REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Komunikacja

"Wielki test warszawskiej komunikacji". Absurdalna ustawka prezydenta stolicy
REKLAMA

źródło: UM Warszawa


"Wielki test warszawskiej komunikacji". Absurdalna ustawka prezydenta stolicy

Żeby promować usługę, z której i tak korzysta większość warszawiaków, ratusz zatrudnia celebrytów i nagina fakty w niebywały sposób.

REKLAMA

"W 63 minuty z Winnicy na Służewiec. Autem dłuuuużej". Czyżby?
"W 63 minuty z Winnicy na Służewiec. Autem dłuuuużej". Czyżby? W reklamowaniu zalet komunikacji miejskiej Tramwaje Warszawskie zagalopowały się tym razem wyjątkowo daleko.
czytaj
"Dziś DZIEŃ BEZ SAMOCHODU. Zaprzyjaźniam się więc z komunikacją miejską. Okazuje się, że to nadspodziewanie łatwe" - sponsorowany wpis o takiej treści opublikowano 22 września na profilu instagramowym Grażyny Wolszczak. Aktorka, kojarzona w przeszłości jako ambasador jednego z producentów samochodów, była jedną z czterech osób, które otrzymały pieniądze podatników za promocję usługi, z której... większość warszawiaków korzysta.



REKLAMA

Influenserzy "pracują" za nasze

Z własnych danych stołecznego samorządu wynika, że komunikacją miejską jeździ na co dzień ponad połowa mieszkańców, co jest wynikiem rewelacyjnym w skali Europy. Mimo to warszawski ratusz uważa, że powinien promować metro, tramwaje i autobusy.

- Posty influencerów dotyczyły kampanii komunikacji miejskiej, która trwała przez cały wrzesień w outdorze i w internecie - czytamy w odpowiedzi na nasze pytania, na którą czekaliśmy niemal miesiąc. - Umowa zawarta z agencją obejmuje zakres usług ze strony czterech influencerów na łączną kwotę 16 tys. netto. W kampanii wzięli udział: Grzegorz Hyży, Barbara Pasek, Grażyna Wolszczak, Jakub Kucner.



REKLAMA

Absurdalny test

20 października urząd miasta pochwalił się kolejną reklamą, tym razem z udziałem Marcina Mellera i prezydenta Rafała Trzaskowskiego. Mieli oni przeprowadzić "wielki test komunikacji miejskiej", w którym samorządowiec pojedzie transportem publicznym a celebryta samochodem. Jedynym uczciwym rozwiązaniem byłoby wylosowanie dwóch adresów, a następnie pokonanie drogi między nimi. Okazało się jednak, że trasa jest z góry ustalona. Początek "przypadkiem" wypadł przy wejściu na stację metra (prezydent nie musiał do niej nawet dojść), a koniec - na jednym z najpopularniejszych przystanków w Warszawie, gdzie tramwaje kursują z bardzo dużą częstotliwością. Taki wybór oznaczał oczywiście, że Meller mógłby nie uruchamiać samochodu i od razu się poddać. Jak łatwo przewidzieć, metrem i tramwajem Trzaskowski dotarł do celu znacznie wcześniej. Takie promowanie komunikacji miejskiej jest oczywiście zwykłą manipulacją. W Warszawie jest przecież mnóstwo miejsc, gdzie jedyny autobus rusza z pętli co pół godziny.

W komunikacie ratusza pojawiła się m.in. informacja, że komunikacja miejska jest znacznie tańsza od jazdy samochodem. Urzędnicy nie dodali, że auta i benzyna są wysoko opodatkowane, a tramwaje i metro potężnie dofinansowywane. W rzeczywistości trudno stwierdzić, czy komunikacja miejska jest tańsza, ponieważ wiele kursów jest nieefektywnych ekonomicznie ze względu na zbyt małą liczbę pasażerów. Ile warszawski ratusz zapłacił za wykonanie filmu? Nie wiadomo, ponieważ koszty są ukryte w budżecie urzędu.

