REKLAMA

Wola

inwestycje »

 

Budują przejście podziemne. Jak poprawić rondo Daszyńskiego?

  6 września 2018

alt='Budują przejście podziemne. Jak poprawić rondo Daszyńskiego?'
źródło: materiały prasowe

Obok ronda Daszyńskiego ruszyła budowa nowego przejścia podziemnego. To dobra okazja, by przypomnieć, jak źle zaprojektowano pierwszą stację na Woli.

REKLAMA

Dodatkowe wyjście ze stacji metra Rondo Daszyńskiego będzie prowadziło na poziom -1 powstającego tuż obok kompleksu wieżowców The Warsaw Hub. Dzięki nowemu tunelowi klienci i pracownicy będą mogli dostać się bezpośrednio do ogólnodostępnego pasażu, na którym znajdą się m.in. Warsaw Hub. Nowy wieżowiec pnie się w górę Warsaw Hub. Nowy wieżowiec pnie się w górę
Nie widać końca rozbudowy kompleksów biurowych przy rondzie Daszyńskiego. Tuż obok stacji metra widać już zarys...
restauracje, kawiarnie, drogeria, pralnia, sklep spożywczy i inne punkty handlowo-usługowe.

- The Warsaw Hub będzie jednym z pierwszych i bardzo nielicznych budynków w Warszawie, posiadających bezpośrednie połączenie ze stacją metra - przypomina Jarosław Zagórski, dyrektor handlowy i rozwoju w firmie Ghelamco.

Naziemne prace związane z budową łącznika planowane są w tym roku. Bezpośrednie przejście do wykończonego tunelu prowadzącego ze stacji metra do pasażu handlowego zostanie wykonane przed oddaniem budynku do użytkowania.

Co z przejściami pod Towarową?

Rondo Daszyńskiego to jedna z wielu warszawskich stacji metra, które zostały zbudowane obok skrzyżowania, a nie pod jego tarczą. Na etapie budowy pozwoliło to uniknąć wielu utrudnień, ale teraz, gdy podziemna kolej już działa, skutkiem są wyjątkowo niewygodne przesiadki.

Obecnie najważniejszym w okolicy "celem podróży" jest kompleks biurowy Warsaw Spire, znajdujący się po drugiej stronie Towarowej. Codziennie rano tysiące pasażerów wysiadają z metra, wychodzą ze stacji jej północno-wschodnim wyjściem, robią obrót o 180 stopni (schody są umieszczone tyłem do Towarowej), po czym przechodzą przez dwie szerokie jezdnie i torowisko. Biorąc pod uwagę, jak krótkie jest zielone dla przechodzących przez Towarową, wydostanie się z metra na odpowiedni narożnik skrzyżowania może zająć nawet kilka minut. Zdecydowanie za dużo, jak na "wygodną przesiadkę". Problem będzie narastał, bo obok Warsaw Spire powstaje już kolejny wielki kompleks Generation Park, w którym również znajdą się tysiące miejsc pracy. Pasażerów przybędzie także dzięki przyszłorocznemu otwarciu sześciu nowych stacji metra.

Za kilka lat z pewnością okaże się, że brak kompletu przejść dla pieszych pod rondem Daszyńskiego to jeden z największych problemów komunikacyjnych na Woli. Dopóki w sąsiedztwie trwa budowa biurowców, samorząd stoi przed niepowtarzalną szansą porozumienia się z deweloperami. Ghelamco buduje przejście do swojego budynku za własne pieniądze. A co z pozostałymi inwestorami?

- Ewentualna budowa łącznika inwestycji powstających w sąsiedztwie ronda z istniejącą stacją metra będzie po stronie inwestora - mówi Karolina Gałecka, rzeczniczka Zarządu Dróg Miejskich. - Obecnie nie wpłynął żaden wniosek dotyczący zajęcia terenu pod tego typu budowę.

(dg)

.
 

REKLAMA

Komentarze (2)

 Zuzia

14.10.2018 13:54

Myślę, że jest to temat dla Tomasza Jędrzejczaka - polecam dyskusję z tym Panem
tomaszjedrzejczak.pl

# qvertz

14.10.2018 20:33

Najpierw wybudowali metro, które nie ma schodów ruchomych w całości i ludzie muszą zasuwać kilkadziesiąt metrów od Karolkowej do wejścia, poza tym nie wiadomo dlaczego zakończyli linię 155 na tym "rondzie", zamiast podciągnąć ją przynajmniej do Alej Jerozolimskich przez Towarową (nie ma tam teraz normalnego połączenia z Ochotą).
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA

Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025