Powrót linii 506? ZTM: koniec dyskusji
26 września 2013
- Kiedy wróci 506? To było idealne połączenie Bemowa z Targówkiem - dopytują mieszkańcy. - Chcemy z powrotem tę linię - postulują. Niestety dawne, przyspieszone 506 nie wpisuje się już w obecną strategię komunikacyjną miasta.
- Kiedyś były tu pola. Jeździł tylko autobus 106, później 163. W latach 70. ubiegłego stulecia wprowadzili nam linie przyspieszone. Od pętli przy starej Górczewskiej jeździły 406 i 463. Linie przyspieszone to była wtedy spora atrakcja. Potem zaczęto je likwidować. 406 został zastąpiony przez 506 i to było w porządku. Potem ten 406 wrócił na inną trasę. Zawieszono go na jakiś czas, a potem zdecydowano, że już na ulice nie wróci. Natomiast trasę 506 lekko modyfikowano, aż wreszcie zaczął jeździć z Bemowa na Targówek. Lepszego połączenia naszej dzielnicy z Bródnem nie było! Obecnie mamy autobus 112, ale on strasznie się wlecze. Zanim dotrze na Targówek okrąża niemal całe Bielany i Żoliborz. Metro będą jeszcze długo budować. Nie można tego 506 puścić inną trasą? - docieka pan Maciej.
- To na pewno nie byłby wielki wysiłek. Ten autobus jechał prostą trasą - m.in. ulicami Połczyńską i Kasprzaka. Przed rondem Daszyńskiego od dawna stoi płot, a za nim trwa budowa. Nie można puścić tego autobusu trochę inaczej? Na przykład niech jedzie Wolską, a potem przez most Śląsko-Dąbrowski przekraczałby Wisłę. To trochę dłuższa trasa od nominalnej, ale dla bemowiaków mających sprawy na Targówku to i tak lepsze rozwiązanie niż ten powolny 112 - proponuje pan Bartosz.
Kwestia linii 506 dla Zarządu Transportu Miejskiego nie podlega już dyskusji.
- Linia 506 nie została zawieszona, lecz po prostu zlikwidowana w czerwcu 2011 roku, kiedy wprowadzono zmiany w organizacji ruchu związane z budową centralnego odcinka II linii metra. Zgodnie z założeniami zlikwidowana została część linii, które miały długie, podatne na opóźnienia trasy i kursowały rzadko. Zostały one zastąpione liniami krótszymi, ale kursującymi z większą częstotliwością. 506 została zastąpiona liniami: 105 (Śródmieście), 112 (Jelonki - Bródno) i 118 (Bródno - Śródmieście). Obecnie nie ma planów przywrócenia jej kursowania - mówi rzecznik ZTM Igor Krajnow.
- I znowu to samo! Jak likwidowano 406, to mówiono o zawieszeniu linii, która miała wrócić. Z 506 tak samo. Te linie zastępcze nie są pospieszne. Chcemy koniecznie powrotu 506 - żąda pan Marek, mieszkaniec osiedla Przyjaźń, który codziennie jeździł do pracy autobusem 506 na Targówek z przystanku naprzeciwko ratusza Bemowo.
mac
Krótsze, pewniejsze trasy z przesiadkami, czy dłuższe - niekoniecznie punktualne - ale bezpośrednio do celu? Czekamy na opinie na temat zmian w komunikacji miejskiej na Bemowie. Tel. 22 614-58-28, redakcja@gazetaecho.pl