REKLAMA

Wola

Inwestycje

 

Towarowa z drogą dla rowerów. Absurdalne rozwiązanie na lata

  27 czerwca 2016

alt='Towarowa z drogą dla rowerów. Absurdalne rozwiązanie na lata'

Rondo "Radosława", Kercelak i pl. Zawiszy zostaną połączone nową drogą dla rowerów. Niestety jej południowy koniec to przyszły absurd drogowy i potencjalne zagrożenie dla pieszych.

REKLAMA

Brak dróg dla jednośladów na Towarowej i długim odcinku Okopowej to jedna z największych dziur na rowerowej mapie Woli. Inwestycja mającą rozwiązać ten problem jest już na etapie projektowania i konsultacji społecznych. Istniejący odcinek między Anielewicza a Niską zostanie przebudowany na asfaltowy. Więcej zieleni, mniej samochodów. Towarowa przyszłości Więcej zieleni, mniej samochodów. Towarowa przyszłości
Warszawski samorząd i deweloperzy chcą zmienić fragment obwodnicy Śródmieścia w normalną, miejską ulicę. Jest w czym wybierać, bo właśnie powstało aż sześć koncepcji.
Na pozostałej długości Okopowej i Towarowej, po wschodniej stronie ulic, powstanie droga rowerowa o najmniejszej możliwej szerokości - 2 m. Budowa szerszej, która łatwiej przyjęłaby duży ruch rowerów, jest niemożliwa ze względu na brak miejsca obok dwóch szerokich jezdni. Dobrą wiadomością jest, że na pewnym odcinku drogi rowerowe powstaną po obu stronach ulicy. Złą - że będzie tak tylko od Grzybowskiej do Kolejowej.

Bardzo pożytecznym rozwiązaniem będzie przedłużenie Ogrodowej do Kercelaka, z którego skorzystają wyłącznie piesi i rowerzyści. Przy okazji budowy wyremontowane zostaną także chodniki na Towarowej i Okopowej. Projekt nie jest jednak bez wad. Nierozwiązana pozostanie kwestia połączenia ronda "Radosława" z Powązkowską - nie powstanie przejazd łączący tę ulicę z nową drogą.

Największą wadą będzie jednak południowe zakończenie drogi. Urwie się ona pl. Zawiszy, tuż obok wejść na stację SKM i WKD. Teoretycznie będzie trzeba zsiąść tam z roweru. W praktyce rowerzyści będą kontynuować jazdę chodnikiem. Biorąc pod uwagę bardzo dużą liczbę pieszych i zamiłowanie policjantów do dawania w takich miejscach mandatów za jazdę po chodniku, szykuje się fatalne rozwiązanie na lata.

- Zdajemy sobie sprawę, że to złe rozwiązanie. - mówił na spotkaniu konsultacyjnym Mikołaj Pieńkos z ZDM - Możemy zbudować drogę zakończoną w ten sposób albo nie budować jej wcale. Na przejazd przez Aleje Jerozolimskie musimy poczekać do remontu pl. Zawiszy.

Obecnie pieniądze na przebudowę placu nie znajdują się w prognozie finansowej Warszawy na lata 2016-2042. Nikt nie jest więc w stanie powiedzieć, jak długo droga na Towarowej będzie kończyć się ślepo.

(dg)

.
 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024