Tramwajem do Winnicy. Bardzo dobre wiadomości
4 lipca 2019
Wszystko wskazuje na to, że przedłużanie trasy tramwajowej na Światowida rozpocznie się w ciągu kilku miesięcy.
4 lipca Tramwaje Warszawskie otworzyły oferty firm zainteresowanych budową kolejnych dwóch przystanków. Ofert było tym razem pięć, a najtańsza z nich opiewa na 67,7 mln zł i mieści się w planowanym budżecie. Złożyła ją hiszpańska firma Balzola, pracująca obecnie m.in. nad przebudową Łodygowej na Targówku. O kontrakt starają się też ZUE, konsorcjum Aldesa-Coalvi, Strabag i PORR.
Niewiele droższa jest oferta konsorcjum firm Aldesa Construcciones i Coalvi, która opiewa na kwotę 68,4 mln zł brutto. Strabag jest gotów zrealizować prace za 73,8 mln zł brutto, ZUE za 79,3 mln zł brutto, a PORR za 81,7 mln zł brutto. O tym, kto zajmie się budową następnego linii tramwajowej, zdecyduje przede wszystkim cena.
Nowe tory, nowa jezdnia
Nowy, kilometrowy odcinek torów poprowadzi od skrzyżowania Światowida ze Strumykową w rejon Dionizosa i Winorośli. Na końcu trasy powstanie zarówno rozjazd dla tramwajów dwukierunkowych, jak i klasyczna pętla. Dzięki temu możliwe będzie przedłużenie do Winnicy wszystkich kursów linii 2 i 17 lub skierowanie tam tylko wybranych składów - oficjalnie decyzja nie została jeszcze ogłoszona.
Równolegle z torowiskiem powstanie nowy odcinek Światowida z jedną jezdnią, drogą rowerową i chodnikami. Przebudowane zostaną skrzyżowania z Dzierzgońską, Leśnej Polanki i Dionizosa. Prace mają potrwać 10 miesięcy, z przerwą na okres zimowy.
(dg)