Rozpoczął się remont torowiska na Obozowej
30 maja 2023
Po zakończeniu remontu torowiska zostaną wyłożone rozchodnikiem a pasażerowie skorzystają z nowych wygodnych przystanków. Zanim jednak tak się stanie czekają nas spore utrudnienia na głównej arterii na wolskim Kole. Od 27 maja droga jest przejezdna tylko w jednym kierunku. Zmieniły się trasy tramwajów i linii autobusowych.
Remont torowiska na Kole został podzielony na trzy części. Pierwszy etap to remont torów tramwajowych na ul. Obozowej, który potrwa sześć tygodni a więc do połowy lipca.
Profesjonalna drukarnia - czym powinna się charakteryzować i co oferować?
Druk czasopism, broszur i katalogów stał się nieodłączną częścią strategii marketingowej każdej firmy. Promocyjne materiały drukowane spełniają swoją rolę efektywniej, niż ulotne reklamy w sieci. Mają one formę fizyczną, a co za tym idzie, przeciętny odbiorca może wrócić do ich przeglądania w dowolnym momencie. Jednocześnie, by przygotować tego typu materiały niezbędny jest nie tylko projekt graficzny, ale także jego wykonawca, czyli drukarnia. Oferta tego typu placówek może być jak najbardziej zróżnicowana. Jednak czym powinna charakteryzować się profesjonalna drukarnia i jaka powinna być jej oferta?
Na początku prac tramwajarze wymienią szyny z podkładami o łącznej długości ok. 2300 metrów. Wyremontują także przejazd przy ul. Ciołka. Zaplanowano również udogodnienia dla pasażerów i pieszych - na przystanku tramwajowym przy al. Prymasa Tysiąclecia pojawi się drugie wejście na końcu peronów. Pozwoli to skrócić drogę dojścia do tramwaju. W trakcie prac na Obozowej zamknięta będzie północna jezdnia drogi w kierunku Bemowa. Przejazd samochodem będzie możliwy w jednym kierunku - w stronę al. Prymasa Tysiąclecia. Aby ograniczyć utrudnienia w ruchu kołowym, roboty zostaną podzielone na etapy - w każdym z nich zamknięty będzie inny fragment ul. Obozowej. Za każdym razem na remontowanym odcinku obowiązywać będzie zakaz zatrzymywania.
Kiedy i jak będzie zmieniała się organizacja ruchu
Prace pierwszego etapu rozpoczęły się 27 maja - zamknięto jezdnię pomiędzy skrzyżowaniami z ulicami Dalibora i Ciołka do Księcia Janusza. Na skrzyżowaniu Obozowej, Dalibora i Ciołka kierowcy jadący Obozową od strony al. Prymasa Tysiąclecia muszą skręcić w prawo lub w lewo. Na wysokości prowadzonych robót przejazd Obozową jest możliwy w kierunku al. Prymasa Tysiąclecia. W drugą stronę objazd prowadzi ulicami Deotymy, Górczewską i Księcia Janusza. Front robót obejmie także zebry przez Obozową. Piesi zostaną skierowani do sąsiadujących przejść.
Wykonawca robót przewiduje zakończenie tego etapu prac 3 czerwca i wtedy rozpocznie się drugi etap robót na skrzyżowaniu ulicy Obozowej z Ciołka. Objazd, tak jak w poprzednim etapie, poprowadzi ulicami Deotymy, Górczewską i Księcia Janusza. Zakończenie tego etapu zaplanowano na 7 czerwca. Dzień później rozpoczną się prace pomiędzy ulicami Dahlberga a Dalibora, które potrwają do 16 czerwca. Etap czwarty obejmie odcinek od Długomiła do Dahlberga, a roboty mają się toczyć od 17 czerwca do 2 lipca. Objazd zostanie wyznaczony al. Prymasa Tysiąclecia, Górczewską i Deotymy. Ostatni etap prac rozpocznie się 3 lipca. Jezdnia Obozowej w stronę Bemowa będzie nieczynna od al. Prymasa Tysiąclecia do ulicy Długomiła. Na jezdni Obozowej, prowadzącej od Płockiej w stronę alei, tuż przed wiaduktem, zamknięty zostanie prawy pas ruchu. Kierowcom pozostanie do dyspozycji tylko lewoskręt w aleję Prymasa, w stronę Górczewskiej. Na tym odcinku zostaną też zamknięte przejścia przez Obozową, a piesi będą kierowani do sąsiednich. Objazd prac na tym odcinku poprowadzi al. Prymasa Tysiąclecia, Górczewską i Deotymy. Stała organizacja ruchu zostanie przywrócona dopiero 10 lipca.
Zawieszone tramwaje i autobusy zastępcze na Woli
Na cały czas remontu wyłączony jest ruch tramwajowy od al. Prymasa Tysiąclecia do pętli Koło. Kursowanie tramwajów linii 11 zostało zawieszone. Nadal można dojechać tramwajem do przystanku PKP Koło od strony ulicy Młynarskiej - tramwajami linii 24. Od strony Bemowa na pętlę Koło dojeżdżają tramwaje linii 35 na wydłużonej trasie, ulicami Powstańców Śląskich, Radiową i Dywizjonu 303 oraz dodatkowej linii 70 z Boernerowa (ulicami Kaliskiego, Lazurową i Dywizjonu 303).
Autobusy linii zastępczej Z23 połączyły przystanek Koło 05 przy pętli Koło z pętlą Ostroroga. Nocne N45 i N95 kursują trasą objazdową (tylko w kierunku krańców Lazurowa i Os. Górczewska), ale nie omijają żadnego z przystanków. Szczegółowe informacje są dostępne na stronie Warszawskiego Transportu Publicznego.
Zielone tory i wygodne przystanki nieco później
Druga część prac na Woli, a więc rozłożenie rozchodnika na wyremontowanym odcinku między pętlą Obozowa a al. Prymasa Tysiąclecia, nastąpi dopiero jesienią. Nowe tory będą przedłużeniem zielonego odcinka torów zbudowanego przez tramwajarzy w 2017 roku. Łączna długość nowego, zielonego pasa - od pętli Koło do ul. Młynarskiej - wyniesie ponad 2 km. Trzecia część prac została zaplanowana w 2024 roku. Będzie to budowa platform przystankowych. Zapewnią one pasażerom wygodniejsze wsiadanie do tramwajów. Powstanie sześć platform: przy Magistrackiej, Deotymy, Ciołka.
(jr)
.