Peron przy rondzie Żaba - ile można czekać?
26 czerwca 2014
Trwają rozmowy pomiędzy PKP Polskimi Liniami Kolejowymi a Zarządem Transportu Miejskiego na temat przebudowy linii kolejowych na terenie Warszawy. - Czy obejmą także Targówek? Przydałby się peron przy Radzymińskiej oraz przy rondzie Żaba - mówią mieszkańcy.
- Przydałby się peron na terenie Targówka. Wiemy o spotkaniu ZTM i PKP PLK w sprawie modernizacji węzła warszawskiego na linii Wola - Dworzec Gdański. Czy jest szansa na wykonanie peronu przy rondzie Żaba lub przy ul. Radzymińskiej? - pyta radny Maciej Jankiewicz.
- Jesteśmy cały czas w kontakcie z przewoźnikami. Inwestycje zależą od wielu okoliczności, w tym od możliwości dostarczenia taboru. Zdajemy sobie sprawę, że transport pasażerski jest coraz bardziej intensywny. Mamy plany budowy różnych peronów, ale szczegółów nie chcemy już teraz zdradzać. Pieniądze na to zostaną przeznaczone z nowej perspektywy unijnej na lata 2014-2020 - mówi rzecznik PKP PLK Maciej Dutkiewicz.
Koszty budowy jednego peronu trudno jest oszacować.
- Mogą się wahać od 1 mln zł do ponad 10 mln. Na przykład peron przy Dworcu Ursus Niedźwiadek kosztował 20 mln zł. Tam jednak było to połączone z budową przejścia podziemnego, przekładaniem instalacji podziemnych i rozsuwaniem torów - mówi rzecznik.
Perony dla Targówka nie wymagałyby aż tak licznych i intensywnych działań. Zapewnień na razie nie można oczekiwać, ale możemy liczyć, że peron w naszej dzielnicy powstanie. W przyszłości, której nie da się precyzyjnie określić.
mac