"Złota rączka" dla seniorów za darmo
22 stycznia 2019
Nie wszyscy seniorzy wiedzą, że w Warszawie funkcjonuje program "Warszawska Złota Rączka", umożliwiający starszym osobom bezpłatną pomoc w drobnych naprawach.
Realizatorami programu są Mazowiecki Oddział Okręgowy Polskiego Czerwonego Krzyża i Fundacja Pomoc Potrzebującym. Z usługi fachowców mogą skorzystać warszawscy seniorzy po osiągnięciu 75. roku życia. Bezpłatna pomoc przy drobnych domowych naprawach nie może przekroczyć wartości 180 zł (usługa+materiał). Katalog napraw obejmuje między innymi: wymianę i naprawę kranów w kuchni i łazience, udrażnianie zatkanych odpływów, naprawę nieszczelnych rur, naprawę spłuczki, montaż i wymianę deski sedesowej, podłączenie pralki lub zmywarki, wymianę żarówki, naprawę lub wymianę gniazdka elektrycznego, montaż żyrandola, regulację lub uszczelnienie drzwi i okien, naprawę klamek lub zamków w drzwiach i oknach, przymocowanie luster, obrazów, karniszy, uchwytów i półek, naprawę listew przypodłogowych oraz inne drobne czynności naprawcze i montażowe, które zostaną zaakceptowane przez realizatorów.
Usługa naprawcza kompletnie bezpłatna?
Ważna rzecz - usługa nie obejmuje napraw, które powinny zostać wykonane na rzecz seniora na podstawie umów ze wspólnotą mieszkaniową lub administracją. Jeden zgłaszający usterkę senior może skorzystać z bezpłatnej usługi do dwóch razy w miesiącu. W wyjątkowych sytuacjach koordynator usługi zdecyduje o zwiększeniu liczby wykonywanych napraw. Wartość wynagrodzenia za wykonanie usługi w przypadku jednego zgłoszenia nie może przekraczać 100 zł. Jeśli przekroczy, pokrycie dodatkowego kosztu należy do seniora. Natomiast przy realizacji usługi w ramach jednego zgłoszenia koszt zakupu materiałów nie może być wyższy niż 80 zł. Jeśli budżet zostanie przekroczony - koszt pokrywa senior.
Jak zamówić fachowca?
Zgłoszenie usterek przyjmowane pod numerami: 22 614-13-16 oraz 500-288-007 w godzinach od 8 do 16. Usługa może być zrealizowana po zaakceptowaniu przez seniora zakresu prac i kosztów ich wykonania. Przed wizytą "złotej rączki" senior otrzyma dane (imię, nazwisko), które umożliwią potwierdzenie tożsamości, a pracownik będzie zobowiązany okazać dokument potwierdzający te dane.
(DB)