REKLAMA

Wola

komunikacja »

 

Kasprzaka zwężona, tramwaje na objazdach. Rusza budowa torów

  2 marca 2022

alt='Kasprzaka zwężona, tramwaje na objazdach. Rusza budowa torów'
źródło: Tramwaje Warszawskie

W piątkową noc 4/5 marca rozpocznie się budowa trasy tramwajowej od Skierniewickiej do Reduty Wolskiej. Pierwsze zmiany w organizacji ruchu będą polegały na zwężeniu jezdni Kasprzaka.

REKLAMA

Tramwajarze wybudują około 2,3 tys. metrów torów, a także zmodernizują około 1,2 tys. metrów istniejącego torowiska na Wolskiej i Kasprzaka. Wybudowane zostaną także przystanki przy Płockiej, stacji kolejowej Wola oraz przy Ordona. Nowa trasa pozwoli skrócić czas przejazdu komunikacją miejską z Jelonek i Odolan do ronda Dmowskiego i ronda ONZ.

Rusza budowa tramwaju na Kasprzaka

- Budowa nowej trasy ma się zakończyć w 2023 roku - zapowiada urząd miasta. - Wykonawca ma 20 miesięcy na realizację zadania od podpisania umowy w październiku. Do tego czasu nie będą wliczane trzymiesięczne okresy zimowe.

W piątkową noc 4/5 marca około godz. 1:00 rozpoczną się prace na Prostej i Kasprzaka, na odcinku od ronda Daszyńskiego do Płockiej. Na Prostej wygrodzony zostanie tylko pas dzielący jezdnie od strony północnej, ale obie jezdnie Kasprzaka zostaną zwężone do dwóch pasów w każdą stronę na odcinku od Karolkowej do Płockiej. Na każdej z jezdni wykonawca wygrodzi pasy przylegające do torowiska.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Zwężenie na Kasprzaka

Kierowcy jadący Prostą od strony ronda Daszyńskiego na skrzyżowaniu z Karolkową będą mieli do dyspozycji cztery pasy ruchu. Z drugiej strony skrzyżowania, na jezdni w stronę centrum Warszawy, dostępne będą trzy pasy: osobne do skrętu w lewo lub prawo w Karolkową i do jazdy prosto.

Podobne zmiany zostaną wprowadzone na skrzyżowaniu Kasprzaka z Płocką i Krzyżanowskiego. Przed skrzyżowaniem na jezdni Kasprzaka w stronę ronda Daszyńskiego wyłączony z ruchu zostanie jeden ze środkowych pasów. Za skrzyżowaniem kierowcy będą mieli do dyspozycji dwa pasy. Taka organizacja ruchu obowiązywać będzie do końca czerwca. Kolejne etapy wdrażane będą w wakacje.

REKLAMA

Tramwaje na objazdach

W związku zakończeniem prac na budowie stacji metra Bemowo tramwaje będą ponowie dojeżdżały do pętli Osiedle Górczewska. W sobotę 5 marca trasy zmienią tramwaje linii 10, 11, 26 i 28.

Tramwaje linii 10 pojadą Puławską, Nowowiejską, al. Niepodległości, al. Jana Pawła II, al. "Solidarności", Wolską, Połczyńską, Powstańców Śląskich i Górczewską, a linii 11 Grójecką, Towarową, Okopową, Wolską, Połczyńską, Powstańców Śląskich do pętli Nowe Bemowo.

Tramwaje linii 26 będą kursowały Grochowską, Targową, al. "Solidarności", Wolską, Połczyńską, Powstańców Śląskich, al. Reymonta, Wólczyńską i Nocznickiego, a linii 28 Kijowską, Targową, Ratuszową, Jagiellońską, Starzyńskiego, mostem Gdańskim, Słomińskiego, al. Jana Pawła II, Broniewskiego, al. Reymonta, Powstańców Śląskich i Górczewską.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (5)

# Zjelonek

03.03.2022 12:39

Przydala by sie szczytowa linia z bemowa przez jelonki do zajezdni wola zeby mozna bylo sie przy plockiej do metra przesiasc. Bo naokoło przez kiercelak to długo się jedzie

# Dziki

03.03.2022 19:26

#Zjelonek przecież innej trasy nie ma....

# zjelonek

04.03.2022 13:56

#Dziki napisał(a) 03.03.2022 19:26
#Zjelonek przecież innej trasy nie ma....
no nie ma i nie będzie i dlatego w godzinach szczytu jest tłok w tramwajach i dlatego jest potrzebna linia szczytowa na krótkiej trasie żeby dalej nie wozić powietrza.

REKLAMA

# qvertz

05.03.2022 12:39

Jedyne sensowne rozwiązanie w tamtej części miasta powinno być wykonane na wzór szybkiego tramwaju miejskiego w Poznaniu, który (jak pamiętam) po prostu śmiga z prędkością ok 70 km/h na trasie Dworzec Główny - Osiedla Winogrady i Sobieskiego, które są oddalone od tamtejszego centrum mniej więcej jak okolice Ronda ONZ a Odolany i Jelonki. Jeśli większość tramwajów skręca w Skierniewicką, a potem utyka na Wolskiej, to nie jest dobrym pomysłem brnąć w rozwiązania sprzed 55 lat. Szybki tramwaj powinien uzupełniać metro i jak najszybciej przewozić ludzi na trasie Powstańców Śląskich - Rondo ONZ. Docelowo Jelonki powinny być połączone z Dw. Zachodnim, najlepiej linią metra. Ale przy takich finansach Warszawy jest to melodia przyszłości. Na pewno nie z tymi lewackimi władzami miasta, którym w głowie jedynie zwężanie ulic i robienie stref relaksu dla lgbt.

# naad

05.03.2022 17:58

sami qrwa znafcy
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Majówka 2025 za granicą
Majówka 2025 za granicą
Majówka 2025 za granicą

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Lato 2025
Lato 2025
Lato 2025

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Promocje Cyfrowe.pl
Promocje Cyfrowe.pl