REKLAMA

Białołęka

inwestycje »

 

Tramwaj na Modlińskiej. Jest studium, co dalej z inwestycją?

  19 września 2023

alt='Tramwaj na Modlińskiej. Jest studium, co dalej z inwestycją?'
Most tramwajowy nad kanałem Żerańskim już jest, fot. DB

Gotowe studium techniczno-ekonomiczne to początek przygotowań do budowy nowej linii tramwajowej na Białołęce. Oznacza to wstępny plan budowy tramwaju na Żeraniu.

REKLAMA

Wiadomo już którędy pobiegnie nowa linia tramwajowa przez Żerań na Tarchomin. Gotowe studium techniczno-ekonomiczne wyznacza korytarz, którym pobiegną tory. Ich dokładny przebieg pokażą dalsze analizy w ramach prac nad dokumentacją projektową, która jest kolejnym etapem tej inwestycji. Jakie perfumy damskie wybrać na lato? Sprawdź zapachy, które są świeże i lekkie! Jakie perfumy damskie wybrać na lato? Sprawdź zapachy, które są świeże i lekkie!
Damskie perfumy są dzisiaj nieodłącznym elementem codziennych stylizacji na uczelnie, do pracy, na spotkanie z przyjaciółmi. Równie ważnym jak dobrze dobrane dodatki, biżuteria, odpowiedni makijaż czy fryzura.

Jest studium tramwaju na Żeraniu

Póki co, inżynierowie i planiści z Tramwajów Warszawskich przeanalizowali informacje prawne, strukturę własności, wskazali możliwe kolizje z istniejącą infrastrukturą oraz jak i z kim powinny być przeprowadzone uzgodnienia przed budową. Studium pokazało, gdzie jest infrastruktura podziemna i co trzeba będzie przebudować. Wiadomo też gdzie można planować pętlę, rozjazdy, tory do zawracania, podstacje zasilające i przystanki. Cała dokumentacja składa się 12 tomów opracowań, po kilkadziesiąt stron każdy.

Wstąp do księgarni

Jak przebiegnie trasa nowego tramwaju?

Zaplanowany tramwaj wzdłuż Modlińskiej będzie przedłużeniem trasy, która biegnie wzdłuż ul. Jagiellońskiej (wzdłuż terenu dawnej fabryki samochodów FSO) i kończy się pętlą pod trasą Armii Krajowej. Nowa trasa dalej pobiegnie mostem nad Kanałem Żerańskim i wzdłuż ul. Modlińskiej do ul. Familijnej. Tu znajdzie się pętla i parking park and ride. W tym miejscu trasa rozdzieli się na dwie części. Pierwsza pobiegnie ul. Familijną w głąb nowych osiedli i dalej Myśliborską, aby połączyć się z trasą z Młocin na Winnicę. Druga część, planowana na dalszą przyszłość, będzie mogła pobiec wzdłuż Płochocińskiej do przystanku kolejowego Warszawa Żerań. Długość trasy z pętli Żerań FSO na Nowodwory wyniesie około 4 km. Trasa do przystanku kolejowego Warszawa Żerań to około 1 km. Zaplanowano budowę łącznie siedmiu przystanków. Wykonawca dokumentacji zaproponował, jak mają przebiegać nowe tory przez węzeł drogowy ul. Jagiellońskiej i trasy AK. To jedno z bardziej skomplikowanych zadań, bo trzeba będzie przebudować zjazdy z trasy toruńskiej, estakady, a także zbudować krótki tunel.

REKLAMA

Co dalej z linią wzdłuż Modlińskiej?

- Skończyło się wstępne planowanie, teraz czas na przygotowanie inwestycji - informują tramwajarze. Kolejnym krokiem jest przygotowanie dokumentacji uwzględniającej przebudowę podziemnych instalacji i infrastruktury drogowej. Następnie zostanie pozyskana decyzja środowiskowa oraz wszystkie pozostałe decyzje administracyjne. Ogłoszenie przetargu na to zadanie planowane jest na przełomie 2024 i 2025 roku. Prace nad tymi dokumentami mają potrwać kilkadziesiąt miesięcy. Po ich zakończeniu będzie można zaplanować budowę linii tramwajowej. Aktualny plan zakłada budowę w latach 2029-2032. Wynika to przede wszystkim z możliwości finansowych. Dodatkowe fundusze - na przykład z Unii Europejskiej - mogłyby wpłynąć na zmianę terminu budowy.

(jr)

.
 

REKLAMA

Komentarze (7)

# Derby

19.09.2023 23:56

Będzie rządził Trzaskowski to ten tramwaj powstanie za 50 lat. Nie mówiąc o linii na Zieloną Białołękę...

# Fatso

20.09.2023 08:00

No błyskawica! Kilka kilometrów linii tramwajowej i siedem przystanków w 10 lat! Tempo iście ekspresowe! Zresztą i tak - jak zwykle - będzie opóźnienie ...

# Madbutcher

20.09.2023 08:15

#Derby napisał(a) 19.09.2023 23:56
Będzie rządził Trzaskowski to ten tramwaj powstanie za 50 lat. Nie mówiąc o linii na Zieloną Białołękę...
Przeczytaj sobie dzisiejszy artykuł z podsumowaniem kadencji Du*iarza na warszawskich tefałenach - coś tam się nie udało, ale ogólnie sukces na sukcesie i pogania sukcesem. Tak zupełnie bez związku z nadchodzącymi wyborami parlamentarnymi.

REKLAMA

# lutek

21.09.2023 17:11

głosujcie na PO to w takim tempie bedziemy sie rozwijac,a jak chcecie zobaczyc prawdziwe oblicze bialoleki proponuje spacer po uliczkach koło stacji PLUDY takich dróg to nie ma nigdzie nawet wioski bez budzetu maja lepsze chyba ze to teren na wszod od wisły to nie potrzeba inwestowac patrzac na plany wojenne kraju za POi PSL

# Eidif

27.09.2023 02:59

Myślę, że opcja polityczna władz białołęki to sprawa drugorzędna. Problem tkwi w tym, że władze nie są mieszkańcami dzielnicy. Mowa o Burmistrzu, który wszak podejmuje wszystkie decyzje. Normalne jest to, że ma w nosie stan białołęki i jej dróg bo przyjeżdża tu tylko do pracy. Nie mieszka tu, nie zna problemów mieszkańców nie wie, że na stacji pludy stan "dróg" jest opłakany. Bo przecież tereny wokół ratusza są eleganckie.

# EvilD

04.11.2023 21:05

Nie będzie ani tramwaju, ani obiecanej już 11 lat temu trasy mostu północnego do Płochocińskiej bez zasadniczych zmian we władzach dzielnicy. Kuźwa, chodników u nas nie ma a kasa idzie na most pieszy. Litości.

REKLAMA

# Buka

15.11.2023 08:37

Czaskoski ma ważniejsze sprawy jak in vitro czy zakaz aut w centrum... most pzrebudowano ze 20 lat temu. a tramwaj powinien jechać wzdłuż Modlińskiej do pętli PRZY granucy Warszawy i tam byc park&ride. to miałoby sens
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break