Komunikacja

"Dogodna przesiadka" na Żeraniu. Między przystankami pół kilometra
Podczas przebudowy mostu Grota autobusy jadące Jagiellońską i Modlińską stawały bezpośrednio pod wiaduktem. Teraz pasażerowie muszą wędrować.
"Żerań FSO" to określenie rodem ze starego dowcipu o skrócie "PZPR". Olbrzymi węzeł trasy S8 z Modlińską i Jagiellońską nie leży na Żeraniu (ani historycznie, ani według Miejskiego Systemu Informacji) a pobliska fabryka samochodów jest od dawna nieczynna. Określenie utarło się jednak na tyle, że dziś to właśnie ta okolica jest kojarzona z nazwą "Żerań". Na węźle zatrzymują się dwie linie tramwajowe i szesnaście autobusowych, w tym dwie nocne, ale przesiadki między różnymi kierunkami są bardzo niewygodne.
Żerań FSO - brakujący przystanek
- Zwracamy się z uprzejmą prośbą o zlokalizowanie nowego przystanku autobusowego pod mostem Grota-Roweckiego, w okolicy kościoła św. Jadwigi na Żeraniu, w kierunku Tarchomina - piszą białołęccy radni Michał Jaworski, Piotr Knap i Lucyna Wnuszyńska. - Jak zaznaczają mieszkańcy, przystanek w takiej lokalizacji bardzo by się przydał i ułatwił przemieszczanie się. Obecnie najbliższy przystanek autobusowy w kierunku północnym znajduje się na wysokości Auchan, a więc prawie 500 metrów od węzła komunikacyjnego. Warto zaznaczyć, że przystanek w stronę Pragi Północ znajduje się właśnie pod mostem Grota-Roweckiego, po drugiej stronie Modlińskiej.
509 się nie zatrzyma
- Zdajemy sobie sprawę, że dodatkowy przystanek w tym rejonie byłby rozwiązaniem dla pasażerów korzystnym, dlatego też podjęliśmy działania mające na celu utrzymanie na stałe przystanku Żerań FSO 54 - mówi Tomasz Kunert, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego. - Przygotowaliśmy projekt przystanku na pasie ruchu, bez zatoki. W toku uzgodnień Biuro Polityki Mobilności i Transportu wyraziło stanowisko, że ze względów bezpieczeństwa ruchu konieczna byłaby budowa zatoki. Z tego względu z uwagi na występujące kolizje z urządzeniami podziemnymi koszt inwestycji bardzo wzrósł, gdyż konieczna byłaby przebudowa urządzeń podziemnych i budowa zatoki. Niestety, obecnie nie posiadamy pieniędzy na tę inwestycję.
(dg)
pieszych stwarzają niebezpieczeństwo (według urzedasów)...
Pobliska elektrociepłownia nazywa się Żerań. Hmmm ciekawe dlaczego
Rozumiem, że słoik nie zna tych faktów, ale poza tym że od "dziennikarza" wymaga się dotarcia do jakiś informacji to mamy jeszcze internet.
Weź człowieku zarabiaj inaczej na życie
FSO jak najbardziej działa czy też może lepiej powiedzieć wegetuje chociaż samochodów nie produkuje.
Pobliska elektrociepłownia nazywa się Żerań. Hmmm ciekawe dlaczego
Rozumiem, że słoik nie zna tych faktów, ale poza tym że od "dziennikarza" wymaga się dotarcia do jakiś informacji to mamy jeszcze internet.
Weź człowieku zarabiaj inaczej na życie
Żerań jest dalej na północ. Teren FSO to Pelcowizna, Śliwice i Różopol.
więcej