P+R Młociny będzie większy. 20 tys. zł za jedno miejsce
23 stycznia 2017
Budowa kontrowersyjnego parkingu między jezdniami Kasprowicza nabiera tempa. Powstanie na nim ok. 160 miejsc.
Trzecia część P+R Młociny powstanie między południowym wejściem do ostatniej stacji metra a skrzyżowaniem z ul. Przy Agorze, w pasie zielonym dzielącym jezdnie ul. Kasprowicza. Znajdzie się na nim ok. 160 miejsc dla samochodów osobowych i 24 miejsca dla rowerów. Powstaną także stanowiska do ładowania samochodów elektrycznych i hybrydowych oraz rowerów elektrycznych.
Budowa parkingu będzie się wiązać z przesadzeniem 40 młodych dębów czerwonych oraz zniknięciem trawnika o powierzchni ok. 20 x 200 metrów. ZTM zapowiada, że po otwarciu parkingu wykonane zostaną nowe nasadzenia, zaś szkody dla środowiska zostaną zmniejszone m.in. dzięki zastosowaniu paneli słonecznych, dostarczających prąd do oświetlenia miejsc postojowych.
Nie wszyscy widzą sens
Przeciwko budowie P+R Młociny III protestowali w ubiegłym roku mieszkańcy bloku przy Kasprowicza 119. Pomysł nie spodobał się także wielu spośród naszych czytelników:
- Wjazd i wyjazd z parkingu spowoduje tylko utrudnienia na skrzyżowaniu z Przy Agorze. To jest zachęcanie kierowców do jazdy samochodami na Młociny. Skoro tak władzom Warszawy na tym zależy, to niech przebudują parking piętrowy o kilka pięter w górę.
- Skłonność ludzi do poruszania się własnym samochodem do pracy powinna być temperowana kasą, porządną kasą. Nie ma lepszej metody. W zamian powinni mieć jak najlepszą komunikację zbiorową. Nie na to idzie kasa, a nie na kolejne parkingi.
20 tys. zł za miejsce
ZTM podpisał już umowę z firmą Delta na projekt i budowę parkingu. Koszt inwestycji to prawie 3,5 mln zł, a więc ok. 20 tys. zł za miejsce dla jednego samochodu. Korzystanie z parkingu będzie bezpłatne dla posiadaczy Karty Miejskiej oraz dobowych i weekendowych biletów ZTM.
(dg)