Podwoją jezdnię
9 maja 2008
Ledwie oddano do użytku stację Słodowiec, ledwie wyremontowano biegnącą nad linią metra ulicę Kasprowicza, a już mieszkańcy tej okolicy mogą się szykować do kolejnego koszmaru - Kasprowicza znów będzie rozkopana!
Wymyślił Zarząd Transportu Miejskiego, który ogłosił właśnie przetarg na bu-dowę drugiej jezdni w ciągu Kasprowicza. 29 maja mają zostać otwarte oferty przetargowe. Sam przetarg ma wyłonić wykonawcę prac, obejmujących budowę drugiej jezdni na odcinku od Oczapowskiego do huty. - Oprócz budowy samej jezdni, wyremontujemy również chodniki, ścieżki rowerowe, oświetlenie ulicy i włączymy do nowego układu drogowego ulice: Oczapowskiego, Reymonta, Lindego, Wolumen, Wergiliusza, Przytyk, Przy Agorze i Sokratesa. Elementem planowanej inwestycji jest też budowa skrzyżowania z sygnalizacją świetlną z ul. Lindego i Wolumen - mówi rzecznik ZTM Igor Krajnow.
Brzmi rewelacyjnie, ale dlaczego wszystkie te prace będą wykonywane po zre-perowaniu nawierzchni na Kasprowicza? Rzecznik ZTM uspokaja. - Będziemy dobu-dowywać drugą jezdnię, nie niszcząc istniejącej. Oczywiście nie unikniemy niedo-godności, jednak będziemy starali się je minimalizować.
Metro Warszawskie już w 2005 roku proponowało drugą jezdnię. Ratusz jednak nie wyraził wtedy na to zgody.
Już po wyborach samorządowych burmistrz Bielan Zbigniew Dubiel proponował dołączenie budowy drugiej jezdni do kontraktów na stacje. Z miejskiego ratusza dostał jednak odpowiedź, że to dodatkowo opóźniłoby inwestycję.
(wt)