Buspas na Prymasa? Myślą od trzech lat
10 kwietnia 2018
Pojawił się cień szansy na punktualniejsze 154 i 186. Dziś autobusy jadące obok Dworca Zachodniego stają w ogromnych korkach...
...na Trasie Prymasa Tysiąclecia. Jak pisze wiceprezydent Renata Kaznowska w odpowiedzi na pytanie warszawskiej radnej Aleksandry Gajewskiej, jest to jedna z ulic, na których w przyszłości może powstać buspas.
- Planowane jest wykonanie analizy zasadności wprowadzenia pasa autobusowego od Wolskiej do ronda Zesłańców Syberyjskich - pisze wiceprezydent. - Jej wyniki będą podstawą do podjęcia decyzji.
Obecnie południowym odcinkiem trasy kursuje aż osiem linii: 136, 154, 167, 178, 184, 186, 414 i 523. Dla pasażerów kursujących rzadko autobusów, takich jak 154, korki na wysokości Armatniej oznaczają w praktyce, że rozkład jazdy się "sypie" i nigdy nie wiadomo, o której można się spodziewać opóźnionego kursu. Z drugiej strony, Trasa Prymasa Tysiąclecia stanowi fragment drogi krajowej numer 7. Zmieni się to dopiero po budowie warszawskiego odcinka trasy S7, na który nie ma zabezpieczonych pieniędzy.
Myślą od trzech lat?
Temat buspasa w stronę Dworca Zachodniego nie jest nowy. O sprawie pisaliśmy już w lutym 2015 roku.
- Obecnie trwają prace przygotowawcze - mówiła wówczas Magdalena Potocka, rzeczniczka Zarządu Transportu Miejskiego. - Czekamy na określenie przez Biuro Drogownictwa i Komunikacji m.st. Warszawy obszaru, jaki powinniśmy objąć analizą ruchu. Badanie to określi, w jaki sposób wytyczenie buspasa wpłynie na funkcjonowanie komunikacji na obszarze z nim sąsiadującym. Wyniki analizy ruchu będą miały istotne znaczenie przy podejmowaniu decyzji o wytyczeniu buspasa lub rezygnacji z niego.
We wrześniu roku 2015 wróciliśmy do tematu z informacją, że ZTM nie ma pieniędzy na zamówienie badań ruchu. Zapadła wtedy decyzja, że w pierwszej kolejności analizowane będą buspasy w Dolinie Służewieckiej, al. Wilanowskiej i al. gen. Chruściela "Montera". Do dziś nie powstał żaden z nich.
(dg)