Priorytet zadłużonego miasta: most pieszy na bulwary za 180 milionów
11 marca 2021
Choć dziura w tegorocznym budżecie sięga 3 miliardów, samorząd przymierza się do budowy pieszo-rowerowego połączenia rejonu apartamentowców na Pradze z bulwarami wiślanymi.
Pierwszy w Warszawie most wyłącznie dla rowerzystów i pieszych ma połączyć bulwary i Pragę, na wysokości ulic Karowej i Okrzei. Z połączenia skorzystają przede wszystkim jeżdżący rekreacyjnie na rowerze mieszkańcy apartamentowców na prawym brzegu Wisły, a także turyści i warszawiacy chcący "wyskoczyć" z bulwarów na Pragę. Na moście powstanie także punkt widokowy, z którego będzie można spojrzeć na Starówkę.
Obwodnicy Pragi nie będzie. Ważniejsze Muzeum Sztuki Nowoczesnej
Jedna z najpilniejszych inwestycji transportowych w Warszawie znów się opóźnia. Muzeum Sztuki Nowoczesnej okazało się ważniejsze.
Projekt za 6,6 mln zł
Trzy lata temu warszawski ratusz podpisał z firmą Schuessler-Plan Inżynierzy umowę na projekt mostu, za który zapłacił aż 6,6 mln zł. Koszt budowy szacowany był wówczas na 180 mln zł. Za takie pieniądze można zbudować w Warszawie 3-4 szkoły podstawowe z boiskami i halami sportowymi.
Aktywiści przeciwko
Co ciekawe, budowę mostu rowerowego z Pragi na bulwary krytykowali nawet aktywiści ze stowarzyszenia Miasto Jest Nasze. Ich zdaniem wydanie ogromnych pieniędzy na kładkę znikąd donikąd byłoby czarnym PR-rem dla rowerzystów i ośmieszyło całą ideę inwestowania w drogi dla jednośladów.
(dg)