211 pojedzie częściej? Nadal będzie ciasno
22 listopada 2016
Aby porozmawiać o swoim autobusie, mieszkańcy północnego Żerania muszą... dojechać na konsultacje na Tarchomin.
Jeszcze w sierpniu 2014 roku wielki obszar Żerania między Kuklińskiego, Modlińską a portem Żerańskim był pozbawiony komunikacji miejskiej, a jego mieszkańcy odbywali codzienne wędrówki do autobusów kursujących Modlińską. Gdy powstały oczekiwane przystanki przy Płużnickiej, Kasztanowej i Laurowej, Zarząd Transportu Miejskiego przedłużył na Żerań linię 211, która miała zapewnić dojazd na Tarchomin i dowozić dzieci do szkół podstawowych i gimnazjum. Dziś autobusy pękają w szwach, a z powodu ciasnych skrzyżowań na Żeraniu ZTM może wysyłać na trasę tylko małe, dziewięciometrowe wozy.
Jaka komunikacja na Białołęce? Startują konsultacje
Aż 19 linii może zmienić trasy, jeśli mieszkańcy zgodzą się na projekt ZTM. Dyskusja potrwa do stycznia.
Jedyną możliwością manewru jest zwiększenie częstotliwości, ale liczba minibusów jest ograniczona. Żeby dać jednym, trzeba zabrać innym.
- 211 jest jedną z linii, o których chcemy porozmawiać podczas konsultacji społecznych - mówi wicedyrektor ZTM Andrzej Franków. - Komunikacja miejska to system naczyń połączonych i będziemy musieli przesuwać tabor pomiędzy liniami, żeby wzmocnić 211.
Propozycja ZTM zakłada nieznaczne zwiększenie częstotliwości na pełnej trasie do 10 min w godzinach szczytu, 15 min poza szczytem i 20 min w weekendy. Dodatkowe kursy skrócone między Dąbrówką Wiślaną a Ćwiklińskiej pozostałyby bez zmian.
Konsultacje społeczne dotyczące komunikacji miejskiej na Białołęce rozpocznie otwarte spotkanie, które odbędzie się w urzędzie dzielnicy w czwartek o 18.00. Następnie ZTM zaprasza na spotkania warsztatowe, organizowane w miejscach publicznych na terenie całej dzielnicy:
(dg)
.