REKLAMA

Bielany

komunikacja »

 

Projekt gotowy, pieniędzy brak

  22 stycznia 2010

Kilkakrotnie już pisaliśmy na łamach "Echa" o planowanej przebudowie ul. Kasprowicza. Dziś przedstawiamy szczegóły projektu.

REKLAMA

Za przygotowanie projektu budowy drugiej nitki Kasprowicza odpowiada Zarząd Transportu Miejskiego, który zlecił jego opracowanie firmie Metroprojekt. Zbigniew Dryzner, kierownik projektu, poinformował nas, że już w zeszłym roku miasto miało pieniądze na tę inwestycję. Jednak ze względu na kłopo-ty z opracowaniem projektu, prace nie mogły być rozpoczęte. - Największe kłopoty mieliśmy z pozyskaniem narożnego te-renu należącego do Lasów Miejskich, na którego odcinku miała przebiegać planowana druga nitka ul. Kasprowicza. Drugi pro-blem stanowiła przebudowa magistrali ciepłowniczej, biegnącej akurat pod nowo projektowaną drugą nitką - wylicza Zbigniew Dryzner.

Z informacji przekazanych "Echu" przez Metroprojekt do-wiedzieliśmy się, iż projekt budowy drugiej nitki Kasprowicza jest już gotowy i za-twierdzony, a raport z oddziaływania na środowisko pozytywny.

- Biuro ochrony środowiska nie znalazło przeciwwskazań do realizacji naszego projektu. Zaleciło jedynie, aby po ukończeniu przebudowy przeprowadzić monito-ring hałasu, zwłaszcza po stronie wschodniej. Jeśli więc w budżecie miasta znajdą się pieniądze na tę inwestycję, może zostać ona zrealizowana - informuje kierownik projektu.

Plan obejmuje przebudowę ul. Kasprowicza na odcinku od ul. Oczapowskiego do Przy Agorze z uwzględnieniem budowy skrzyżowania z przebudowaną aleją Reymonta. Na tym odcinku mają powstać dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach, które w miejscu skrzyżowania posiadać będą trzeci pas ruchu.

- Według projektu uwzględniającego przebudowę al. Reymonta - mówi Zbig-niew Dryzner - ma powstać tu rozwiązanie podobne do skrzyżowania Sokratesa z Kasprowicza. Reymonta zostanie poszerzona o drugi pas jezdni w obu kierunkach od skrzyżowania z Żeromskiego, przechodząc za stacją benzynową na Oczapow-skiego, dochodząc do bazaru Wolumen, gdzie będzie łączyć się z ul. Lindego, która z kolei zostanie poszerzona tylko na tym 50-metrowym fragmencie. Całe skrzy-żowanie będzie znajdować się przed południowym wyjściem ze stacji metra Wa-wrzyszew.

W ten sposób od ul. Oczapowskiego w stronę Przy Agorze zostaną poprowa-dzone dwie równoległe dwupasmowe jezdnie połączone skrzyżowaniem. Przy wy-jeździe z Oczapowskiego, ze względu na położenie w tym miejscu szkoły, zostanie zainstalowana sygnalizacja świetlna. Cały ruch jednak powinien przenieść się z Oczapowskiego na Reymonta. Inwestycja przewiduje również budowę wzdłuż obu ulic Kasprowicza nowych chodników i ścieżek rowerowych, przejść dla pieszych oraz przystanków autobusowych. Planowane są również parkingi. Wzdłuż jezdni na odcinku od Oczapowskiego do Lindego, po stronie lasu, będzie parking na 20-30 samochodów, oświetlenie, chodnik i ścieżka rowerowa, oddzielające las od parkin-gu. Planowana jest również budowa parkingu przed pawilonami na Wolumenie od strony Kasprowicza. Na całej długości bazaru ma powstać parking dla samochodów zaopatrzeniowych, parkujących w tym miejscu w dni targowe do tej pory "na dzi-ko". Cały teren przed bazarem Wolumen zostanie w ten sposób uporządkowany. Powstanie w tym miejscu nowy chodnik i ścieżka rowerowa. Możliwa jest także realizacja parkingu dla mieszkańców budynków przy ul. Kasprowicza. I choć Za-rząd Dróg Miejskich nie jest zainteresowany, aby na środku ulicy były parkingi dla mieszkańców, to jest to wyjątkowa sytuacja, gdyż po stronie południowej miesz-kańcy nie posiadają miejsc parkingowych. Z tego powodu nasz projekt uwzględnia budowę takiego parkingu na kilkadziesiąt stanowisk, który ma się znajdować nieco dalej niż obecny, za wyjściem północnym ze stacji Wawrzyszew. Ponadto, powsta-nie nowy przystanek autobusowy w stronę stacji Młociny, zlokalizowany między blokami przy ul. Kasprowicza 72 i 76 - opisuje inwestycję kierownik Zbigniew Dryz-ner.

Niestety Kasprowicza nie ma szczęścia. Została zdjęta z wieloletniego planu inwestycyjnego. Z tego wynika, że kierowcy będą mogli pojechać drugą nitką Kas-prowicza nie wcześniej niż po 2013 roku.

- Koszt całej inwestycji jest szacowany na ok. 40 mln zł. Obecnie chęć do realizacji tej budowy w urzędzie miasta jest, jednak inwestycja wypadła z WPI ze względu na cięcia budżetowe - mówi Grzegorz Pietruczuk, wiceburmistrz Bielan. - Jako dzielnica będziemy walczyć, aby wróciła ona do WPI. Najwięcej problemów, z powodu bardzo wysokich kosztów, sprawia przebudowa węzła cieplnego SPEC-u, znajdującego się przy samej stacji metra Wawrzyszew, który trzeba będzie prze-nieść o kilkadziesiąt metrów. Jednak cieszy nas fakt, że na obecnym etapie za-twierdzony jest już projekt przebudowy ul. Kasprowicza. Byłoby znakomicie, gdyby miasto zdecydowało się rozpocząć prace w 2011 r. wraz z planowaną przez nas przebudową al. Reymonta - dodaje z nadzieją wiceburmistrz.

Anna Przerwa

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe