REKLAMA

Wola

inwestycje »

 

Przebudowa torów tramwajowych - Muranów, Nowolipki i Żoliborz. Co i kiedy się zmieni?

  13 czerwca 2023

alt='Przebudowa torów tramwajowych - Muranów, Nowolipki i Żoliborz. Co i kiedy się zmieni?'
źródło: Tramwaje Warszawskie

Tramwaje Warszawskie ruszyły z przetargiem na wykonanie projektu przebudowy głównej arterii łączącej Muranów, Nowolipki i Żoliborz. Roboty obejmą także Stawki i rondo Zgrupowania AK "Radosław". Co się zmieni?

REKLAMA

Ogłoszony przetarg dotyczy projektu, który obejmie nie tylko przebudowę torów tramwajowych, ale również zmiany w organizacji ruchu samochodowego, rowerowego i pieszych.

Zielone tory w centrum Warszawy

Wedle zapowiedzi, tłuczeń wypełniający tory zostanie zastąpiony zielonym rozchodnikiem. Przyjęta koncepcja zmian w ciągu alei Jana Pawła II zakłada także zwiększenie powierzchni pasów zieleni wzdłuż torów. Brakuje parkingów na Młynowie. Czy PKP pomoże? Brakuje parkingów na Młynowie. Czy PKP pomoże?
Na osiedlu Młynów, podobnie jak i na całej Woli, każdy teren pod nowe parkingi jest na wagę złota. Jeden z mieszkańców pyta: dlaczego PKP PLK, które mają dużo działek - nie mogłyby ich płatnie udostępnić mieszkańcom i na tym zarabiać?
Dotychczas ich nie było, bo jezdnie dochodzą niemal do samych szyn. Aleja z trzypasmowymi jezdniami została zaprojektowana pod koniec lat 40. Łączna długość zielonych torów na Jana Pawła II i na ul. Stawki wyniesie 3 kilometry.

Zapraszamy na zakupy

Wygodne przystanki na Jana Pawła II, Stawki i Dzikiej

Zmiany na Jana Pawła II obejmą także poszerzenie przystanków - dzięki temu osoby z niepełnosprawnościami, seniorzy i opiekunowie z dziećmi w wózkach będą mogli wygodnie wsiąść do tramwaju. Będą one na tyle szerokie, że będzie możliwy na nich montaż wiat. Przystanki na Jana Pawła II zostaną przeniesione za skrzyżowania z przecznicami. - Pozwoli to na lepsze wykorzystanie systemu tramwajowej zielonej fali - przekonują tramwajarze.

Na ulicy Stawki pojawią się wspólne przystanki dla tramwajów i autobusów. Przy skrzyżowaniu z Jana Pawła II będą one miały formę wydzielonych peronów. Zaś przy Dzikiej zaplanowano tzw. przystanki wiedeńskie, czyli podniesiony fragment jezdni pozwalający pasażerom wygodnie wsiadać do tramwajów i autobusów. To rozwiązanie techniczne jest stosowane tam, gdzie tory przebiegają w jezdni i nie ma miejsca na wydzielone wysepki przystankowe.

REKLAMA

Zmieni się rondo przy Westfield Arkadia

Przebudowa al. Jana Pawła II obejmie także jezdnie i drogi rowerowe. Droga dla rowerów obecnie jest tylko po jednej stronie ulicy. Po przebudowie, między skrzyżowaniem z al. Solidarności a rondem Zgrupowania AK "Radosław", rowerzyści będą mogli jeździć po dwóch stronach ulicy. Przy każdym skrzyżowaniu będzie też komplet przejazdów i zjazdy w przecznice. Ograniczenie szerokości jezdni oprócz poszerzenia przystanków i wygospodarowania pasów zieleni pozwoli także na wyznaczenie dodatkowych miejsc parkingowych. Nie zmieni się za to liczba pasów dla aut przy skrzyżowaniach, co ma mieć "kluczowe znaczenie dla przepustowości". Tramwajarze planują też budowę dodatkowych torów na rondzie Radosława i na placu Grunwaldzkim. Na północnym wlocie przy centrum handlowym pojawi się trzeci peron dla tramwajów jadących z Żoliborza w kierunku Okopowej. Będzie się to wiązało z budową dodatkowego toru przez rondo. Zaplanowany został także jeszcze jeden dodatkowy pojedynczy tor w tym miejscu, który pozwoli tramwajom jadącym z Okopowej skręcić w Jana Pawła II. Również na placu Grunwaldzkim ma się pojawić dodatkowy tor dla tramwajów jadących z ronda Radosława i skręcających w Broniewskiego.

REKLAMA

Tramwaje Warszawskie podają terminy

Inwestycja została podzielona na etapy. Pierwszy obejmuje projekty dla al. Jana Pawła II na odcinku od al. Solidarności do ul. Dzikiej oraz Stawki. Wybrany w przetargu wykonawca będzie miał 25 miesięcy na opracowanie dokumentacji projektowej dla tych odcinków. Drugi etap obejmuje rondo Zgrupowania AK "Radosław", a trzeci al. Jana Pawła II na odcinku od ronda do placu Grunwaldzkiego. Na tę część wykonawca będzie miał po 24 miesiące. Realizacja prac budowlanych planowana jest w latach 2028-2029.

(jr)

.
 

REKLAMA

Komentarze (5)

# nick_1

13.06.2023 21:31

nie ma ważniejszych wydatków w Warszawie?

# aaa

14.06.2023 08:24

To się nadaje do prokuratury. Odkładają o kolejne 10 lat budowę linii na Zieloną BIałołękę a kasę wydają na przebudowę linii na uloicach gdzie jest doskonała komunikacja. Gdzie są na miłość boską radni tego miasta?

# Aka

14.06.2023 09:01

Tylko ile osób korzystałoby z tramwajów na zielona Białołękę a ile korzysta z tych w centrum. No niestety - miasto nie nadąża z budową infrastruktury na peryferia, a te się rozrastają. Tyle że bardzo łatwo oczekiwać, że kupi się tanio mieszkanie, a wszystkie usługi w tym miejscu się pojawią. Prawo powinno iść w tym kierunku, że nie ma pozwolenia na budowę bez podstawowych usług w danym miejscu. Tylko czy tramwaj to usługa podstawowa?

REKLAMA

# Laszlo

14.06.2023 09:15

#Aka napisał(a) 14.06.2023 09:01
Prawo powinno iść w tym kierunku, że nie ma pozwolenia na budowę bez podstawowych usług w danym miejscu. Tylko czy tramwaj to usługa podstawowa?

Tak. Tramwaj to podstawowa usługa w mieście. Miasto znacznie więcej zyskałoby na tramwaju na Zieloną Białołękę niż na powyżej opisanej "inwestycji" w zielone torowiska i zwężanie ulic. Od tego samochodów w centrum nie ubędzie. Od tramwaju na zieloną Białołękę - tak. W mieście rządzonym przez Trzaskowskiego inwestycje mają postawione na głowie priorytety

# Kak

14.06.2023 19:51

#Aka napisał(a) 14.06.2023 09:01
ile osób korzystałoby z tramwajów na zielona Białołękę a ile korzysta z tych w centrum
Znaczy co, w centrum tramwaje jeżdżą puste? To porównaj sobie, ile linii tramwajowych kursuje w centrum, a ile na zapixdziałej Białołęce. Jaby w centrum były dwie linie, to też nie dałoby się wsiąść na niektórych przystankach.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

REKLAMA