REKLAMA

Wola

komunikacja »

 

Chcemy mieć autobus

  26 lutego 2010

Mieszkańcy okolic ulicy Krępowieckiego narzekają na niekorzystne rozwiązania komunikacyjne.

REKLAMA

Pasażerowie jadący linią 167 z Bielan i Bemowa na Wolę nie mają możliwości prze-siadki na ul. Krępowieckiego. Wiele razy interweniowałam w tej sprawie w Zarzą-dzie Transportu Miejskiego. W imieniu mieszkańców bloków przy ul. Krępowieckie-go zaproponowałam, aby linia 167 nie skręcała w Ciołka, ale jeździła ul. Księcia Ja-nusza, aby starsi ludzie mogli przesiadać się pod przychodnią na ul. Elekcyjnej. Obecnie nie możemy zupełnie wydostać się do centrum. Jeśli 167 miałby w stronę centrum przystanek na ul. Jana Olbrachta (naprzeciwko pawilonów na Górczew-skiej), to nie byłoby problemu. Teraz robiąc zakupy na Obozowej musimy spory kawałek iść do Jana Olbrachta i Ciołka, żeby dostać się na bazar. Tu mieszka dużo starszych ludzi. Proponujemy albo zmienić trasę 167, albo ewentualnie puścić nową linię, która stawałaby pod przychodnią na Elekcyjnej - mówi "Echu" pani Genowefa, mieszkanka bloków przy ul. Krępowieckiego.

Zarząd Transportu Miejskiego nie jest skory do zmian.

- Linia 167 nie kursuje przez ul. Jana Olbrachta, dlatego też nie ma przystanku na tej ulicy. Bloki przy ul. Krępowieckiego znajdują się jeszcze dalej od trasy tej linii. Linia 167 nie kursuje do centrum. Jej trasa przebiega dwukierunkowo ulicami: Ciołka - Górczewską - Elekcyjną. Autobusy tej linii w rejonie zbiegu wymienionych ulic zatrzymują się na wszystkich napotkanych na trasie przystankach, a więc na ul. Ciołka przy skrzyżowaniu z Górczewską i na Elekcyjnej w rejonie skrzyżowania z ul. Monte Cassino - w obu miejscach w obu kierunkach. Pozostałe linie na ul. Cioł-ka (129 i 159) kursują dalej ulicami: Górczewską - Jana Olbrachta, a więc one za-pewniają interesujące pasażerkę bezpośrednie połączenie ul. Obozowej z ul. Jana Olbrachta. Nie ma więc uzasadnienia dla zmiany trasy linii 167 zwłaszcza, że skut-kowałaby ona wycofaniem komunikacji z ul. Elekcyjnej, którą również interesuje się ta pani - tłumaczy Andrzej Skwarek z zespołu prasowego ZTMu. Urzędnik za-bawnie wytłumaczył także, dlaczego ulicą Księcia Janusza nie może pojechać ko-munikacja: - Bo nie ma na niej przystanków - stwierdził Andrzej Skwarek.

- Wolski urząd dzielnicy wnioskował o wycofanie linii 167 z ul. Ciołka i skiero-wanie jej na ul. Deotymy, ponieważ ul. Księcia Janusza nie jest przystosowana do kursowania linii autobusowej. W 2009 r., w czasie wyłączenia ruchu tramwajowego na ul. Młynarskiej, autobusy tymczasowo kursowały po Księcia Janusza (bez przy-stanków). W tym czasie otrzymywaliśmy wiele protestów od osób mieszkających przy tej ulicy. Mieszkańcy skarżyli się na hałas powodowany przez autobusy oraz ograniczenia związane ze zmniejszeniem liczby miejsc parkingowych. Wprowadze-nie komunikacji autobusowej na ul. Księcia Janusza wymagałoby podjęcia działań inwestycyjnych (budowa przystanków) oraz wprowadzenia zmian w organizacji ruchu (ograniczenie parkowania) - dodaje Konrad Klimaczak z ZTM.

W wolskim urzędzie dowiedzieliśmy się przy okazji, że w tym roku dzielnica planuje rozpocząć przebudowę ul. Krępowieckiego - wymianę nawierzchni jezdni i chodników, budowę miejsc postojowych, oświetlenia i studzienek kanalizacyjnych, a także zamierza zabezpieczyć kable energetyczne oraz planuje nową roślinność.

Anna Przerwa

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA

Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024