Tramwaj na Głębocką zamiast mostu Krasińskiego
2 listopada 2016
Budowa mostu z Bródna na Żoliborz już oficjalnie została odłożona. Jednocześnie ruszają prace nad projektem nowej linii tramwajowej...
...
Nieoficjalnie: mostu Krasińskiego nie będzie
Jeśli przeprawa nie powstanie teraz, to nie powstanie nigdy. Pieniądze na jej budowę mają zostać przesunięte na metro na Bemowo.
która ma powstać na Matki Teresy, Wincentego i Głębockiej. Zostanie ona budowana z myślą o obsłużeniu Zielonej Białołęki, ale skorzystają także mieszkańcy wschodniego Bródna, dla których dojazd do Śródmieścia tramwajem powinien być wygodniejszy, niż metrem, do którego będą musieli "cofnąć się" na Kondratowicza. Tramwaj znajdzie się w zasięgu spaceru od bloków, szkoły podstawowej i pływalni "Muszelka" przy Balkonowej oraz liceum przy Żuromińskiej.
Dalej na północy torowisko powstanie obok Zielonego Zacisza, urzędu dzielnicy (obok którego rozważana jest pierwsza pętla) i stacji metra, ale przesiadka do niego będzie oznaczać spacer. Wreszcie tramwaj obsłuży osiedla Park Leśny, Tivoli i Klonowa Aleja oraz centra handlowe przy Głębockiej. Tramwaje Warszawskie zapowiadają, że są w stanie zbudować cały bródnowski odcinek do 2022 roku. Nieoficjalnie wiadomo, że Rada Warszawy przyzna pieniądze na tę inwestycję w grudniu.
Natomiast na ostatniej sesji, która odbyła się 20 października, radni zdecydowali o przesunięciu budowy mostu Krasińskiego. Prace nad przeprawą zostały wstrzymane na co najmniej sześć lat, a wniosek o tzw. pozwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID) trafi do kosza.
Nie zmienia się harmonogram budowy na prawym brzegu Wisły metra. W roku 2019 mają zostać otwarte stacje Szwedzka, Targówek i Trocka, w roku 2022 - Zacisze, Kondratowicza i Bródno.
(dg)
.