- Marcin Meller nie otrzymał wynagrodzenia za udział w nagraniu - dowiedzieliśmy się w ratuszu. - To była akcja całkowicie pro bono. Pracownicy Biura Marketingu Miasta zaangażowani w projekt wykonywali swoje zadania w ramach swoich wynagrodzeń.

(dg)


REKLAMA
  • Poleć
  • Polub Tu Stolica
  • Udostępnij





20.10.2021 14:15 #Łukasz Lew
Kolejny w ciągu ostatnich dni artykuł na to samo kopyto. Samochodowy aktyw czuwa przy aktywnym wsparciu skrajnie prawicowych populistów!
20.10.2021 14:39 #Darfon
#Łukasz Lew napisał(a) 20.10.2021 14:15

Kolejny w ciągu ostatnich dni artykuł na to samo kopyto. Samochodowy aktyw czuwa przy aktywnym wsparciu skrajnie prawicowych populistów!
Rozumiem, że babcia wioząca samochodem wnuka z Kępy Zawadowskiej na Sadybę (bo dużo szybciej) jest skrajnie prawicową populistką.
20.10.2021 15:13 #Sławek Janowski
#Darfon napisał(a) 20.10.2021 14:39

Rozumiem, że babcia wioząca samochodem wnuka z Kępy Zawadowskiej na Sadybę (bo dużo szybciej) jest skrajnie prawicową populistką.
Populiści to ci wycierający sobie ryje dobrem takich babć. W dudzie macie babcie, matki i inwalidów. Chodzi tylko o to żeby zapunktować u zmotoryzowanej patologii odrywanej od koryta niesłusznych przywilejów.
20.10.2021 15:30 #Henrykos
qwa, pomijając kolesiostwo i marnotrawienie publicznych pieniędzy, to jak bardzo trzeba być oderwanym, żeby nie wiedzieć, że takiego Mellera NIE LUBI PRAWIE NIKT, bo to skrajnie antypatyczny typ???
20.10.2021 15:35 #Kinga
#Henrykos napisał(a) 20.10.2021 15:30

qwa, pomijając kolesiostwo i marnotrawienie publicznych pieniędzy, to jak bardzo trzeba być oderwanym, żeby nie wiedzieć, że takiego Mellera NIE LUBI PRAWIE NIKT, bo to skrajnie antypatyczny typ???
Dlatego jechał samochodem ;)
20.10.2021 15:39 #tylko pytam
Grzegorz Hyży, Barbara Pasek, Grażyna Wolszczak, Jakub Kucner... z urodzenia same warszwiaki... akcja wydawania pieniędzy bez sensu... ale to Rafau... Wolszczak już raz błysnęłą jako palaczka papierosów i kierowca Suv-a z silnikiem diesla kiedy pozwała rząd o smog w mieście Warszawa... śmieszne? bynajmniej... żałosne
20.10.2021 18:22 #Zrp R1 ,R2, R3,R4
Może pan prezydent zainteresował by się co się dzieje w Tramwajach Warszawskich spółka zatrudnia ok 3000 tys osób z czego 1450 to osoby które utrzymują całą spółkę czyli Motorniczowie ( miasto płaci za przejechanie wozo- kilometry które wyjeżdżają) pozostałe 650 to tak zwane zaplecze Mechanicy, Sieciowcy, Torowcy a pozostałe 1000osob to tak zwani pracownicy Zarządu ( mnóstwo sztucznych etatów ) czyli na 2 uczniowie pracujące osoby przypada jeden obibok z zarządu !!! O zarobkach nie wspomnę bo te 1000 osób ma największe stawki w firmie.
20.10.2021 20:10 #Tomasz_Max
#Łukasz Lew napisał(a) 20.10.2021 14:15

