REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Komunikacja

Dobre wieści od Tramwajów. Nowe składy zużyją mniej prądu
REKLAMA

źródło: Tramwaje Warszawskie


Dobre wieści od Tramwajów. Nowe składy zużyją mniej prądu

Z testów wynika, że średnie zużycie energii elektrycznej w tramwaju marki Hyundai Rotem jest aż o 29% niższe, niż w pojazdach kupionych kilka lat temu.

REKLAMA

Gigantyczny koszt "wypasionej" zajezdni na Annopolu. Ratusz zapłaci 655 mln
Gigantyczny koszt "wypasionej" zajezdni na Annopolu. Ratusz zapłaci 655 mln Tramwaje Warszawskie zdecydowały się ponieść ogromny ciężar budowy zajezdni na Annopolu. Jak dowiedzieliśmy się nieoficjalnie, ofiarą inwestycji padną planowane na najbliższe lata remonty torowisk.
czytaj
Testy oszczędności prądu przeprowadzono w nocy na trasie bardzo popularnej linii 9. Badanie polegało na określeniu średniego zużycia energii elektrycznej na odcinku między Gocławkiem a pętlą przy parkingu P+R na Okęciu.



REKLAMA

Betonowe odważniki zamiast pasażerów

- Warunki testowe odzwierciedlały jazdę tramwajem w ciągu dnia - zapewniają Tramwaje Warszawskie. - Symulowano zatrzymywanie się przed skrzyżowaniami, na przystankach, a także obciążenie pojazdu. Tramwaj został załadowany betonowymi odważnikami, które ważą tyle, co 240 pasażerów.

Wynik zużycia energii okazał się lepszy, niż zaoferowała firma Hyundai Rotem. Średnie zużycie energii elektrycznej w tramwaju jest o ok. 29% mniejsze, niż w składach kupowanych kilka lat temu. Hyundai do przewiezienia jednego pasażera na odcinku kilometra zużyje 15 watów na godzinę.

- W ostatnim czasie technologie przetwarzania prądu elektrycznego w pojazdach rozwijają się bardzo szybko - informują Tramwaje Warszawskie. - Stolica na tym skorzysta. Urządzenia elektryczne w tramwajach marki Huyndai zaprojektowano z wykorzystywaniem najnowocześniejszych tranzystorów, które są od niedawna stosowane także do budowy aut elektrycznych: tranzystorów SiC (technologia węglika krzemu).



REKLAMA

Coraz droższy prąd

Niższe zużycie energii w tramwajach to dobra wiadomość dla samorządu borykającego się z rosnącymi cenami prądu. W ubiegłym miesiącu prezes Tramwajów Warszawskich Wojciech Bartelski informował, że w przetargu na dostawę energii zorganizowanym przez tzw. warszawską grupę zakupową najtańsza oferta wyniosła 464,50 zł/MWh netto. Oznacza to wzrost o 60% w stosunku do cen z poprzedniego przetargu.

W skład grupy wchodzi kilkaset samorządowych podmiotów, wspólnie poszukujących dostawcy energii elektrycznej. Należą do niej m.in. szpitale, domy kultury i biblioteki, jednak kluczowa jest obecność Tramwajów Warszawskich, operatora jednej z największych tramwajowych sieci w Europie.

Jak przekazał nam rzecznik Tramwajów Warszawskich Maciej Dutkiewicz, jeszcze pięć lat temu koszt megawatogodziny wynosił 211 zł. W roku 2019 cena sięgnęła 341 zł, a następnie zaczęła spadać, m.in. ze względu na zmianę wysokości podatku akcyzowego. W tym roku Tramwaje płacą 289 zł/MWh.

(dg)


REKLAMA
  • Poleć
  • Polub Tu Stolica
  • Udostępnij





22.10.2021 23:43 #Marklar
Nowe składy Pesy czy Modertrans również zużywają mniej prądu.
23.10.2021 13:11 #surt
A może ZTM zajmie się sposobem jazdy motorniczych i zadba o spadek zużycia energii. Chyba, ze mają oni tak jeździć. Ostatnio nagminnie w części tramwajów czuć smród elektrycznej izolacji. Motorniczy jeżdżą jakby wieźli worki ziemniaków. Gwałtownie przyśpieszają i hamują. Skoro tak narzekają na duże zużycie energii to niech nauczą motorniczych jeździć.
24.10.2021 06:58 #Motorniczy
# surt . Baranie spójrz na rozkład jazdy który ZTM robi , przystanek co 1 minutę czyli w 1 minutę musisz wypuścić pasażerów zabrać nowych i zdążyć na światło bo za 1 minutę już masz odjazd z następnego przystanku. Nie miej pretensji do Motorniczych tylko do ZTM za takie rozkłady a do Tramwaii Warszawskich że takie tramwaje Ci kupiły które szarpią przy rozruchu i hamowaniu. Nie pozdrawiam
25.10.2021 10:07 #mgr inż.
#Motorniczy napisał(a) 24.10.2021 06:58

# surt . Baranie spójrz na rozkład jazdy który ZTM robi , przystanek co 1 minutę czyli w 1 minutę musisz wypuścić pasażerów zabrać nowych i zdążyć na światło bo za 1 minutę już masz odjazd z następnego przystanku. Nie miej pretensji do Motorniczych tylko do ZTM za takie rozkłady a do Tramwaii Warszawskich że takie tramwaje Ci kupiły które szarpią przy rozruchu i hamowaniu. Nie pozdrawiam
I dlatego nie powinno być motorniczych - niech sobie jakiś człowiek siedzi w kabinie i drzwi zamyka , a na pulpicie ma tylko grzyba do awaryjnego hamowania - jazdą niech się zajmie centralny komputer , sterujący tramwajami , zwrotnicami i światłami na skrzyżowaniach .
Ale u nas w Warszawie nawet 3 linia metra nie będzie automatyczna.

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 

REKLAMA

więcej



REKLAMA
REKLAMA


więcej


REKLAMA
REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA