REKLAMA

Bielany

Komunikacja

 

Budowa metra na Woli, zmiany na Bielanach

  26 października 2016

alt='Budowa metra na Woli, zmiany na Bielanach'
źródło: warszawa.wikia.com/Kakarakak

121, 167, 184 i 197 - te linie zmienią trasy po rozpoczęciu budowy metra.

REKLAMA

Budowa metra zawsze oznacza ogromne utrudnienia i zmiany w kursowaniu autobusów, które odczuwają nawet mieszkańcy odległych dzielnic. Gdy w listopadzie zamknięte zostaną odcinki Górczewskiej, sąsiadujące z projektowanymi stacjami Młynów i Księcia Janusza, trasy zmienią trzy linie.

Linia 121 zostanie wydłużona, a mimo to nie będzie kursować rzadziej. Nowa trasa prowadzi ulicami Conrada i Powstańców Śląskich do pętli na Nowym Bemowie. W zamian z Chomiczówki zniknie 167, skrócone na trasę z Siekierek do Znanej.

Ogromne zmiany czekają 184, które zostanie wycofane z długiego odcinka trasy, na którym dubluje "jedenastkę". W zamian autobusy pojadą przez Wrocławską, Radiową, Dywizjonu 303, Obozową, Deotymy, Elekcyjną, Ordona, Kasprzaka i dalej obecną trasą na Szczęśliwice. Znacznie wzrośnie częstotliwość: linia będzie kursować co 10-12 min w szczycie, co 15 min poza nim i co 20 min w weekend. ZTM najwyraźniej chce nie tylko wzmocnić komunikację na trapionej ogromnymi utrudnieniami Woli, ale też uratować 184 przed dalszą degradacją, związaną z dublowaniem tramwaju (od września linia kursuje już tylko co pół godziny).

Inaczej pojedzie też 197. Autobusy zostaną przerzucone z Redutowej na Deotymy, a nowa trasa będzie wyglądać następująco: Gwiaździsta - Podleśna - Marymoncka - al. Zjednoczenia - Żeromskiego - Perzyńskiego - Rudnickiego - Obrońców Tobruku - Księcia Bolesława - Księcia Janusza - Obozowa - Ciołka - Brożka - Deotymy - Elekcyjna - Wolska - Połczyńska - Gierdziejewskiego - Warszawska - Keniga - Orląt Lwowskich - Ursus-Niedźwiadek

Częstotliwość kursowania 197 nie zmieni się.

Wymienione zmiany wejdą w życie zaraz po rozpoczęciu budowy dwóch stacji pod Górczewską, prawdopodobnie po długim weekendzie 11-13 listopada.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (250)

# Chochoł

26.10.2016 08:21

Zmiany są szokujące. Z pętli Chomiczówka znikają aż dwa autobusy kadłubowe 121 przesunięte na Nowe Bemowo i oblegane 167, a z Nowego Bemowa popularny Edward, czyli E-2. 121 w swojej pierwotnej wersji jadące na Żoliborz to właśnie mityczny,nigdy niewprowadzony autobus w koncepcji włodarzy Bielan łączący najbardziej newralgiczne punkty dzielnicy. W ubiegłym roku podczas konsultacji społecznych w szkole przy Conrada mieszkańcy byli przeciwni likwidacji 167 na Bielanach i Bemowie. ZTM suflował jeszcze skrócenie 112 do Conrada, czyli skasowanie kolejnego połączenia na Bemowo. Na spotkaniu z mieszkańcami był obecny pan burmistrz Pietruczuk i wspominał ze złością o zabranym z Bielan 520. W związku ze skróceniem obecnej trasy 167 do pętli Znana pojawia się szansa na rekompensatę i wejście w to miejsce 520 skróconego planowo do Płockiej. Poprzez Deotymy, Obozową, Dywizjonu 303, Wrocławską, Powstańców Śląskich może powrócić po 8 latach na wolny peron pętli Chomiczówka.

# Chochoł

26.10.2016 10:56

Weekendowy i nie tylko rozkład autobusu 121 już teraz wygląda tragicznie, także narzucone wydłużenie trasy do Nowego Bemowa nic nikomu nie daje. 114 ma zdecydowanie mniej kursów na godzinę niż miało do tej pory, kto jedzie rano do pracy ten dobrze wie. Niechciana i oprotestowywana roszada z zabraniem 167 przy jednoczesnym wciśnięciu okrojonego, ciągle zagrożonego 184 donikąd przez Wrocławską może docelowo oznaczać zabranie z Bielan również autobusu nocnego N43, bo skoro linie dzienne likwidują to i po zmroku nie trzeba jechać. Pętla autobusowa Chomiczówka przeszła niedawno kapitalny remont, a zostawiają nam jedynie turystyczne 116 i 180, czyli flagowe dla wizerunku miasta. Kiedyś 116 kursowało do północy dzisiaj szkoda słów i były też cztery linie nocne, a nie jedna i przelotowa raz na godzinę. Duża dzielnica Bielany nie posiada autobusu oznaczonego na czerwono, który wozi ludzi w dzień powszedni. Jakimś wyjściem z sytuacji jest powrót 520 to się mieszkańcom Bielan po prostu należy.

# jacek

26.10.2016 11:19

Linię 103 trzeba przywrócić na trasę:Cm.Północny(Brama Główna)-Dw.Wschodni(Kijowska). Linia 103 łączyła przez 20 parę lat Bielany i Pragę i mieszkańcy Bielan i Pragi woleli 103 z Bielan na Pragę niż obecną linię tramwajową 28. Pozdrawiam.

REKLAMA

# Chochoł

26.10.2016 13:17

Epopeja z wciskaniem poszatkowanego autobusu 184 przez ulicę Wrocławską trwa od lat. ZTM robi z tego niekończąca się opowieść na szkodę zarówno dla Bielan, jak dla Bemowa, bo nic nie proponując w zamian na Powstańców Śląskich. Także wariant wycofania z ruchu popularnego 167 już wcześniej występował pisało o tym Echo, a zaalarmowani czytelnicy w telefonicznej sondzie odpowiedzieli się na nie. ZTM chciało uprzednio ubrać pasażerów w przysłowiowe krzywe wrotki i puścić 184 całkowicie na nowy odcinek Reymonta na co zaoponowały Stare Bielany, czyli zasadniczo w tym miejscu osiedle Zdobycz Robotnicza słusznie argumentując,że pierwotny przebieg przez Przybyszewskiego i Kasprowicza ma zostać zachowany, bo nikt nie będzie kilometra drogi z kapcia nadkładał do wiat przy Reymonta celem podjechania na bazar jednego przystanku. Metro na Woli ruszy w 2019 roku, albo i nie,więc dotychczasowa trasa 184 przez Powstańców Śląskich z nim nie koliduje. Rozwiązaniem polubownym jest puszczenie w miejsce 167 od Górczewskiej 520 na Bielany łącząc skutecznie dzielnice z Wolą i Bemowem.

# Rafał

26.10.2016 23:32

Szkoda, że 184 dalej będzie nadrabiał drogę jadąc w kierunku krańca Metro Młociny ul. Żeromskiego i Przybyszewskiego zamiast prosto al. Reymonta. Ale co tam, ważne, że trzy wiaty na Reymonta postawili, a to, że żaden autobus tam się nie zatrzymuje, kogo to obchodzi. Na Bielanach lubią stawiać wiaty dla nikogo, jeszcze jedna w tym rejonie stoi przy ul. Lindego, dwie kolejne stoją na przystankach dla wysiadających przy Zajezdni "Żoliborz". Na bazar można dojechać 303.

# Rafał

26.10.2016 23:43

#jacek napisał(a) 26.10.2016 11:19
Linię 103 trzeba przywrócić na trasę:Cm.Północny(Brama Główna)-Dw.Wschodni(Kijowska). Linia 103 łączyła przez 20 parę lat Bielany i Pragę i mieszkańcy Bielan i Pragi woleli 103 z Bielan na Pragę niż obecną linię tramwajową 28. Pozdrawiam.

O rany... też Ci się przypomniało. Nudy! Pogódź się z tym, że 103 już nie łączy Bielan z Pragą i wątpię by mieszkańcy Bielan woleliby 103 na Pragę, bo mają dobry dojazd do Urzędu Dzielnicy i pobliskiej szkoły, a także do metra i na Powązki. Tym, którzy podróżują z okolic Marymonckiej na Pragę wystarczy szóstka, a tym z okolic Broniewskiego - 28. Może za dwadzieścia lat znowu coś się zmieni i 103 wróci? Aaa... na Pragę z okolic Kasprowicza najlepiej dojechać metrem.
Również pozdrawiam :)

REKLAMA

# chomik

27.10.2016 00:01

Może dzięki wycofaniu 167 puszczą na Conrada 220 - to byłaby bardzo ciekawa trasa. O ile w ogóle powstanie, bo coś długo to trwa.

# Chochoł

27.10.2016 10:24

184 jadące przez wydłużone Reymonta miało się nazywać roboczo 284, a nowy odcinek ulicy, drogi niczym piorun, pociągnięty od Kasprowicza miał wchłonąć w naturalny sposób pasażerów z Oczapowskiego i Schroegera, ale ludzie zagłosowali nogami i zostało po staremu. Był też pomysł dosztukowania 201 z Nowego Bemowa na pętlę Chomiczówka, jak widać teraz wzięli się bez pytania za 121 z którego zostały tylko wspomnienia przy jednoczesnej drastycznej redukcji wozów 114. Na pętli autobusowej Chomiczówka od dawna hula wiatr przecież 167 zostało tu zesłane, bo nie było gdzie go dać, ale pasażerowie się do niego szybko przekonali doceniając połączenie z Bemowem, Wolą i Mokotowem. Ciekawostka, że tramwaj na Chomiczówce jest praktycznie tylko pomiędzy przystankami Aspekt i Reymonta, bo tory za Wólczyńską przynależą do Wawrzyszewa, a te za Reymonta administracyjnie do osiedla Piaski. W miejsce 520 chociaż na czas budowy metra powinno wejść na Chomiczówce 520.

# Chochoł

28.10.2016 21:54

220 to jakiś kulawy królik z kapelusza ZTM. Jeżeli z Chomiczówki zabrali 105 i 384 to są totalnie niewiarygodni chociaż ludzie z Reymonta protestowali, a jeszcze 112 chcieli ordynarnie skręcić i 184 niszczą permanentnie. Te połączenia docierały w rejon ulicy Połczyńskiej i dalej. Czasami też się przecież tak wracało ze Śródmieścia, że zamiast 520 spod Domów Towarowy Centrum, był 105 spod Pałacu Kultury i Nauki dookoła. No, ale skoro podobno pan prezydent Jóźwiak samodzielnie rozstrzygnął konkurs na tramwaje Jazz Duo to mamy w stolicy nacisk na komunikację szynową. Tylko, że przez właściwą Chomiczówkę torowisko tramwajowe nie biegnie, a jedynie dookoła. 520, jak złapał zieloną falę przy Olszynie to pruł do Riviery, jak rakieta. Na Żoliborzu był taki radny onegdaj bodajże Słoń się nazywał i sporo szumu robił wokół powrotu 520, ale na dobrych chęciach się skończyło. 520 przez Deotymy, Wrocławską i Conrada na Chomiczówkę to jest bardzo dobry pomysł. Osiedle na 40 tysięcy mieszkańców wielkości sporego miasteczka nie ma połączenia z bezpośrednim centrum i ma nie mieć z sąsiednim Bemowem przecież to jest skandal, a jeszcze na dodatek wszyscy słono płacimy za bilety.

REKLAMA

# Chochoł

30.10.2016 20:48

Przesunięcie 121 na Nowe Bemowo przy tym nikczemnym rozkładzie nikomu nie posłuży, a jeszcze stworzy pretekst do wycięcia 112 z Bemowa. Na Nowe Bemowo powinno pójść ratunkowo przez Maczka, kończące w tej chwili swój bieg przy Rondzie Radosława 500, czyli dając dostęp do metra przy Dworcu Gdańskim. Wchodząc w naturalny sposób w lukę po wspomnianym autobusie 406, a przypomnijmy, iż ulica Maczka leży administracyjnie na terenie Bielan i podpada pośrednio pod osiedle Piaski. 121 należy przywrócić na Broniewskiego i Żoliborz w celu wzmocnienia ograniczonego 114. ZTM to już różne rzeczy głosił. W tej chwili, gdy z pętli autobusowej Chomiczówka znikają fizycznie 167 i zamienione na przelotowe 121 nie wchodzi nic w zamian innego. Miejska legenda zapowiadała nawet kiedyś, że przez wydłużoną Maczka i Brązowniczą, której wlot zamyka teraz parking pomknie na pętle jakiś kolejny neologizm ZTM. W obecnej sytuacji w miejsce 167 na Conrada i Bemowo trzeba skierować przegubowe 520 do Śródmieścia. Linie przyspieszone sprawdzą się doskonale w ościennych dzielnicach miasta.

# Chochoł

02.11.2016 22:31

"Dzieckiem w kolebce kto łeb urwał Hydrze." Nie ma słów na tego geniusza kto wymyślił skierowanie 121 przez Powstańców Śląskich do przystanku Piastów Śląskich na Nowe Bemowo. Należy mniemać, że na pętle autobusową Chomiczówka trafi kikut 112 dublujący na Żeromskiego 116 i zesłane spod Huty 101 z Nowodworów, czyli witaj Białołęko na Bielanach plus wypadnie nocny N43 nieuwzględniony na makietce ZTM. Tak ptaszki ćwierkały w ubiegłym roku. Dlaczego Czytelnik dopytywał o starą trasę 103, ludzie postulowali przez lata świetlne 121 na Żoliborz i 520 do Śródmieścia i na Pragę, odpowiedź jest retoryczna, bo pewnie np. stamtąd pochodzą, albo mają tam rodziny. Takiego zaścianka jak teraz to tu od 40 lat nie było, nic tylko wywiesić białą flagę. Makietka ZTM zawiera w obecnym kształcie jeden newralgiczny punkt Czarcią Zapadkę na Moczydle, gdzie będzie trwał nieustający Dzień Pieszego Pasażera. Według zapowiedzi prasowych inżynier m.st. Warszawy pan Galas ma wprowadzić w życie zaproponowane zmiany od Święta Niepodległości, czyli od najbliższego długiego weekendu.

# Chochoł

04.11.2016 09:19

Plan ratunkowy Pana Inżyniera z Jelonek, który za zgodą i w porozumieniu z burmistrzem Bemowa panem Grodzkim, negocjuje z ZTM korekty w zmianach komunikacji miejskiej na czas budowy II linii metra w okolicy, zawiera również punkt linia 520 na Nowe Bemowo! Może jakieś głosy poparcia z Chomiczówki, by pomogły np. apel o zorganizowanie konsultacji społecznych w dzielnicy Bielany do włodarzy?! W tej chwili to na miejsce 112, 167, E-2 i N-43 przez Powstańców Śląskich na pętle autobusową Nowe Bemowo trafia tylko przelotowe 121, przy jednoczesnym zachowaniu nader skromnej liczby jego kursów co wynika z makietki ZTM. Jak pokazuje praktyka to będą zmiany na stałe, a nie tylko na czas budowy II linii metra na Woli i Bemowie. Pojawiła się realna szansa dla Chomiczówki i pośrednio osiedla Piaski na zyskanie nowego łącznika ze Śródmieściem i Pragą. 520 jechało z Chomiczówki do 2008 roku, a teraz może do nas powrócić. Inaczej ZTM wprowadzi swoje zmiany od Święta Niepodległości.

REKLAMA

# Chochoł

06.11.2016 09:18

Numer ze skierowaniem 121 na ulicę Powstańców Śląskich to jest świństwo rzadkiej klasy. 121 łączyło osiedla Ruda, Wrzeciono, Chomiczówka z Piaskami. 114 ma mało kursów, bo do Huty jedzie tylko praktycznie co drugi, gdy na Wóycickiego już pełna pula. Mieszkańcy wielokrotnie prosili ZTM również na łamach Echa, żeby wydłużyć trasę 114 do cmentarza Północnego i skierować je na Wrzeciono. Na Kasprowicza tylko 156 do przodu nie ma żadnej alternatywy dla metra. To jest powrót do czasów gdy uczniowie z Piekiełka na Tarchominie, jechali dookoła przez most Grota-Roweckiego i Halę Marymoncką do szkoły przy Reymonta. 121 ostatni kurs ma w dzień powszedni o 20.00 do kina, ani do marketu na zakupy nie pojedziesz, a w weekend jeszcze gorzej. I jeszcze groteska z prostowaniem trasy 184 najpierw ogłaszają takie cuda wianki bez pytania, a potem się dziwią, że starzy lokatorzy stają murem za lokalizacją na Przybyszewskiego. 121 powinno wrócić na Broniewskiego i Krasińskiego wzmocnić 114.