Kolejny w ciągu ostatnich dni artykuł na to samo kopyto. Samochodowy aktyw czuwa przy aktywnym wsparciu skrajnie prawicowych populistów!
I kolejny raz obiektywny "dziennikarz" wstydził się podpisać.
20.10.2021 20:23 #prawicowy populista
#Tomasz_Max napisał(a) 20.10.2021 20:10

I kolejny raz obiektywny "dziennikarz" wstydził się podpisać.
Najważniejsze, że Prezydent nie wstydził się wziąć udziału w tak żenującej manipulacji. Start przy stacji metra, przesiadka do tramwaju na mega popularnej trasie, gdzie tramwaje jadą jeden za drugim. Jedna przesiadka na całej trasie. Żałosna propaganda. Dobra komunikacja jest w kilku dzielnicach: Śródmieście, Wola, Żoliborz, Mokotów, część Bielan, część Ochoty, Praga Północ, część Pragi Południe, część Ursynowa. Większość obszaru Warszawy nie ma dobrej komunikacji. Szkoda, że Pan Prezydent nie umie zmierzyć się z faktami.
20.10.2021 22:51 #Stop marskizmowi
Slawek janowski wycierajacy sobie gebe rzekomym dobrem pieszych lewak. Zalosne.
REKLAMA
21.10.2021 10:46 #Marian
Ta łajza pato-celebrytka Wolszczak jeździ śmierdzącym dieslem a nie żadną komunikacją a Czajkoski z naszych pieniędzy płaci jej za gadanie głupot.
21.10.2021 11:18 #tuStolec
Co z tego, ze benzyna jest wysoko opodatkowana, skoro ani złotówka z tych podatków nie trafia na budowę i utrzymanie dróg w Warszawie (poza S i A - polecam dostać się do pracy samochodem korzystając tylko z dróg tej klasy).
21.10.2021 13:27 #Pierwsza nutka
Nie rozumiem, dlaczego tak bardzo skomplikowano trasę. Wyścig powinien być z Kabat na Młociny.
21.10.2021 14:46 #Matt0
Szkoda, że nie jechał z Młocin na Os.Górczewska, 3km a jedzie się 50 minut.
21.10.2021 17:12 #Marian
Proponuję Czajkoskiemu przejechać jedynie z Bysławskiej do metra. Jedno 146 co 20min jedynie w szczycie. Wg planu 15km jedzie 40 minut. I to jest propozycja na dzien bez samochodu.
22.10.2021 11:09 #facio aligacio
ostatnio też próbowałem ale w tramwaju był żul, który się właśnie załatwiał więc miałem dzień pieszego pasażera. oczywiście nie twierdze że to był ten tramwaj z trzaskoskim ale było dość obrzydliwie.
25.10.2021 21:16 #Hapitor
#facio aligacio napisał(a) 22.10.2021 11:09

ostatnio też próbowałem ale w tramwaju był żul, który się właśnie załatwiał więc miałem dzień pieszego pasażera. oczywiście nie twierdze że to był ten tramwaj z trzaskoskim ale było dość obrzydliwie.
Dla tego komentarza było warto tu wejść ;-)
05.11.2021 09:58 #Gecko
#Łukasz Lew napisał(a) 20.10.2021 14:15

Kolejny w ciągu ostatnich dni artykuł na to samo kopyto. Samochodowy aktyw czuwa przy aktywnym wsparciu skrajnie prawicowych populistów!
Odezwal sie skrajnie lewicowy populista
05.11.2021 19:54 #Fizyka
#facio aligacio napisał(a) 22.10.2021 11:09

ostatnio też próbowałem ale w tramwaju był żul, który się właśnie załatwiał więc miałem dzień pieszego pasażera. oczywiście nie twierdze że to był ten tramwaj z trzaskoskim ale było dość obrzydliwie.
To tak zwane prawo wzajemnych oddziaływań żula :
Gdy żul jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie żulem.

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 

REKLAMA

więcej



REKLAMA


więcej


REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA