Czytelnik: "19 115 to lipa. Czekam już miesiąc"
15 maja 2019
Centrum kontaktu 19 115 to świetna metoda zgłaszania problemów, które samorząd rozwiązuje szybko i sprawnie. Tyle teoria.
"Być może zainteresuje Państwa działanie tzw. miejskiego centrum kontaktu Warszawa 19 115, do korzystania z którego urząd miasta stołecznego gorąca zachęca mieszkańców. Dla mnie to lipa. 19 kwietnia zauważyłem, że miejsca parkingowe w mojej okolicy są zasypane potłuczonym szkłem, prawdopodobnie wskutek zabawy młodzieży inteligentnej inaczej. Kawałki na tyle duże, że może być problem. Ludzie nie tylko tam parkują, ale też przechodzą przez ulicę, chodzą z psami.
Zrobiłem zdjęcie i wysłałem przez warszawa19115.pl zgłoszenie z prośbą o posprzątanie. Minęła Wielkanoc i majówka, trochę powiało, szkło rozsypało się na pół ulicy. Czekam już prawie miesiąc. 14 maja sprawdziłem w systemie, jak urząd radzi sobie z tą niezwykle skomplikowaną sprawą. "Zgłoszenie aktualnie znajduje się w statusie: W trakcie". Od miesiąca?!
Ilu urzędników trzeba, by posprzątać ulicę? Po co płacimy podatki? Ostatnio urząd zapraszał na jakieś wspólne "sprzątanie świata". Świetna metoda - wziąć od podatnika kasę a potem proponować, żeby zapłacił jeszcze raz własnym czasem i wkładem pracy.
Adam