REKLAMA

Targówek

Inwestycje

 

Warszawiacy zdecydowali: most Krasińskiego z dwoma pasami dla aut

  1 czerwca 2016

alt='Warszawiacy zdecydowali: most Krasińskiego z dwoma pasami dla aut'

Przeprawa łącząca Bródno i Śliwice z Żoliborzem będzie mieć przekrój 2x2, ale zewnętrzne pasy zostaną przeznaczone dla autobusów. To wynik konsultacji społecznych.

REKLAMA

Dobre wiadomości dla mieszkańców Bródna, oczekujących budowy mostu Krasińskiego. Opublikowane przez warszawski ratusz wyniki konsultacji społecznych to ciekawa lektura, z której wyłania się dziwny, zaskakujący obraz trasy, która czysto teoretycznie ma promować komunikację miejską.

Trasa będzie rozpoczynać się na skrzyżowaniu Matki Teresy z Wysockiego i Odrowąża, gdzie powstanie skrzyżowanie linii tramwajowych, likwidujące wprowadzony niedawno priorytet. Jezdnie dojazdowe będą mieć po trzy pasy ruchu o szerokości typowej dla tras szybkiego ruchu (po 3,5 m). Jadąc autobusem w kierunku pl. Wilsona zatrzymamy się po zachodniej stronie skrzyżowania, a następnie pojedziemy nasypem prowadzącym do wiaduktu nad torami kolejowymi. Na wysokości stacji SKM-ki powstaną przystanki tramwajowe z windami i schodami.

Skrzyżowanie z Jagiellońską będzie morzem asfaltu, podobnym do tych, które w ubiegłym roku zaserwowano mieszkańcom Wołoskiej. Trasa mostu z czterema pasami ruchu na wlotach i Jagiellońska z pięcioma to gwarancja stłuczek i utrudnień wywołanych przez kierowców, którzy nie zdążą zjechać z dużego skrzyżowania na zielonym. Raport z konsultacji społecznych milczy na temat ekranów akustycznych, które towarzyszą większości tras mostowych w Warszawie.

Sam most Krasińskiego będzie mieć 720 metrów długości i cztery pasy ruchu, z których dwa zostaną przeznaczone na buspasy. Czy autobusom jadącym z Bródna uda się dotrzeć do początku buspasa bez opóźnień? Czy tramwaj z przystankami rozmieszczonymi częściej od autobusu i bez priorytetu przy Cmentarzu Bródnowskim będzie szybkim środkiem transportu? Co da kierowcom jeden pas ruchu na moście, prowadzący do zawsze zakorkowanej Wisłostrady i wąskiej ulicy Krasińskiego? Czy podróż tramwajem i metrem będzie krótsza, czy też dłuższa od podróży II linią metra przez Zacisze i Targówek? Raport z konsultacji nie odpowiada na te pytania, a nowy projekt trasy najbardziej ucieszy... rowerzystów. Obustronne drogi dla rowerów, prowadzące na Żoliborz prosto, bez zbędnych ślimaków i zakrętów będą ciekawą alternatywą dla dróg na mostach Gdańskim i Grota-Roweckiego.

Według planów warszawskiego ratusza cała trasa mostu powinna być gotowa za siedem lat.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (4)

# zoli

05.06.2016 12:30

Zmiany w projekcie na Zoli sa satysfakcjonujace. Szkoda, ze na Targowku nie udalo sie okroic projektu.

# FDe

06.06.2016 13:44

Nie mieszkańcy tylko Ratusz zdecydował. Konsultacje nie są wiążące i równie dobrze mogłoby być 8 pasów jeśli taką decyzję podjęłaby kanclerz HGW. Poza sam projekt mostu nie został zmieniony. Zmieni się tylko oznaczenie poziome na nim.

# fonka

08.06.2016 17:24

Dziś ruszył nasz transport adr z http://ekspo-trans.pl/ Mamy nadzieję, że transport szybko dojedzie do celu i nie trafi na korki na drodze.

REKLAMA

# Ewax

10.04.2017 02:39

Nie ma szans na budowę Mostu Krasińskiego, bo pierwotnej w linii projektowanej mostu ul. Budowlanej róg Wysockiego wybudowano już nowy wielopiętrowy budynek. Żegnaj Moście na Targówku.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuTargówek

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuTargówek

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

REKLAMA