Ratunek dla kasztanowców
13 września 2006
Fundacja Nasza Ziemia, koordynator akcji "Sprzątanie świata" oraz Clear Channel Poland rozpoczynają kolejną edycję ekologicznego programu "Pomóżmy kasztanowcom". Jego cel to objęcie ochroną jak największej liczby kasztanowców zaatakowanych przez szrotówka kasztanowcowiaczka. Drzewom można pomóc, m.in. kupując cegiełkę o wartości 5 zł.
Pomoc jest niezbędna, bo liczne drzewa chorują i w końcu sierpnia wyglądają jak u schyłku jesieni. Część z nich nie ma liści, za to wypuszczają nowe pędy - jakby była wiosna. To skutek działania szkodnika - szrotówka.
Na ratunek
Zaatakowane przez szkodnika drzewa mają mniejszą szansę, by normalnie się rozwijać w przyszłym sezonie, tym bardziej, że szrotówek znów je zaatakuje. Na szczęście można chorym kasztanowcom pomóc, przeprowadzając odpowiednie zabiegi ochronne. Właśnie na ten cel Fundacja Nasza Ziemia gromadzi pieniądze. Zabiegi trzeba przeprowadzić wczesną wiosną 2007 roku. <&ramka_start( 205, 1 )>Każdy z nas ma możliwość urato-wania kasztanowców. W jaki sposób? Kupując cegiełkę wartości pięciu zł, lub wpłacając dowolną kwotę na konto pro-gramu: 37 1540 1157 2001 6610 8269 0002 z dopiskiem "Darowizna - kaszta-nowce". Pieniądze są zbierane w ra-mach ogólnopolskiej zbiórki publicznej, na podstawie decyzji nr 47/2006 Minis-tra Spraw Wewnętrznych i Administra-cji z 9 maja 2006 roku.
Także Fundacja Nasza Ziemia stara się zarobić środki, które przekaże na rea-lizację programu - sprzedaje tapety na telefony komórkowe. Wystarczy wysłać pod numer 7238 sms o treści KASZTANOWIEC, by otrzymać piękną tapetę z dorodnym kasztanowcem. Cena za sms to 2 zł + VAT (2,44 zł brutto).
Zachęta na plakatach
Do publicznej zbiórki pieniędzy na pomoc kasztanowcom zachęca profesjonalna kampania reklamowa. Promuje też cały program.W największych miastach Polski, na 400 wielkoformatowych plakatach organi-zatorzy proszą o pomoc dla chorych drzew. Są przekonani, że wielu ludzi odpowie na ich apel.
Kampanię udało się zorganizować dzięki wsparciu Clear Chanel Poland, właści-ciela nośników, na których umieszczone są plakaty, oraz firmy Oriflame, która ufundowała druk plakatów i ich wyklejanie, a także poniosła koszty uruchomienia kampanii sms-owej. W realizacji kampanii sms pomaga także firma MobiJOY! Mobile Marketing, pierwsza w Polsce agencja marketingu mobilnego.
Więcej na stronie: www.pomozmykasztanowcom.pl.
Tu można kupić cegiełkę
- Księgarnio-kawiarnia "Czuły Barbarzyńca", ul. Dobra 31 (róg ul. Zajęczej).
- Club Traffic, ul. Bracka 25
- Główna Księgarnia Naukowa im. B. Prusa, ul. Krakowskie Przedmieście 7
- Księgarnia Francuska "Marjanna", ul. Senatorska 38
- Księgarnia Uniwersytecka "Liber", ul. Krakowskie Przedmieście 24
- Od października - wybrane księgarnie Wydawnictw Szkolnych i Pedagogicznych.