Rowerowa rewolucja w Legionowie?
7 lipca 2015
Władze miasta planują budowę nowych dróg rowerowych, które mają połączyć istniejące już odcinki w spójną sieć. Jeśli uda się zrealizować projekt, dojazdy rowerem na stacje kolejowe staną się najlepszym rozwiązaniem.
Pierwszy z zaplanowanych szlaków połączy Osiedle Młodych ze stacją Legionowo Przystanek. Droga rowerowa będzie biegła ulicami Suwalną, Cynkową, al. Legionów i al. Róż, tworząc wreszcie wygodną możliwość dojechania jednośladem do pociągu. Analogiczny dojazd do stacji kolejowej dostaną także Piaski.
- Nowy szlak dla rowerzystów powstanie także w ulicy Piaskowej, od stacji Legionowo Piaski do Zegrzyńskiej - mówi Tamara Mytkowska, rzeczniczka urzędu miasta.
Na południu Legionowa nowa droga rowerowa zostanie zbudowana na Strużańskiej od Zegrzyńskiej do granicy miasta, dzięki czemu istniejąca już infrastruktura na Polnej nabierze sensu. Oprócz ścieżek rowerowych zaprojektowano także dwa parkingi samochodowe przy Piaskowej oraz Kolejowej, a także kolejnych osiem stacji rowerowych - mówi Mytkowska. Krótka, ale bardzo potrzebna trasa na Handlowej połączy park Kościuszki z centrum miasta. Nowa infrastruktura będzie także na Kwiatowej, od przejazdu aż do Wiejskiej.
W pomysł łączenia istniejących odcinków w spójną sieć niezbyt dobrze wpisują się plany budowy dróg rowerowych na Parkowej (od torów do Jagiellońskiej) i Jagiellońskiej (od Barskiej do stacji Legionowo Przystanek), które nie będą częścią sieci legionowskich dróg rowerowych.
- Oprócz ścieżek rowerowych zaprojektowano także dwa parkingi samochodowe przy Piaskowej oraz Kolejowej, a także kolejnych osiem stacji rowerowych - mówi Mytkowska. - Dofinansowane w 80% z projektu Programowanie Rozwoju Obszaru Metropolitalnego projekty nowych dróg rowerowych i parkingów samochodowo-rowerowych mają być gotowe jeszcze przed rozpoczęciem roku szkolnego. Ścieżki rowerowe zaprojektuje płońska Sigma a parkingi warszawska Samodzielna Pracownia Usług Projektowych.
Do szczęścia brakuje tylko jednego: dofinansowania. Władze miasta chcą pozyskać je w ramach strategii Zintegrowane Inwestycje Terytorialne. Nabór wniosków jest dopiero pod koniec roku, ale pierwszym krokiem do rowerowej rewolucji jest pomysł na nią. Legionowo już ten krok zrobiło.
DG