Wielki parking na rondzie przy Głębockiej
11 maja 2017
Duża pętla autobusowa i 450 miejsc postojowych - tak może wyglądać za kilka lat skrzyżowanie Głębockiej i Jesiennych Liści.
Po otwarciu linii tramwajowej wzdłuż Głębockiej i w rezerwie trasy Olszynki Grochowskiej korki na wiadukcie nad S8 oczywiście nie znikną, ale mieszkańcy - nie tylko Białołęki - zyskają możliwość ich ominięcia. Część pasażerów będzie mieć tramwaj w odległości spaceru, inni dojadą do niego autobusem lub rowerem. Dla tych, którzy z różnych powodów nadal będą korzystać z samochodów, Tramwaje Warszawskie planują dogodną przesiadkę na przystanku "Jesiennych Liści".
Tramwaj wzdłuż Głębockiej: którędy i kiedy?
Najważniejsza inwestycja komunikacyjna w dzielnicy powoli nabiera kształtów. Podczas analiz brane są pod uwagę aż trzy warianty przebiegu torowiska.
Według wstępnej koncepcji, którą przedstawił Grzegorz Madrjas z TW, przystanek tramwajowy znajdzie się w niewygodnym dla okolicznych mieszkańców miejscu - na wiadukcie. Dzięki temu na poziomie terenu można wygospodarować miejsce na pętlę z sześcioma stanowiskami dla autobusów, parking rowerowy i parking dla aut. Według wstępnych szacunków zmieści się tam ok. 450 samochodów, a więc o 1/10 więcej niż w garażu P+R Marymont.
Jeśli plan się nie zmieni, za rondem Małej Brzozy tramwaje jadące do centrum zatrzymają się przed Atrium Targówek, przy Malborskiej, stacji metra Bródno, Gilarskiej i być może Balkonowej. Dalej nowe tory połączą się z istniejącymi.
Budowa trasy tramwajowej na Białołękę może zakończyć się w 2022 roku.
(dg)
.