# Chochoł

07.11.2016 21:01

Ciekawe, że w papierowej wersji Echa nie wymieniono wcale autobusu 167. To się zdarza już drugi raz, poprzednio w marcu ubiegłego roku podczas lokalnych konsultacji społecznych, gdy obroniono 167. Ten autobus jest kluczowy dla całego osiedla, bo tylko on daje bezpośrednie i konkretne połączenie z Bemowem. Nie ma też mapki komunikacyjnej, jak w materiałach przeznaczonych dla Bemowa i Woli. Prasa donosiła o redukcjach na Białołęce i zaraz może się okazać, że z każdej strony jesteśmy poszkodowani. Oficjalnie zmiany obejmują trasy autobusów łączących Bielany z Bemowem 121, 167, 184 i 197, ale makietka ZTM nie wskazuje 112, 397 i N43 co daje razem 7 linii. W tej chwili nie wiemy co wejdzie na pętle autobusową Chomiczówka za 121 i 167, a dzielnica pomimo znacznej skali roszad nie ogłasza, że przeprowadzi konsultacje społeczne. Metro jest budowane na Woli, a niekorzystne propozycje ZTM biją w rażący sposób w mieszkańców Bielan. Jedynie wprowadzenie 520 za 167 może pomóc.

# Jeep

07.11.2016 22:01

Panie Chochoł a nie chce Pan startować w wyborach samorządowych ?? Ma Pan większa wiedzę niż te lemingi z PO lub wyznawcy religii smoleńskiej z PiS.
A może ciekawy artykuł zainteresuje Pana nt obsadzania stanowisk przez lokalnych działaczy PO z Bielan. Wystarczy google.

REKLAMA

# Chochoł

08.11.2016 09:15

Według mnie to komunikacja miejska np. co do funkcjonalności tras autobusów łączących kilka dzielnic powinna być tematem apolityczny, czyli służyć dobrze wszystkim. Podobnie, jak zagadnienie wysypiska przed, którego smrodem chroni nas tylko otulina w postaci coraz bardziej przetrzebionego lasu. Teraz uchwała radnych dzielnicy po zmianie z gminy ma tylko moc głosu doradczego. Nie pojęte jest, że kolejni burmistrzowie Bielan i Żoliborza nie potrafili wywalczyć powrotu autobusu 520. Przecież Piaski i Chomiczówka są najbardziej poszkodowane. Pan Lipiński z PO, który był zastępcą burmistrza na Bielanach przeszedł na Bemowo i najpierw był burmistrzem, a teraz jest zastępcą. Radni PiS z Bielan i Bemowa są w dobrych relacjach i mają stały kontakt. Burmistrz Pietruczuk dawne SLD wspominał 520 podczas konsultacji społecznych w szkole przy Conrada, a jego zaufany człowiek pan Robert Banasiuk startował w wyborach na radnego 2010 i przeprowadzał nie udaną petycję o przywrócenie 520. Autobus przyśpieszony 520 to jest priorytet dla Chomiczówki i Nowego Bemowa oraz test dla rządzących dzielnicą.

# zawilec

12.11.2016 08:28

520 na Chomiczówkę.

# Chochoł

14.11.2016 09:04

Każdy przyzna, że zamiana 167 i 121 zabrane z pętli Chomiczówka, za skrócone 112 jedynie na Reymonta i Żeromskiego to marny interes. I jeszcze nie bardzo wiadomo co z nocnym N43. Autobusy 112 i 121 mają zachować dotychczasową częstotliwość kursowania, czyli nic nie zyskujemy, a tylko tracimy. Pewnym gestem dobrej woli, byłoby uruchomienie 409 w dzień powszedni w godzinach szczytu do Dworca Gdańskiego. Ewentualnie wprowadzenie linii okresowej na wzór 307 przez ulicę Maczka, a później do Alei Prymasa Tysiąclecia i Solidarności. Wersja niechcianych zmian z 2015 roku powróciła, jak widać na dobre. Ciekawe, że życzenia mieszkańców Białołęki są przez ZTM respektowane, a Bielany ciągle na szarym końcu. Według badań niezależnych ekspertów jesteśmy najgorzej skomunikowaną dzielnicą Warszawy wśród 18, obok Wawra, który ma pociąg i to pomimo obecności sławetnego metra. Pętla obsługiwała przed nastaniem metra pięć linii dziennych i trzy nocne, gdy teraz zostaną trzy zwykłe.

