REKLAMA

Puls Warszawy

komunikacja »

 

Dobre wieści od Tramwajów. Nowe składy zużyją mniej prądu

  22 października 2021

alt='Dobre wieści od Tramwajów. Nowe składy zużyją mniej prądu'
źródło: Tramwaje Warszawskie

Z testów wynika, że średnie zużycie energii elektrycznej w tramwaju marki Hyundai Rotem jest aż o 29% niższe, niż w pojazdach kupionych kilka lat temu.

REKLAMA

Testy oszczędności prądu przeprowadzono w nocy na trasie bardzo popularnej linii 9. Badanie polegało na określeniu średniego zużycia energii elektrycznej na odcinku między Gocławkiem a pętlą przy parkingu P+R na Okęciu.

Betonowe odważniki zamiast pasażerów

- Warunki testowe odzwierciedlały jazdę tramwajem w ciągu dnia - zapewniają Tramwaje Warszawskie. Gigantyczny koszt "wypasionej" zajezdni na Annopolu. Ratusz zapłaci 655 mln Gigantyczny koszt "wypasionej" zajezdni na Annopolu. Ratusz zapłaci 655 mln
Tramwaje Warszawskie zdecydowały się ponieść ogromny ciężar budowy zajezdni na Annopolu. Jak dowiedzieliśmy się nieoficjalnie, ofiarą inwestycji padną planowane na najbliższe lata remonty torowisk.
- Symulowano zatrzymywanie się przed skrzyżowaniami, na przystankach, a także obciążenie pojazdu. Tramwaj został załadowany betonowymi odważnikami, które ważą tyle, co 240 pasażerów.

Wynik zużycia energii okazał się lepszy, niż zaoferowała firma Hyundai Rotem. Średnie zużycie energii elektrycznej w tramwaju jest o ok. 29% mniejsze, niż w składach kupowanych kilka lat temu. Hyundai do przewiezienia jednego pasażera na odcinku kilometra zużyje 15 watów na godzinę.

- W ostatnim czasie technologie przetwarzania prądu elektrycznego w pojazdach rozwijają się bardzo szybko - informują Tramwaje Warszawskie. - Stolica na tym skorzysta. Urządzenia elektryczne w tramwajach marki Huyndai zaprojektowano z wykorzystywaniem najnowocześniejszych tranzystorów, które są od niedawna stosowane także do budowy aut elektrycznych: tranzystorów SiC (technologia węglika krzemu).

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Coraz droższy prąd

Niższe zużycie energii w tramwajach to dobra wiadomość dla samorządu borykającego się z rosnącymi cenami prądu. W ubiegłym miesiącu prezes Tramwajów Warszawskich Wojciech Bartelski informował, że w przetargu na dostawę energii zorganizowanym przez tzw. warszawską grupę zakupową najtańsza oferta wyniosła 464,50 zł/MWh netto. Oznacza to wzrost o 60% w stosunku do cen z poprzedniego przetargu.

W skład grupy wchodzi kilkaset samorządowych podmiotów, wspólnie poszukujących dostawcy energii elektrycznej. Należą do niej m.in. szpitale, domy kultury i biblioteki, jednak kluczowa jest obecność Tramwajów Warszawskich, operatora jednej z największych tramwajowych sieci w Europie.

Jak przekazał nam rzecznik Tramwajów Warszawskich Maciej Dutkiewicz, jeszcze pięć lat temu koszt megawatogodziny wynosił 211 zł. W roku 2019 cena sięgnęła 341 zł, a następnie zaczęła spadać, m.in. ze względu na zmianę wysokości podatku akcyzowego. W tym roku Tramwaje płacą 289 zł/MWh.

(dg)

.
 

REKLAMA

Komentarze (4)

# Marklar

22.10.2021 23:43

Nowe składy Pesy czy Modertrans również zużywają mniej prądu.

# surt

23.10.2021 13:11

A może ZTM zajmie się sposobem jazdy motorniczych i zadba o spadek zużycia energii. Chyba, ze mają oni tak jeździć. Ostatnio nagminnie w części tramwajów czuć smród elektrycznej izolacji. Motorniczy jeżdżą jakby wieźli worki ziemniaków. Gwałtownie przyśpieszają i hamują. Skoro tak narzekają na duże zużycie energii to niech nauczą motorniczych jeździć.

# Motorniczy

24.10.2021 06:58

# surt . Baranie spójrz na rozkład jazdy który ZTM robi , przystanek co 1 minutę czyli w 1 minutę musisz wypuścić pasażerów zabrać nowych i zdążyć na światło bo za 1 minutę już masz odjazd z następnego przystanku. Nie miej pretensji do Motorniczych tylko do ZTM za takie rozkłady a do Tramwaii Warszawskich że takie tramwaje Ci kupiły które szarpią przy rozruchu i hamowaniu. Nie pozdrawiam

REKLAMA

# mgr inż.

25.10.2021 10:07

#Motorniczy napisał(a) 24.10.2021 06:58
# surt . Baranie spójrz na rozkład jazdy który ZTM robi , przystanek co 1 minutę czyli w 1 minutę musisz wypuścić pasażerów zabrać nowych i zdążyć na światło bo za 1 minutę już masz odjazd z następnego przystanku. Nie miej pretensji do Motorniczych tylko do ZTM za takie rozkłady a do Tramwaii Warszawskich że takie tramwaje Ci kupiły które szarpią przy rozruchu i hamowaniu. Nie pozdrawiam
I dlatego nie powinno być motorniczych - niech sobie jakiś człowiek siedzi w kabinie i drzwi zamyka , a na pulpicie ma tylko grzyba do awaryjnego hamowania - jazdą niech się zajmie centralny komputer , sterujący tramwajami , zwrotnicami i światłami na skrzyżowaniach .
Ale u nas w Warszawie nawet 3 linia metra nie będzie automatyczna.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje w Pulsie Warszawy

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane w Pulsie Warszawy

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe