Czym dojedziemy do metra? Autobusowe roszady
24 września 2019
Podziemna kolej nieco zbliżyła się do Białołęki, ale na razie mieszkańcy nie mają dobrego połączenia z Trocką i Targówkiem Mieszkaniowym.
15 września co prawda otwarto trzy nowe stacje metra, ale w północnej Warszawie obyło się bez rewolucji. Najlepszy dojazd z osiedla Derby do ścisłego centrum nadal zapewniają E-9 z przesiadką na Marymoncie i E-7 z przesiadką na Dworcu Wileńskim, a poza godzinami szczytu 527, dowożące do stacji Ratusz Arsenał.
Już niedługo
Nieoficjalnie wiemy, że Zarząd Transportu Miejskiego chce wprowadzić wszystkie zapowiadane zmiany w kursowaniu autobusów 30 września. Dlaczego tak późno? Okazuje się, że autobusy czekają na dodatkowy lewoskręt na skrzyżowaniu Radzymińskiej z Trocką oraz frezowanie Handlowej, planowane na weekend 28-29 września.
Najważniejszą informacją, jaką powinni Podstawowe połączenie Głębockiej z metrem na Targówku zapewnią linie 120 i 256, jadące ulicami Wincentego i Borzymowską. zapamiętać mieszkańcy wschodniej Białołęki, jest likwidacja E-7. Podstawowe połączenie Głębockiej z metrem na Targówku zapewnią linie 120 i 256, jadące ulicami Wincentego i Borzymowską. Obie będą kursować co 20 minut, ale rozkłady mają być skoordynowane tak, by autobusy podjeżdżały na przystanki regularnie w 10-minutowych odstępach. Dodatkowym połączeniem z II linią metra będzie 412, jadące Trasą Toruńską i Radzymińską, kursujące w godzinach szczytu co 20 minut.
Nie tylko Głębocka
Na Skarbka z Gór do wyboru będą 160 i 527, jadące przez Wincentego i Borzymowską. W godzinach szczytu obie linie będą kursować co 10 minut, ale w koordynacji, dając efekt 5-minutowej częstotliwości. Poza szczytem autobusy mają odjeżdżać dwukrotnie rzadziej.
Mieszkańcom Olesina i Kątów Grodziskich ZTM oferuje 120, kursujące zawsze co 20 minut. Pasażerowie z rejonu Ostródzkiej i Białołęckiej nadal będą kierowani do tramwajów na Annopolu i I linii metra. Nietknięte pozostanie E-9, zapewniające alternatywny dojazd do centrum z przesiadką na Marymoncie.
(dg)