REKLAMA

# Jacek

15.11.2016 10:43

ZTM zapomniał, że autobusy są dla ludzi, a nie dla ZTM-u, którego urzędnicy jeżdżą samochodami. Zapomnieli, że to pasażerowie autobusów płacą im pensje poprzez płacenie za bilety, więc ZTM ma obowiązek słuchać potrzeb pasażerów!
Po co było robić konsultacje w szkole na Conrada, gdzie WSZYSCY byli przeciwko zabraniu 167 z Chomiczówki? Chyba po to, by pokazać jak bardzo ZTM nie liczy się z opinią pasażerów?
Gadanie o tym, że jazda z dwiema przesiadkami, to czasowo to samo, co jazda bezpośrednia dowodzi, że panowie z ZTM nie nadają się na swoje stanowiska, bo nie mają pojęcia o podróżowaniu autobusem! Nie dociera do nich, że przesiadki są uciążliwe, zwłaszcza gdy jest zimno, wieje, pada deszcz lub śnieg, ręce zajęte ciężkimi pakunkami a autobusy są skomunikowane jedynie na rozkładzie, bo ZAWSZE są opóźnione. Że gdy się startuje z pętli to można usiąść, a gdy się przesiada - to już nie! Nie rozumieją tego, bo przecież w swoich samochodach cały czas SIEDZĄ.
Oboje z żoną codziennie startujemy z pętli 167. Żona jedzie na Wolę, ja aż na Bartycką! Bezpośrednio! Siedząc! Co najmniej kilkanaście innych osób (znanych mi z widzenia) także korzysta z 167 od samej pętli. Dwóch innych też jeździ aż do Bartyckiej. Parę osób jeździ do SGH. Po drodze dosiadają również codziennie te same osoby.
TEN AUTOBUS JEST POTRZEBNY!!!
Nawiasem mówiąc, 167 to jedyny autobus, jaki znam, który jeździ punktualnie według rozkładu, przynajmniej aż do SGH (dalej są korki na Spacerowej, Gagarina i Czerniakowskiej). 180 nawet z pętli często nie potrafi wyjechać punktualnie. Rozkładów 180 na przystankach równie dobrze mogłoby nie być.
Potrzebny jest również 184 na dotychczasowej trasie! W opinii ZTM "dubluje się" on z linią tramwaju 11, ale to kłamstwo! 187 i 11 jadą wprawdzie tą samą trasą przez kilkanaście przystanków ale ich przystanki są tak oddalone od siebie, że przesiąść się między autobusem a tramwajem w miarę wygodnie (idąc mniej niż 100 metrów) można tylko w okolicy Placu Kasztelańskiego - i to tylko w jedną stronę! Kiedy tramwaj się zepsuje (widziałem to) wtedy stoją wszystkie i wtedy nie ma żadnego tramwaju w ogóle. W mojej opinii tramwajów 11 (jeżdżących sobie od metra do metra, niepunktualnych i pustawych) mogłoby nie być. Ale 184 jest potrzebne, i to nawet częściej!

# Chochoł

15.11.2016 12:50

Linię 167 ZTM spisał już na straty w ubiegłym roku. Wywoływane do tablicy 520 dochodzi do Rozbrat i obok można przeskoczyć zdaję się w 185 w rejon ulicy Bartyckiej, a zawsze może jakoś pomóc. Autobus 520 na Nowe Bemowo zaproponował w ubiegłym roku Pan Inżynier z Jelonek w swym planie naprawczym dla komunikacji miejskiej. O 180 chodzą od dawna słuchy, że chcą je skrócić do pętli przy cmentarzu Powązki Wojskowe. 112 ma być według koncepcji z 2015 roku skasowane na Bemowie i puszczone ulicą Conrada, a w tarapatach jest też nocny N43. Jeżeli 523 może skręcać z Górczewskiej w Aleję Prymasa Tysiąclecia to 520 także. Według zapowiedzi prasowych zmiany mają wejść w życie w niedzielę 27 listopada, po podpisaniu stosownego pakietu przez inżyniera ruchu m.st. Warszawy pana Galasa. Media informują, że wykonawca budowy metra ma jedynie ogrodzić ten sektor płotem i utworzyć zaplecze techniczne, czekając z zasadniczym pracami do wiosny. Tylko 520 jest dla Chomiczówki ratunkiem.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024