REKLAMA

Legionowo

bezpieczeństwo »

 

Ograniczyć prędkość na Warszawskiej?

  28 maja 2013

alt='Ograniczyć prędkość na Warszawskiej?'

Mieszkańcy alarmują: przejście dla pieszych przez ul. Warszawską przy Sowińskiego może się okazać niebezpieczne dla naszych dzieci. Proponują ograniczenie dozwolonej prędkości na krajówce przebiegającej przez Legionowo.

REKLAMA

- Ulica Warszawska jest drogą bardzo ruchliwą, w dodatku dopuszczono na niej jazdę z prędkością 70 km/h, choć wokół są zabudowania mieszkalne, a idąc do szkoły przechodzi przez nią kilkaset dzieci! Światła, które zamontowano na przejściu przy ulicy Sowińskiego na obu jezdniach ulicy, nie zapalają się jednocześnie, co dla dzieci przechodzących przez jezdnię jest sporym utrudnieniem - zauważa Małgorzata Luzak, legionowska radna, do której zgłosili się zaniepokojeni rodzice dzieci uczęszczających do szkoły przy Zakopiańskiej. Dodaje, że taka sytuacja wymaga konieczności śledzenia najbliższego sygnalizatora położonego po drugiej stronie jezdni i może to prowadzić do błędnej interpretacji sygnałów. To stwarza ogromne zagrożenie dla dzieci, a tych akurat na tym przejściu jest najwięcej.

Według radnej niewiele trzeba, aby było o wiele bezpieczniej: ograniczyć prędkość, a sygnalizację ustawić tak, aby oba światła zapalały się jednocześnie.

70 km/h jest prawidłowo

Zarządca drogi - Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad problemu jednak nie widzi.

- Warszawska od obwodnicy Jabłonny do wiaduktu została przebudowana, a tym samym w ramach poprawy bezpieczeństwa ograniczony został dostęp do tej drogi. Ponadto wszystkie przejścia dla pieszych i skrzyżowania są wyposażone w sygnalizację świetlną. W związku z tym zastosowanie prędkości do 70 km/h jest zasadne - mówi Małgorzata Tarnowska z GDDKiA.

Dodaje też, że zastosowana metoda wyświetlania sygnałów zielonych jest powszechna i zapewnia maksymalne wykorzystanie czasu sygnału zielonego w przyjętym cyklu.

- W tym konkretnym przypadku, różnica w długości wyświetlania zielonego światła dla poszczególnych jezdni wynosi dwie sekundy. Światła, które zamontowano na przejściu przy ulicy Sowińskiego na obu jezdniach ulicy, nie zapalają się jednocześnie, co dla dzieci przechodzących przez jezdnię jest sporym utrudnieniem - zauważa Małgorzata Luzak. Poza tym pieszy ma możliwość zatrzymania się pomiędzy dwiema jezdniami na wysepce. Naturalne jest również, że powinien on obserwować najbliższy sygnalizator i stosować się do sygnałów przez niego wyświetlanych - dodaje Tarnowska i podkreśla, że ostrożność powinien zachować nie tylko kierowca zbliżający się do przejścia dla pieszych, a także sam pieszy.

Zapraszamy na zakupy

Będzie asysta?

Na prośbę rodziców dzieci uczęszczających do szkoły przy Zakopiańskiej, bo to one właśnie najczęściej pokonują pasy na Warszawskiej w drodze do szkoły, oraz Małgorzaty Luzak odbyło się w tej sprawie spotkanie u wiceprezydenta Piotra Zadrożnego, z udziałem komendantów policji i straży miejskiej. I zapowiada się interwencja.

- Służby zdiagnozowały problemy z ustawieniem świateł na tym skrzyżowaniu. Wnioski zostaną przekazane do GDDKiA. Dodatkowo rozważane jest zapewnienie przez szkołę asysty dzieciom na przejściu w godzinach szczytu, jeżeli udałoby się pozyskać fundusze na ten cel - mówi Anna Szczepłek, rzeczniczka legionowskiego ratusza.

AS

 

REKLAMA

Komentarze (7)

# Victor

28.05.2013 09:33

Kolejne obniżenie na wyremontowanej krajowce to kolejny absurd. To jest droga krajowa o znaczeniu międzynarodowym. I trzeba o brać pod uwage. To nie znaczy ,że nie trzeba chronic pieszych. Trzeba!!! Po prostut zapewnić wlasciwe ustawienie światel, moze wsparte inteligentnym fotoradarem? A może jednak ta asysta straży miejskiej? A moze jednak był blad w projekcie i w ramach cięcia kosztów zrezygnowano z kłądki, która by się teraz przydala?

# cardozzo

30.05.2013 07:21

Na tej samej drodze za Zegrzem można było wybudować kładki i to na wsiach gdzie siłą rzeczy korzysta z nich mniej ludzi, a w Legionowie się to nie udało. Ciekawe dlaczego?

# olooo

30.05.2013 11:47

Patrząc na DK61 im dalej od warszawy tym lepsza klasa drogi...
Jabłonna, Legionowo przejścia dla pieszych w poziomie jezdni... skrzyżowania również... Od Zegrza kładki dla pieszych, skrzyżowania na poziomie jezdni
Serock kładki dla pieszych, skrzyżowania dwupoziomowe, pas awaryjny... prawie jak S

REKLAMA

# pepe

31.05.2013 14:29

Może dlatego, że tam jest dopuszczone 100 km/h?

# olooo

31.05.2013 17:10

@pepe w Jabłonnie jest również 100 km/h i jakoś nie widzę pasów awaryjnych, kładek dla pieszych oraz wiaduktów, i węzłów.
W serocku spokojnie 140 km/h powinno być a nie 100 km/h

# Dawid1

03.06.2013 08:34

To absurd ze w strefie zabudowanej jest dopuszczalna predkosc 70km/h, podczas gdy w Warszawie jest 50km/h, a w mediach promuja obnizanie predkosci. Nasze wladze nie powinnie dopuscic do takiej sytuacji, a pozatym to jest to rowniez absurd ze wladze dopuscily na zmodernizowanie tej drogi nie starajac sie o obwodnice.
Jestem za tym aby mieszkancy postulowali na obnizeniem predkosci tylko musza wszyscy o tym mowic glosno w urzedzie, a jesli GDDKiA chce 70 to niech sobie zbuduje obwodnice.
Dawid

REKLAMA

# fdfd

04.06.2013 20:52

#Dawid1 napisał(a) 03.06.2013 08:34
To absurd ze w strefie zabudowanej jest dopuszczalna predkosc 70km/h, podczas gdy w Warszawie jest 50km/h,
Dawid

Mi się wydaje że jednak na takiej drodze w warszawie jest 60 km/h lub 80 km/h ;) wiec trafiliśmy w środek;) a i ile masz domów przy drodze? 0 wiec gdzie zabudowany?
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuLegionowo

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuLegionowo

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe