Olbrzymi parking przy Modlińskiej. Pasażerowie przesiądą się do tramwaju
9 lipca 2020
Dobre wieści dla kierowców i pasażerów z Jabłonny i Bukowa. Przy Modlińskiej ma powstać parking dla co najmniej 300 samochodów.
Pętla tramwajowo-autobusowa z wygodnymi przesiadkami, a nad nią kilkupoziomowy parking P+R - taki widok zastaniemy w przyszłości obok nowego skrzyżowania Modlińskiej ze Światowida, które powstanie na wysokości Winnicy. Wszystko wskazuje na to, że Zarząd Transportu Miejskiego podpisze w najbliższych tygodniach umowę na opracowanie koncepcji architektoniczno-budowlanej.
Gdzie powstanie P+R Winnica?
Zainteresowanych kontraktem jest aż sześć firm, przy czym pięć z nich jest gotowych wykonać zlecenie za kwotę poniżej 800 tys. zł. Szóstą ofertę złożyła pracownia architektoniczna AMC Andrzeja Chołdzyńskiego, autora m.in. stacji metra Plac Wilsona i gmachu Giełdy Papierów Wartościowych. Zażądała ona za przygotowanie koncepcji pętli i parkingu aż 1,21 mln zł.
Gdzie powstanie parking? Gdy na wysokości skrzyżowania Światowida i Strumykowej rozpoczęły się prace nad przedłużeniem linii tramwajowej, wielu pasażerów było przekonanych, że to już ostatni etap inwestycji. W rzeczywistości powstający właśnie odcinek będzie się kończyć około 200 metrów przed Modlińską, na wysokości bloków przy Dionizosa. Docelowa pętla Winnica i parking P+R powstaną obok nowego skrzyżowania Modlińskiej ze Światowida.
Tramwajem do Winnicy
- Planuje się przebudowę Modlińskiej oraz przedłużenie Światowida włączając ją w Modlińską, realizację skrzyżowania zakłada się wykonać przed budową układu drogowego wraz z docelową pętlą autobusowo-tramwajową oraz parkingu P+R - czytamy w dokumentach przetargowych.
Na pętli Winnica powinno powstać około 15 miejsc postojowych dla autobusów, spośród których jedna trzecia będzie przeznaczona dla przegubowców. W części tramwajowej planowane są aż cztery tory, natomiast liczba miejsc postojowych na parkingu P+R na razie pozostaje zagadką. Zgodnie z zapisami planu zagospodarowania przestrzennego garaż może pomieścić od 300 do 1000 samochodów.
Z parkingu P+R będą korzystać głównie mieszkańcy Jabłonny i Bukowa, chcący przesiąść się do tramwaju linii 2, a następnie - na Młocinach - do metra. Na razie nie wiadomo, kiedy mogłyby się rozpocząć prace budowlane.
(dg)