lipca 2020
Do naszej redakcji napisał jeden z niezadowolonych klientów Lidla przy ul. Conrada, który otrzymał blisko stuzłotową "opłatę dodatkową" za skorzystanie z parkingu. Czy można się od tego skutecznie odwołać?
- Sprawa APCOA - zarządcy parkingu Lidl przy Conrada. Kto odpowiada za podpisanie umowy z tą firmą? Firma wystawia mandaty klientom Lidla za brak biletu parkingowego. Mandat można anulować wysyłając mailem dowód zakupów w Lidlu. Kara zwana łagodnie "opłatą dodatkową" wynosi 95 zł. Tymczasem rzucających się w oczy oznaczeń, znaków dla klientów, oznaczonych osób parkingowych, informacji w Lidlu - brak. Wygląda to na dość popularny w Polsce proceder "łapania frajerów". Czy redakcja może sprawdzić ten temat? - dopytuje pan Marcel.
"Parkingi przed sklepami Lidla są bezpłatne dla naszych klientów"
- Wszystkie parkingi przed sklepami Lidla są bezpłatne dla naszych klientów na czas dokonywania zakupów. Wybrane spośród nich są wyposażone w systemy parkingowe, które chronią przed nieuprawnionym korzystaniem z miejsc postojowych, jednak i tam parkowanie jest bezpłatne pod warunkiem pobrania z parkometru i umieszczenia za szybą darmowego biletu. Stosujemy to rozwiązanie tylko w przypadku, gdy istnieje realny problem z parkowaniem sygnalizowany przez naszych klientów - wyjaśnia Aleksandra Robaszkiewicz z Lidl Polska. Jak dodaje, sieciówka zdecydowała się na parkometry obok marketu przy ul. Conrada ze względu na pojawiające się informacje od klientów dotyczące braku miejsc parkingowych. Lidl również odrzuca argumenty, iż nie ma żadnych informacji dotyczących parkowania na terenie wokół marketu. - Na terenie parkingu, m.in. na słupach oświetleniowych są umieszczone tablice informujące o konieczności pobrania biletu. Regulamin korzystania z parkingu znajduje się również na terenie sklepu - dodaje Aleksandra Robaszkiewicz.
Jak skutecznie złożyć reklamację?
Każdy klient ma możliwość złożenia reklamacji. Klienci kwestionujący zasadność poniesienia opłaty dodatkowej za parking mogą wnieść odwołanie w okresie 7 dni od dnia wystawienia wezwania. Reklamację można zgłosić na dwa sposoby: e-mailem na adres wezwania@apcoa.pl lub pocztą tradycyjną na adres: APCOA Parking Polska, Rondo ONZ 1, 00-124 w Warszawie. - W odwołaniu powinny znaleźć się następujące informacje: data wystawienia wezwania, numer wezwania, numer rejestracyjny pojazdu, imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz krótki opis powodu składania odwołania. Warto dołączyć również zdjęcie lub skan paragonu potwierdzający dokonanie zakupów w sklepie Lidl - radzi Aleksandra Robaszkiewicz z Lidl Polska.
(DB)
Wzór odwołania do APCOA można pobrać tutaj.