Wyjeżdżasz na wakacje? Zwróć bilet ZTM
5 lipca 2017
Biletu zakodowanego na Karcie Miejskiej co prawda nie da się zawiesić, ale można anulować część kontraktu i odzyskać 80% pieniędzy.
Co zrobić, kiedy wyjeżdżamy na dłuższy urlop, a mamy zakodowany na Karcie Miejskiej bilet 30- lub 90-dniowy? Zarząd Transportu Miejskiego przypomina o możliwości jego zwrotu.
1 czerwca, wraz z wejściem w życie nowej taryfy biletowej, zyskaliśmy możliwość określenia dnia, od którego chcemy dokonać zwrotu biletu. Data ta oczywiście musi zawierać się pomiędzy dniem bieżącym a dniem końca ważności zakodowanego, wciąż aktywnego kontraktu. Dzięki tej możliwości nie trzeba już odwiedzać Punktu Obsługi Pasażerów ostatniego dnia przed urlopem.
Pracownik POP może zakodować naszą Kartę Miejską tak, by bilet był ważny do dnia wyjazdu. Warto jednak pamiętać, że wiąże się to z opłatą manipulacyjną w wysokości 20% wartości biletu. Póki co ZTM nie oferuje możliwości automatycznego wznowienia ważności biletu, więc zaraz po powrocie z urlopu musimy wybrać się do najbliższego biletomatu lub kiosku.
(red)