REKLAMA

Wola

komunikacja »

 

Kasprzaka zwężona, tramwaje na objazdach. Rusza budowa torów

  2 marca 2022

alt='Kasprzaka zwężona, tramwaje na objazdach. Rusza budowa torów'
źródło: Tramwaje Warszawskie

W piątkową noc 4/5 marca rozpocznie się budowa trasy tramwajowej od Skierniewickiej do Reduty Wolskiej. Pierwsze zmiany w organizacji ruchu będą polegały na zwężeniu jezdni Kasprzaka.

REKLAMA

Tramwajarze wybudują około 2,3 tys. metrów torów, a także zmodernizują około 1,2 tys. metrów istniejącego torowiska na Wolskiej i Kasprzaka. Wybudowane zostaną także przystanki przy Płockiej, stacji kolejowej Wola oraz przy Ordona. Nowa trasa pozwoli skrócić czas przejazdu komunikacją miejską z Jelonek i Odolan do ronda Dmowskiego i ronda ONZ.

Rusza budowa tramwaju na Kasprzaka

- Budowa nowej trasy ma się zakończyć w 2023 roku - zapowiada urząd miasta. - Wykonawca ma 20 miesięcy na realizację zadania od podpisania umowy w październiku. Do tego czasu nie będą wliczane trzymiesięczne okresy zimowe.

W piątkową noc 4/5 marca około godz. 1:00 rozpoczną się prace na Prostej i Kasprzaka, na odcinku od ronda Daszyńskiego do Płockiej. Na Prostej wygrodzony zostanie tylko pas dzielący jezdnie od strony północnej, ale obie jezdnie Kasprzaka zostaną zwężone do dwóch pasów w każdą stronę na odcinku od Karolkowej do Płockiej. Na każdej z jezdni wykonawca wygrodzi pasy przylegające do torowiska.

Wstąp do księgarni

Zwężenie na Kasprzaka

Kierowcy jadący Prostą od strony ronda Daszyńskiego na skrzyżowaniu z Karolkową będą mieli do dyspozycji cztery pasy ruchu. Z drugiej strony skrzyżowania, na jezdni w stronę centrum Warszawy, dostępne będą trzy pasy: osobne do skrętu w lewo lub prawo w Karolkową i do jazdy prosto.

Podobne zmiany zostaną wprowadzone na skrzyżowaniu Kasprzaka z Płocką i Krzyżanowskiego. Przed skrzyżowaniem na jezdni Kasprzaka w stronę ronda Daszyńskiego wyłączony z ruchu zostanie jeden ze środkowych pasów. Za skrzyżowaniem kierowcy będą mieli do dyspozycji dwa pasy. Taka organizacja ruchu obowiązywać będzie do końca czerwca. Kolejne etapy wdrażane będą w wakacje.

REKLAMA

Tramwaje na objazdach

W związku zakończeniem prac na budowie stacji metra Bemowo tramwaje będą ponowie dojeżdżały do pętli Osiedle Górczewska. W sobotę 5 marca trasy zmienią tramwaje linii 10, 11, 26 i 28.

Tramwaje linii 10 pojadą Puławską, Nowowiejską, al. Niepodległości, al. Jana Pawła II, al. "Solidarności", Wolską, Połczyńską, Powstańców Śląskich i Górczewską, a linii 11 Grójecką, Towarową, Okopową, Wolską, Połczyńską, Powstańców Śląskich do pętli Nowe Bemowo.

Tramwaje linii 26 będą kursowały Grochowską, Targową, al. "Solidarności", Wolską, Połczyńską, Powstańców Śląskich, al. Reymonta, Wólczyńską i Nocznickiego, a linii 28 Kijowską, Targową, Ratuszową, Jagiellońską, Starzyńskiego, mostem Gdańskim, Słomińskiego, al. Jana Pawła II, Broniewskiego, al. Reymonta, Powstańców Śląskich i Górczewską.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (5)

# Zjelonek

03.03.2022 12:39

Przydala by sie szczytowa linia z bemowa przez jelonki do zajezdni wola zeby mozna bylo sie przy plockiej do metra przesiasc. Bo naokoło przez kiercelak to długo się jedzie

# Dziki

03.03.2022 19:26

#Zjelonek przecież innej trasy nie ma....

# zjelonek

04.03.2022 13:56

#Dziki napisał(a) 03.03.2022 19:26
#Zjelonek przecież innej trasy nie ma....
no nie ma i nie będzie i dlatego w godzinach szczytu jest tłok w tramwajach i dlatego jest potrzebna linia szczytowa na krótkiej trasie żeby dalej nie wozić powietrza.

REKLAMA

# qvertz

05.03.2022 12:39

Jedyne sensowne rozwiązanie w tamtej części miasta powinno być wykonane na wzór szybkiego tramwaju miejskiego w Poznaniu, który (jak pamiętam) po prostu śmiga z prędkością ok 70 km/h na trasie Dworzec Główny - Osiedla Winogrady i Sobieskiego, które są oddalone od tamtejszego centrum mniej więcej jak okolice Ronda ONZ a Odolany i Jelonki. Jeśli większość tramwajów skręca w Skierniewicką, a potem utyka na Wolskiej, to nie jest dobrym pomysłem brnąć w rozwiązania sprzed 55 lat. Szybki tramwaj powinien uzupełniać metro i jak najszybciej przewozić ludzi na trasie Powstańców Śląskich - Rondo ONZ. Docelowo Jelonki powinny być połączone z Dw. Zachodnim, najlepiej linią metra. Ale przy takich finansach Warszawy jest to melodia przyszłości. Na pewno nie z tymi lewackimi władzami miasta, którym w głowie jedynie zwężanie ulic i robienie stref relaksu dla lgbt.

# naad

05.03.2022 17:58

sami qrwa znafcy
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024