REKLAMA

Bemowo

Komunikacja

 

Oficjalnie: Bemowo bez E-2 i E-5, mnóstwo zmian w komunikacji

  25 października 2016

alt='Oficjalnie: Bemowo bez E-2 i E-5, mnóstwo zmian w komunikacji'

Prezentujemy pełną i ostateczną listę zmian, które wejdą w życie po zamknięciu Górczewskiej na czas budowy metra.

REKLAMA

Warszawski samorząd oficjalnie ogłosił, że budowa zlokalizowanych pod Górczewską stacji Młynów i Księcia Janusza wystartuje w listopadzie, prawdopodobnie podczas długiego weekendu 11-13 listopada. Budowa pod Płocką rozpocznie się później, do marca 2017 roku.

Już w listopadzie Górczewska zostanie zamknięta między Trasą Prymasa Tysiąclecia a Płocką oraz między Elekcyjną a wjazdem do Wola Parku, natomiast na odcinku od Deotymy do Wola Parku ulica będzie składać się... tylko z buspasów. Ulice Księcia Janusza, Jana Olbrachta i Ciołka stracą połączenie z Górczewską. Mieszkańcom Bemowa i Jelonek mają pomóc w dostaniu się do Śródmieścia dodatkowe tramwaje i autobusy na Połczyńskiej, obustronne buspasy na Połczyńskiej, Wolskiej i Kasprzaka (od Powstańców Śląskich do ronda Daszyńskiego), Elekcyjnej (od Pustolej do Górczewskiej) oraz Towarowej (od Kercelaka do ronda Daszyńskiego).

Wiosną do listy zamkniętych ulic dojdzie Płocka (na południe od skrzyżowania z Wolską). Czeka nas wówczas także kilkumiesięczne zwężenie Wolskiej przy Płockiej, Górczewskiej przy parku Moczydło i Kasprzaka w rejonie Karolkowej i Rogalińskiej. Prawdopodobnie czekają nas także wyłączenia ruchu tramwajowego na Skierniewickiej, Kasprzaka i Prostej. Na razie nie ma informacji o utrudnieniach, związanych z remontem Obozowej, budową drugiej jezdni Lazurowej i przebudową linii kolejowej na Woli. Wszystkie te inwestycje nałożą się w czasie na budowę metra.

Pełna lista zmian w kursowaniu linii tramwajowych i autobusowych z Bemowa prezentuje się następująco:

23 - nowa częstotliwość kursów: co 4-8 min w szczycie, 12 min poza szczytem i 15 min w weekend

24 - nowa częstotliwość kursów: co 8 min w szczycie, 12 min poza szczytem i 15 min w weekend

44 - nowa linia kursująca tylko w szczycie (co 8 min) na trasie Nowe Bemowo - Powstańców Śląskich - Radiowa - Dywizjonu 303 - Obozowa - Młynarska - al. "Solidarności" - Okopowa - Towarowa - pl. Zawiszy - Grójecka - Pl. Narutowicza

E-2 - wycofanie z Bemowa, skierowanie na trasę Wilanów - Płocka-Szpital

E-5 - likwidacja linii w celu zwiększenia częstotliwości 105

105 - Os. Górczewska - Górczewska - Lazurowa - Połczyńska - Wolska - Kasprzaka - Prosta - Towarowa - Grzybowska - Królewska - Krakowskie Przedmieście - Nowy Świat - Świętokrzyska - Kopernika - Tamka - Dobra - Lipowa - Browarna (częstotliwość do ronda Daszyńskiego co 3-4 min w szczycie i co 7-8 min poza nim, zaś na pełnej trasie co 10 min w szczycie i co 15 min poza nim)

109 - Os. Górczewska - Górczewska - Elekcyjna - Ordona - Kasprzaka - Prosta - al. Jana Pawła II - Dw. Centralny (bez zmiany częstotliwości)

121 - Gwiaździsta - Podleśna - Marymoncka - Przy Agorze - Sokratesa - Conrada - Powstańców Śląskich - Nowe Bemowo (bez zmiany częstotliwości)

