REKLAMA

Puls Warszawy

drogi »

 

Czemu parkowanie będzie droższe? Drogowcy objaśniają

  17 października 2020

alt='Czemu parkowanie będzie droższe? Drogowcy objaśniają'
źródło: ZDM

Od nowego roku za pierwszą godzinę parkowania zapłacimy 3,90 zł. Wprowadzone zostaną także opłaty w godz. 18:00-20:00.

REKLAMA

- Od stycznia w górę idzie opłata za parkowanie, uszczelniamy zasady wydawania abonamentów i wydłużamy godziny obowiązywania strefy - pisze Zarząd Dróg Miejskich. - Podczas wcześniejszej dyskusji padło wiele pytań, z których wynika, że nie wszyscy orientują się w roli strefy parkingowej w mieście. Tłumaczymy więc, po co to wszystko.

W strefie płatnego parkowania, rozszerzonej w ubiegłym miesiącu na dalsze rejony Woli i Pragi Północ, znajduje się dziś ok. 38 tys. miejsc parkingowych. Drogowcy wydali prawie tyle samo abonamentów dla mieszkańców i szacują, że w normalnych warunkach - poza stanem epidemii - ze strefy korzysta prawie 200 tysięcy osób.

Warszawa - parkingi podziemne są puste

- Mechanizm, w którym opłata zachęca, by zajmować miejsce parkingowe tylko na krótki czas, wydaje się być zrozumiały dla każdego - piszą drogowcy. Lepszego nie wymyślono. W Warszawie są parkingi podziemne. Można dyskutować o tym, czy ich liczba jest wystarczająca, ale te istniejące w znikomy sposób wpływają na poprawę sytuacji na powierzchni. Przykłady garaży pod Złotymi Tarasami, na Parkingowej, Pięknej, Koszykowej czy pod pl. Defilad, w których zawsze jest kilkaset wolnych miejsc, gdy tymczasem wokół Pałacu Kultury kierowcy potrafią jeździć kwadrans w poszukiwaniu wolnego miejsca.

Zapraszamy na zakupy

Dlaczego nie zawieszono opłat?

Podczas stanu epidemii wielu kierowców domagało się zniesienia opłat za parkowanie. Drogowcy jako argument przeciwko podają przykład osiedli graniczących ze strefą parkowania. Ich mieszkańcy notorycznie skarżą się na to, że miejsca parkingowe przy ich blokach i kamienicach są całymi dniami zajęte przez pracowników pobliskich biurowców. Najbardziej radykalnym przykładem była okolica Towarowej, gdzie do września granica strefy biegła między wieżowcami.

REKLAMA

"Sugerujemy komunikację miejską"

- W ciągu dnia strefa ma pozwalać głównie na krótkie postoje i eliminować pozostawianie auta na wiele godzin - pisze ZDM. - Z jednego miejsca może skorzystać jeden kierowca, który zaparkuje tam na pięć godzin, lub pięciu, którzy zaparkują na godzinę każdy. Lepszego mechanizmu niż pieniężny, który skłaniałby do tego drugiego zachowania, a zapobiegał pierwszemu, nie wymyślono. Dla osób przebywających w strefie dużo dłużej, niż kilka godzin, pierwszym wyborem powinien być transport zbiorowy lub używanie auta przez więcej niż jedną osobę.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (1)

# kot

19.10.2020 07:45

sugestia o wybieraniu komunikacji miejskiej w czasie pandemii jest tak samo dobra jak sugestia zmiany nawyków w kwestii opłaty za śmieci/wody. Czytaj myj się rzadziej będziesz mniej płacić. W czasie pandemii, serio?
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje w Pulsie Warszawy

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane w Pulsie Warszawy

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA