Tramwaj na Modlińskiej. Jest studium, co dalej z inwestycją?
19 września 2023
Gotowe studium techniczno-ekonomiczne to początek przygotowań do budowy nowej linii tramwajowej na Białołęce. Oznacza to wstępny plan budowy tramwaju na Żeraniu.
Wiadomo już którędy pobiegnie nowa linia tramwajowa przez Żerań na Tarchomin. Gotowe studium techniczno-ekonomiczne wyznacza korytarz, którym pobiegną tory. Ich dokładny przebieg pokażą dalsze analizy w ramach prac nad dokumentacją projektową, która jest kolejnym etapem tej inwestycji.
Jakie perfumy damskie wybrać na lato? Sprawdź zapachy, które są świeże i lekkie!
Damskie perfumy są dzisiaj nieodłącznym elementem codziennych stylizacji na uczelnie, do pracy, na spotkanie z przyjaciółmi. Równie ważnym jak dobrze dobrane dodatki, biżuteria, odpowiedni makijaż czy fryzura.
Jest studium tramwaju na Żeraniu
Póki co, inżynierowie i planiści z Tramwajów Warszawskich przeanalizowali informacje prawne, strukturę własności, wskazali możliwe kolizje z istniejącą infrastrukturą oraz jak i z kim powinny być przeprowadzone uzgodnienia przed budową. Studium pokazało, gdzie jest infrastruktura podziemna i co trzeba będzie przebudować. Wiadomo też gdzie można planować pętlę, rozjazdy, tory do zawracania, podstacje zasilające i przystanki. Cała dokumentacja składa się 12 tomów opracowań, po kilkadziesiąt stron każdy.
Jak przebiegnie trasa nowego tramwaju?
Zaplanowany tramwaj wzdłuż Modlińskiej będzie przedłużeniem trasy, która biegnie wzdłuż ul. Jagiellońskiej (wzdłuż terenu dawnej fabryki samochodów FSO) i kończy się pętlą pod trasą Armii Krajowej. Nowa trasa dalej pobiegnie mostem nad Kanałem Żerańskim i wzdłuż ul. Modlińskiej do ul. Familijnej. Tu znajdzie się pętla i parking park and ride. W tym miejscu trasa rozdzieli się na dwie części. Pierwsza pobiegnie ul. Familijną w głąb nowych osiedli i dalej Myśliborską, aby połączyć się z trasą z Młocin na Winnicę. Druga część, planowana na dalszą przyszłość, będzie mogła pobiec wzdłuż Płochocińskiej do przystanku kolejowego Warszawa Żerań. Długość trasy z pętli Żerań FSO na Nowodwory wyniesie około 4 km. Trasa do przystanku kolejowego Warszawa Żerań to około 1 km. Zaplanowano budowę łącznie siedmiu przystanków. Wykonawca dokumentacji zaproponował, jak mają przebiegać nowe tory przez węzeł drogowy ul. Jagiellońskiej i trasy AK. To jedno z bardziej skomplikowanych zadań, bo trzeba będzie przebudować zjazdy z trasy toruńskiej, estakady, a także zbudować krótki tunel.
Co dalej z linią wzdłuż Modlińskiej?
- Skończyło się wstępne planowanie, teraz czas na przygotowanie inwestycji - informują tramwajarze. Kolejnym krokiem jest przygotowanie dokumentacji uwzględniającej przebudowę podziemnych instalacji i infrastruktury drogowej. Następnie zostanie pozyskana decyzja środowiskowa oraz wszystkie pozostałe decyzje administracyjne. Ogłoszenie przetargu na to zadanie planowane jest na przełomie 2024 i 2025 roku. Prace nad tymi dokumentami mają potrwać kilkadziesiąt miesięcy. Po ich zakończeniu będzie można zaplanować budowę linii tramwajowej. Aktualny plan zakłada budowę w latach 2029-2032. Wynika to przede wszystkim z możliwości finansowych. Dodatkowe fundusze - na przykład z Unii Europejskiej - mogłyby wpłynąć na zmianę terminu budowy.
(jr)
.