129 - PKP Ursus - Regulska - Sosnkowskiego - Kościuszki - Bohaterów Warszawy - Sławka - Dzieci Warszawy - Ryżowa - Bolesława Chrobrego - Popularna - Techników - Cegielniana - Sympatyczna - Wałowicka - Dźwigowa - Powstańców Śląskich - Strąkowa - Boznańskiej - Jana Olbrachta - Redutowa (bez zmiany częstotliwości)

154 - P+R Al. Krakowska - al. Krakowska - 17 Stycznia - Żwirki i Wigury - 1 Sierpnia - al. Krakowska - Grójecka - Bitwy Warszawskiej 1920 r. - Szczęśliwicka - Grzymały-Sokołowskiego - Al. Jerozolimskie - Trasa Prymasa Tysiąclecia - Kasprzaka - Ordona - Elekcyjna - Górczewska - Lazurowa - Kaliskiego - Stare Bemowo (bez zmiany częstotliwości)

167 - wycofanie z Bemowa i Chomiczówki, skierowanie na trasę Siekierki-Sanktuarium - Znana

171 - Nowe Bemowo - Powstańców Śląskich - Piastów Śląskich - Żołnierzy Wyklętych - Wrocławska - Radiowa - Powstańców Śląskich - Górczewska - Elekcyjna - Ordona - Kasprzaka - Prosta - Świętokrzyska - Plater - Al. Jerozolimskie - Bracka - pl. Trzech Krzyży - Książęca - Rozbrat - Górnośląska - Solec - Łazienkowska - Torwar (częstotliwość: co 7-8 min w szczycie i co 10 min poza nim)

184 - Młociny - Kasprowicza - al. Reymonta (powrót: Żeromskiego - Przybyszewskiego - Kasprowicza) - Powstańców Śląskich - Wrocławska - Radiowa - Dywizjonu 303 - Obozowa - Deotymy - Elekcyjna - Ordona - Kasprzaka - Trasa Prymasa Tysiąclecia - Aleje Jerozolimskie - Grzymały-Sokołowskiego - Szczęśliwicka - Szczęśliwice (częstotliwość: co 10-12 min w szczycie, co 15 poza nim i co 20 min w weekend)

190 - Os. Górczewska - Górczewska - Lazurowa - Człuchowska - Powstańców Śląskich - Górczewska - Elekcyjna - Ordona - Kasprzaka - Prosta - Towarowa - Okopowa - al. "Solidarności" - most Śląsko-Dąbrowski - al. "Solidarności" - Radzymińska - CH Marki (częstotliwość: co 7-8 min w szczycie i co 10 min poza nim)

197 - Gwiaździsta - Podleśna - Marymoncka - al. Zjednoczenia - Żeromskiego - Perzyńskiego - Rudnickiego - Obrońców Tobruku - Księcia Bolesława - Księcia Janusza - Obozowa - Ciołka - Brożka - Deotymy - Elekcyjna - Wolska - Połczyńska - Gierdziejewskiego - Warszawska - Keniga - Orląt Lwowskich - Ursus-Niedźwiadek (bez zmiany częstotliwości)

N42 - Dw. Centralny - Al. Jerozolimskie - Marszałkowska - pl. Bankowy - al. "Solidarności" - Wolska - Połczyńska - Lazurowa - Człuchowska - Powstańców Śląskich - Górczewska - Os. Górczewska (bez zmiany częstotliwości)

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (221)

# slavoj

25.10.2016 12:46

167 też zabrali... Do Zachodniego trzeba się będzie teraz kilka razy przesiadać...

# Chochoł

25.10.2016 13:26

167 jest bardzo potrzebne w obecnym kształcie widać to po liczbie osób wybierających to sprawdzone połączenie. Autobus 167 stanowi jedyny sensowny łącznik z Bielanami i nie tylko, a 184 ZTM chce po cichu zlikwidować podobnie, jak E-2 w wyniku czego zostaniemy całkiem odcięci od świata. Tu potrzeba merytorycznej interwencji pana Inżyniera, który już wcześniej mądrze punktował takie błędne pomysły i w skuteczny sposób bronił interesów pasażerów na Bemowie. Nic o nas bez nas, konsultacji społecznych nie było, a tu takie kwiatki. Przecież ledwo co w ubiegłym roku większość opowiedziała się za pozostawieniem 167 i nagle tylnymi drzwiami kasacja. Może tak chociaż 520 skierować w stronę Nowego Bemowa skoro Edwarda zabieracie bezpowrotnie!

# bemowiak

25.10.2016 14:39

Ale dlaczego E 2 zabierają z Bemowa??? Szybkie połączenie z Centrum miasta i do Wilanowa. E 2 powinno zostać!

REKLAMA

# pingwinek z pływalni

25.10.2016 15:38

#slavoj napisał(a) 25.10.2016 12:46
167 też zabrali... Do Zachodniego trzeba się będzie teraz kilka razy przesiadać...
Nie dośc że do Zachodniego trzeba się przesiadać to nadal nie będzie bezpośredniej linii z Nowego Bemowa do SKM na Włochach.
Jaki związek ma 167 i E-5 z budową metra ?
I dlaczego nikt nie spytał proboszcza , czy tymczasowo nie pozwoliłby do podłączenia Góralskiej do ronda z Redutową ?
Komu potrzebne E-5 na Płockiej ?
Dlaczego 520 nie pojedzie Wolska i Redutową ?
Nie liczę na odpowiedź...

# Chochoł

25.10.2016 16:02

W czasie budowy pierwszej linii metra z Bielan zabrano bezpowrotnie bardzo wygodne połączenie z centrum w postaci E-1 taki sam los czeka Bemowo w przypadku E-2 o które mocno walczono w ubiegłym roku. Ten niby zawieszony autobus nie wróci już na Bemowo, a wymówką będzie metro. To samo dotyczy pchania na Wrocławską 184 okrojonego do minimum i złośliwie krótkiego, którego obecna trasa nijak z metrem nie koliduję. Jeżeli 167 zostanie skrócone do Znanej to w jego miejsce na Bemowo jako częściowa rekompensata za Edwarda powinno jechać chociaż 520 do Nowego Bemowa, lub na wyremontowaną pętlę Chomiczówka gdzie właśnie zwolnił się jeden peron. Kiedy w 2008 roku skierowano 520 na Wolę początkowo kończyło swój bieg przy bazarku na Kole, czyli wydłużenie wchodzi w grę. Autobus przyśpieszony przynajmniej do momentu oddania stacji metra do użytku powinien w tej okolicy kursować. To 520 dające alternatywę w drodze do centrum powinno jechać przez Wrocławską, a nie 184.

# prezes

25.10.2016 17:20

W tym momencie powinno powrócić 406 ze Starego Bemowa do Dw. Gdańskiego przez gen. Maczka... Idealne połączenie, żeby uniknąć ładowania się w te utrudnienia...

REKLAMA

# Chochoł

25.10.2016 17:53

Onegdaj czytelniczka Echa pytała jednego z kilku rzeczników ZTM o powrót 406 na co ten odparł perfidnie, że przy Maczka mieszka zbyt mało ludzi i polikwidowali tam w sposób fizyczny wiaty przystankowe. Tak samo, jak w 2011 roku zawieszono na okres wakacji 384, by nigdy go nie przywrócić co tylko wzmacnia argument o zachowaniu 184 w obecnym kształcie, bo za chwilę nie będzie niczego. Funkcjonuje ponadto takie niskie napuszczanie przez urzędników na siebie pasażerów z jednej dzielnicy na drugich, że niby jak oni będą mieli to dla was już nic i na odwrót. Otóż tak nie jest jedna linia może z powodzeniem łączyć kilka dzielnic. Co do tych zmian przy ulicy Górczewskiej dodajmy, że pierwotnie przed kilku laty 167 miało kursować prosto Księcia Janusza i dalej, a rzeczywistości pojechało Ciołka i finalnie po modyfikacji przez Deotymy. Pewną rekompensatą również za 406, ale i chętnie wybierane 167 może być wydłużenie trasy 520 w stronę Bemowa i Bielan przez Wrocławską i Powstańców Śląskich.

# Maniaplo

25.10.2016 18:38

Teraz z Widawskiej do kina femina nie da się już dojechać bezpośrednio... Beznadziejny pomysł z zabraniem E-2!!!

# Videopyta

25.10.2016 19:09

Ktoś jeszcze chodzi do kina "Femina"?

