Al. Jana Pawła II: Przebudowa na ostatniej prostej
10 listopada 2020
W weekend drogowcy wymienili asfalt na zjazdach z ronda Czterdziestolatka. Widać już wyraźnie docelową szerokość jezdni.
Kolejny etap przebudowy południowego odcinka al. Jana Pawła II za nami. W weekend Zarząd Dróg Miejskich zajął się frezowaniem na wylotach skrzyżowania przy Dworcu Centralnym.
Nowy pomysł drogowców. Chodniki z... lastryko
Hit czy kit? ZDM przekonuje, że wprowadza na ulicach Warszawy "nowe, lepsze standardy".
W tym tygodniu prace skupiają się m.in. na układaniu chodnika z lastryko nad stropem tunelu kolejowego, budowie pieszo-rowerowego połączenia dwóch odcinków Nowogrodzkiej rozcięte obecnie ruchliwą arterią, a także na sadzeniu pierwszej partii drzew.
- Coraz bliżej również dostępniejszego ronda Czterdziestolatka - pisze ZDM. - Gotowy jest już chodnik, stoją maszty pod przyszłą sygnalizację, widać zarysy przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych. Wymalowaliśmy też część przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych, ale z ich udostępnieniem czekamy do momentu wdrożenia nowego programu sygnalizacji świetlnej.
Srodtytul
Przebudowa al. Jana Pawła II- Ulica ta przetrwała w praktycznie niezmienionym stanie ponad 60 lat, w czasie których toczyły się tam tylko doraźne prace remontowe - pisze urząd miasta. - Wysłużona nawierzchnia jezdni, z licznymi łatami i koleinami, domaga się pilnej wymiany. Krawężniki sprzed kilkudziesięciu lat są wyszczerbione i powykrzywiane. Stare, nierówne, miejscami bardzo wąskie, połatane, asfaltowe chodniki nie przystają do centrum europejskiej stolicy. Parkowanie samochodów odbywa się w większości na chodnikach, częściowo w miejscach do tego nieprzeznaczonych.
Podczas przebudowy czeka nas m.in. remont jezdni, poszerzenie chodników oraz zasadzenie dużej ilości zieleni. Największą zmianą będzie wyznaczenie przejść dla pieszych na rondzie Czterdziestolatka, dzięki którym możliwe będzie wygodne przejście z Dworca Centralnego i Złotych Tarasów na przystanki tramwajowe czy do powstającego wieżowca Varso. Powstanie też droga rowerowa oraz zatoki postojowe.
- Inwestycja zakłada remont i przebudowę istniejących jezdni, by zachować jednolity przekrój całego ciągu komunikacyjnego - zapowiada Zarząd Dróg Miejskich. - Dziś w pobliżu Dworca Centralnego jezdnia rozszerza się do pięciu pasów ruchu, podczas gdy na dalszym odcinku kierowcy mają do dyspozycji trzy pasy.
Prace w al. Jana Pawła II powinny zakończyć się w tym miesiącu.
(dg)
.