Wrocławska-Radiowa: co robić? "Bardzo częste kolizje"
19 grudnia 2018
Słabi kierowcy albo słaba organizacja ruchu. Na tym ruchliwym skrzyżowaniu do stłuczek dochodzi regularnie.
Wicedyrektor Zarządu Dróg Miejskich Wojciech Partyka odrzucił dwie z trzech propozycji. Luster drogowych nie będzie. Stosuje się je w wąskich przejazdach z ograniczoną widocznością, ponieważ bardzo zniekształcają obraz i na rozległych skrzyżowaniach, takich jak Wrocławskiej z Radiową, mogą wręcz przyczynić się do spadku bezpieczeństwa. Drogowcy nie chcą także dodatkowego oznakowania, ponieważ nie uważają tego miejsca za trudne do pokonania. Sprawdźmy więc, co mówią liczby.
Kilka faktów
Poprosiliśmy Komendę Stołeczną Policji o statystyki od początku 2016 roku. W bazie znajduje się zaledwie siedem zdarzeń, z czego prawie wszystkie miały przyczynę w nieudzieleniu pierwszeństwa przejazdu a jedno - nieprzepuszczeniu pieszego na światłach. Rannych zostało w sumie dziewięć osób. W październiku ubiegłego roku doszło do dwóch wypadków w ciągu trzech dni, ale poza tym są one rozrzucone w losowych miesiącach: styczniu, kwietniu, sierpniu i wrześniu. Statystyki nie są na tle innych warszawskich skrzyżowań złe, ale trzeba dodać, że w policyjnej bazie nie znajdują się drobne stłuczki. Jeśli kierowcy poprzestają na zjechaniu na bok i spisaniu oświadczeń, kolizja umyka statystyce.
Będzie lewoskręt
Okazją do zmian na skrzyżowaniu będzie zbliżająca się wielkimi krokami modernizacja sygnalizacji świetlnej. Tramwaje Warszawskie chcą, by składy przejeżdżały tamtędy z priorytetem, na tzw. zielonej fali. Zmiany pójdą jednak dalej.
- Na skrzyżowaniu Radiowej i Wrocławskiej pojawi się pas do skrętu w lewo i do zawracania - zapowiada Maciej Dutkiewicz, rzecznik Tramwajów. - Nowe rozwiązanie w organizacji ruchu zaplanowaliśmy na wniosek lokalnej społeczności. - Jesteśmy już po uzgodnieniach z drogowcami, którzy poprosili nas o wprowadzenie pewnych zmian w opracowanej organizacji ruchu. Do prac związanych z kontraktem chcemy przystąpić jak najszybciej, tak by w przyszłym roku tramwaje zyskały zieloną falę.
(dg)