REKLAMA

# Chochoł

25.10.2016 20:29

Pomysł skierowania autobusu 184 na Wrocławską powraca w wykonaniu ZTM od ładnych paru lat i spotyka się niezmiennie z odmowną reakcją mieszkańców, pisało o takich propozycjach również Echo. Dlatego, że ludzie wiedzą, iż w miejsce dwóch autobusów zostanie jeden na gorszej trasie. Ostatnio w zimie 2015 roku przeprowadzano konsultacje społeczne m.in w szkole przy ulicy Conrada i kwestia zabrania 167 z Bielan i Bemowa spotkała się ze stanowczym sprzeciwem. Tamten pakiet pomysłów ZTM zawierał również brzydką niespodziankę w postaci skrócenia 112 do Conrada, czyli zabranie go całkowicie z Bemowa. Na dziś z pętli Chomiczówka według zapowiedzi znika 167 i skierowane na Nowe Bemowo 121 kiedyś łączące z powodzeniem Bielany z Żoliborzem, którego to powrót na starą trasę obiecywał na honor jeszcze poprzedni dyrektor Ruta, a nie trafia nic w zamian. Stwarza to okazję do wydłużenia linii 520 przez Deotymy, Obozową, Dywizjonu 303, Wrocławską, Powstańców Śląskich do pętli Chomiczówka.

# bemol

26.10.2016 09:20

Coraz więcej mieszkańców na Bemowie, coraz mniej komunikacji z centrum. Szarada 184 z 167 debilizm totalny. Zmiany dla zmian. Na załączonej mapce zabrakło 112 i 122 - celowy błąd?

# Chochoł

26.10.2016 10:23

Jeżeli dojdzie do tej swoistej zabawy w chowanego ZTM-u z mieszkańcami, czyli realizacji hasła mocno przetrzebione, krótkie 184 przez Wrocławską donikąd zamiast na Powstańców Śląskich i całkowita likwidacja 167 to grozi nam jeszcze docelowo zabranie nocnego N43. 112 miało iść pod nóż już w ubiegłym roku, ale ludzie z panem Inżynierem na czele nie pozwolili. Teraz poległ z kretesem niezawodny Edward, a o normalnym 105 też już Bemowo może powoli zacząć zapominać. Praktycznie zwijane są kolejne kluczowe linie przy czym metro pojedzie za trzy lata i to na Woli. Onegdaj mieszkańcy dużego osiedla przy Obrońców Tobruku postulowali wprowadzenie w okolicy jakiegoś połączenia oznaczonego na czerwono dającego możliwość wygodnej przesiadki w drodze do centrum. Takim rozwiązaniem jest pociągniecie w miejsce 167 autobusu linii 520 przez Koło na Nowe Bemowo lub pętlę Chomiczówka. 184 okaleczyli do dwóch kursów na godzinę, gdy 520 w szczycie jest częściej niż co 10 minut i jedzie szybko.

REKLAMA

# dor

26.10.2016 13:14

@Chochoł przestań się produkować. Budowa metra zawsze powoduje utrudnienia i jest tak w całej Warszawie, nie tylko na Bemowie i Woli.

# Chochoł

26.10.2016 13:51

Z całym szacunkiem w trakcie kampanii na prezydenta miasta w 2014 roku jeden w kandydatów ujawnił informację, że pion ZTM układający przebieg komunikacji w Warszawie liczy sobie bagatela 30 osób, którym płacimy za dobrą pracę, a nie bijące w nas wszystkich rozwiązania. W ubiegłym roku uczestniczyłem w konsultacjach społecznych mieszkańców z ZTM gdzie ustalono m.in, że autobusy 167 i 184 pozostają na swoich dotychczasowych trasach. Kto przemieszcza się dla przykładu w pobliżu Mordoru ten widzi jaki armagedon wprowadzili panowie planiści wokół Domaniewskiej, czyli wszelkie opinie pasażerów, które mogą pomóc ,a nie zaszkodzić są cenne. W 2015 Bemowo obroniło chociażby E-2 i 112, zaś teraz te ustalenia zostały złamane. Praktyka jest taka, że niby zawieszone linie na czas budowy metra potem nie wracają, a podziemna kolejka nie jest z gumy i nie ma dla niej alternatywy na ulicach. Na Żoliborzu i Bielanach wytłukło wszystkie linie przyśpieszone pozostał jedynie tranzyt z Białołęki.

