W skrócie
25 lutego 2008
Szkoły rodzenia za darmo od marca. Na narty za darmo. Recepta na ścisk. Tramwaje co 5 minut.
Szkoły rodzenia za darmo od marca
Prawdopodobnie od marca ruszą bezpłatne zajęcia w szkołach rodzenia dla ciężar-nych warszawianek. Ratusz nadal zbiera oferty od placówek gotowych organizować takie spotkania. O przyznaniu na ten projekt 3,5 mln zł rocznie w ciągu trzech naj-bliższych lat zdecydowali pod koniec zeszłego roku warszawscy radni. Szkoły ro-dzenia cieszą się ogromną popularnością wśród pań. W 2007 roku z darmowych zajęć skorzystało ponad pięć tysięcy kobiet. O jedną czwartą więcej niż rok wcześ-niej. Od listopada trzeba było za to płacić - średnio ok. 500 zł. Od marca z zajęć finansowanych przez miasto mogą skorzystać kobiety zameldowane na pobyt stały lub czasowy na terenie Warszawy oraz kobiety uczące się lub pracujące w stolicy. Zapisy będą prowadzone pod koniec lutego. Adresy placówek, które otrzymają dofinansowanie znajdą się na stronie www.zdrowa.warszawa.pl.Jak podaje zw.com.pl także w marcu ma ruszyć inny program skierowany do ciężarnych warszawianek: "Zdrowie, mama i ja". Oferuje on przyszłym mamom komplet badań diagnostycznych (m.in. USG, kontrolę pracy serca dziecka, badania w kierunku toksoplazmozy i paciorkowca), które pozwalają na wczesne wykrycie nieprawidłowości w rozwoju ciąży. Na ten program miasto przeznaczy 4,9 mln zł rocznie w ciągu trzech najbliższych lat.
Na narty za darmo
Recepta na ścisk
Tramwaje co 5 minut
Na przełomie marca i kwietnia zostaną wprowadzone znaczne zmiany w komuni-kacji tramwajowej. Żadna z linii (oprócz "dwudziestki") nie będzie kursowała w go-dzinach szczytu rzadziej niż co 10 minut. Najważniejsze i najpopularniejsze linie tramwajowe, kursujące głównymi ciągami komunikacyjnymi, w godzinach szczytu będą jeździły co 5 minut. Według założeń ZTM tramwaje będą podjeżdżały na przystanki na przemian w równych odstępach czasowych i znikną tzw. tramwajowe stada irytujące pasażerów. Odcinki najsłabiej wykorzystane będą obsługiwane krótszymi pojazdami, nadwyżki taborowe powędrują do obsługi najważniejszych i najbardziej obleganych linii. Zostaną wprowadzone również drobne korekty: trasy linii 22 i 28 zostaną wydłużone, a linii 2 i 24 - nieznacznie skrócone.Stroja