Już niebawem, aby wyrobić paszport nie trzeba będzie z Bielan jeździć aż do Śródmieścia.
REKLAMA
Rozmowy w sprawie uruchomienia punktu paszportowego w bielańskim ratuszu władze dzielnicy prowadzą z przedstawicielami urzędu wojewódzkiego już od 2009 r. Ustalono nawet, że zostaną uruchomione trzy stanowiska do obsługi paszportowej mieszkańców. Niestety, w marcu 2010 r. wojewoda mazowiecki stwierdził, że utworzenie punktu paszportowego nie jest możliwe. Zaproponowane przez dzielnicę lokalizacje miały bowiem nie spełniać niezbędnych wymogów powierzchniowych oraz nie posiadały odpowiednich zabezpieczeń antywłamaniowych. Tłumaczono się również brakami kadrowymi. W rzeczywistości chodziło o to, że urząd wojewódzki nie miał pieniędzy na dodatkowe etaty i prowadzenie kolejnego terenowego oddziału.
Wojewoda zmienia zdanie
Teraz rzeczniczka wojewody mazowieckiego podkreśla, że już w trakcie budowy obecnego ratusza planowane było utworzenie w nim terenowego punktu paszportowego. - Od kilku lat wspólnie z urzędem dzielnicy Bielany prowadzone są na ten temat rozmowy i przygotowania. Obecnie dzięki zaangażowaniu obu stron, działania te dobiegają końca - mówi Ivetta Biały. - Otwarcie nowego punktu paszportowego w siedzibie bielańskiego ratusza, z trzema stanowiskami do obsługi osób ubiegających się o dokument paszportowy, planowane jest jeszcze w tym roku - zapewnia.