REKLAMA

Wakacje z Warszawy

REKLAMA

Artykuł partnerski

Ruch a zdrowie - jaką akwność wybrać?

Ruch a zdrowie - jaką akwność wybrać?

Nie jesteś sam, jeśli masz problemy z rozpoczęciem lub realizacją planu ćwiczeń. Wielu z nas z trudem wychodzi z siedzącego trybu życia, mimo najlepszych chęci.

Przezwyciężanie przeszkód

Wiesz już, że istnieje wiele powodów, dla których warto ćwiczyć - od poprawy energii, nastroju, snu i zdrowia po zmniejszenie lęku, stresu i depresji. A szczegółowe instrukcje ćwiczeń i plany treningowe są na wyciągnięcie ręki. Ale gdyby wiedza o tym, jak i dlaczego ćwiczyć, była wystarczająca, wszyscy bylibyśmy w formie. Aby ćwiczenia stały się nawykiem, potrzeba czegoś więcej - odpowiedniego sposobu myślenia i mądrego podejścia.

Wybierz cel

O ile względy praktyczne, takie jak napięty grafik czy zły stan zdrowia, mogą utrudniać ćwiczenia, o tyle dla większości z nas największe przeszkody mają podłoże psychiczne. Może to brak pewności siebie powstrzymuje Cię przed podjęciem pozytywnych kroków, może Twoja motywacja szybko się wyczerpuje, a może łatwo się zniechęcasz i poddajesz. Wszyscy w pewnym momencie znaleźliśmy się w takiej sytuacji.

Niezależnie od wieku i poziomu sprawności fizycznej - nawet jeśli nigdy w życiu nie ćwiczyłeś - istnieją kroki, które możesz podjąć, aby ćwiczenia stały się mniej przerażające i bolesne, a bardziej przyjemne i instynktowne. Ćwiczenia i ich działanie możesz wzmocnić, używając efektownych urządzeń, takich jak elektrostymulator mięśni W ofercie sklepu Medwil znajdziesz także profesjoalne narzędzia, takie jak staza medyczna.

Powolne dążenie do celu

Porzuć podejście "wszystko albo nic". Nie musisz spędzać godzin na siłowni ani zmuszać się do wykonywania monotonnych lub bolesnych czynności, których nie znosisz, aby doświadczyć fizycznych i emocjonalnych korzyści płynących z ćwiczeń. Niewielka ilość ćwiczeń jest lepsza niż nic. W rzeczywistości już niewielka ilość aktywności fizycznej w tygodniu może mieć ogromny wpływ na zdrowie psychiczne i emocjonalne.

Bądź dla siebie miły. Badania wykazują, że współczucie dla samego siebie zwiększa prawdopodobieństwo osiągnięcia sukcesu w każdym przedsięwzięciu. Nie obwiniaj się więc o swoje ciało, aktualny poziom sprawności fizycznej czy rzekomy brak silnej woli. To tylko zdemotywuje Cię do działania. Zamiast tego spójrz na swoje wcześniejsze błędy i niezdrowe wybory jak na okazję do nauki i rozwoju.

Sprawdź swoje oczekiwania. Nie wyszedłeś z formy w ciągu jednej nocy i nie zamierzasz też natychmiast zmienić swojego ciała. Oczekiwanie zbyt wiele, zbyt szybko, prowadzi tylko do frustracji. Staraj się nie zniechęcać tym, czego nie możesz osiągnąć lub jak daleko musisz się posunąć, aby osiągnąć swoje cele fitness. Zamiast obsesji na punkcie wyników, skup się na konsekwencji. Poprawa nastroju i poziomu energii może nastąpić szybko, ale korzyści fizyczne przyjdą z czasem.

Ruch a zdrowie

Ruch to zdrowie - tak można podsumować wyniki wielu badań naukowych. Jest to szczególnie ważne dla osób starszych, które często mają problemy z poruszaniem się. Aktywność fizyczna pomaga utrzymać sprawność i dobre samopoczucie.
Nawet jeśli nie jesteś wyczynowym sportowcem, możesz cieszyć się korzyściami płynącymi ze regularnej aktywności fizycznej. Wystarczy 30 minut ćwiczeń 3-4 razy w tygodniu. Możesz po prostu chodzić, jeździć na rowerze lub biegać. Ważne jest, aby uprawiać ćwiczenia, które sprawiają Ci przyjemność. W ten sposób będziesz miał motywację do kontynuowania aktywności fizycznej.

Regularna aktywność fizyczna może pomóc w utrzymaniu lub poprawieniu stanu zdrowia. Może ona także zmniejszyć ryzyko wielu chorób i problemów zdrowotnych, takich jak:

- cukrzyca typu 2
- nadciśnienie tętnicze
- cholesterolu LDL ("złego" cholesterolu) i trójglicerydy we krwi
- depresja i inne problemy ze stresem
- osteoporoza (kruchy kość)


Chcesz przekazać coś więcej, poprawić SEO swojej strony?

REKLAMA

REKLAMA