# zjelonek

26.10.2016 14:53

#dor napisał(a) 26.10.2016 13:14
@Chochoł przestań się produkować. Budowa metra zawsze powoduje utrudnienia i jest tak w całej Warszawie, nie tylko na Bemowie i Woli.
Masz racje , tak jest w Warszawie gdzie NIEDASIE zrobic czegokolwiek efektywnie , za to da sie zrobic drogo i bez sensu.

REKLAMA

# walczymyonasze

26.10.2016 15:35

W miejsce 167 rządamy 520 na Chomiczówkę albo Nowe Bemowo!!

 chorwwat5

27.10.2016 11:12, wpis modyfikowany 1 raz,ostatnio 01.11.2016 17:07

Nasze żądania na pewno tu nie pomogą. Ciężka sytuacja z tym PIS-em ! Widzę że wszystko w kółko tylko narzekają..
_________________
http://www.detektywzenit.pl

# Chochoł

27.10.2016 13:12

Sensowne, wyważone propozycje na pewno pomogą, bo jeszcze jest na nie czas. Metro ma być oddawane etapami, a budowa na samym Bemowie potrwać do 2023 roku, czyli siedem bez mała lat mamy jeszcze czekać na całość podziemnej kolejki jeśli nie dłużej. Przez ulicę Górczewską ma przebiegać priorytetowy buspas, co po zapowiedzianej modyfikacji skrzyżowania z Deotymy stwarza dogodne miejsce dla wprowadzenia przyśpieszonego 520 za skrócone 167. Jeżeli miasto rzeczywiście chce zachęcić kierowców do wybrania komunikacji, celem uniknięcia zatorów samochodowych na lokalnych liczkach to musi coś w zamian korzystnego zaproponować w postaci sprawdzonego, szybkiego autobusu. Wielką niewiadomą jest ciągle wywołane do tablicy przez ZTM 112, bo w ubiegłym roku chciano je skręcić z Bemowa i ulokować na Conrada wbrew woli ogółu. E-2 przepadł, 112 i 184 dobrze służą na Powstańców Śląskich, dlatego w miejsce 167 na Bemowo i Bielany powinno docierać 520 ku obustronnej korzyści. Remonty da się tak zgrać, że 520 bezboleśnie wesprze mocno przetrzebioną siatkę połączeń w dzielnicy i pasażerowie mniej odczują skutki prac budowlanych dzięki lepszej możliwości dotarcia do celu.

REKLAMA

# jjj

27.10.2016 16:22

To jak teraz będę jechać do pracy? zabieracie 167, którym jechałam do "metro pole mokotowskie" i byłam na miejscu, a teraz to czym? z Deotymy? szlak mnie trafi, chyba rower trzeba kupić.

# Chochoł

27.10.2016 22:12

To właśnie skierowanie m.in na ulicę Deotymy i dalej na Bemowo do Chomiczówki w miejsce zredukowanego teraz do pętli Znana 167, przyśpieszonego 520 pozwoli dojechać przez Górczewską do stacji metra Arsenał, Świętokrzyska, Centrum i w końcu Politechnika, czyli jedną od Pole Mokotowskie brzmi chyba nieźle. Może po łuku, a nie po cięciwie patrząc w skali planu miasta, ale za to również w weekend, święta, wcześnie rano i późno wieczorem słowem zawsze i pewnie. ZTM lansowało taką koncepcję w innych dzielnicach gdzie już metro powstało i podniosło się larum, że autobus do centrum nie może jechać równolegle względem biegu Wisły tylko prostopadle, cytuję z pamięci te mądrości. Dlatego właśnie 167 nikogo nie raziło, ale do czasu kiedy zobaczono, że ludzie chętnie wybierają to połączenie międzydzielnicowe. Jeżeli 520 zostanie skrócone do ulicy Płockiej to prędko zniknie z Woli czego chce ZTM. Jeśli natomiast ulegnie technicznemu wydłużeniu na Bemowo to wejdzie w nową rolę zamiast 167, aż do przynajmniej finalnego ukończenia II linii metra w 2023 roku i Koło, Nowe Bemowo, Obrońców Tobruku, Chomiczówka na tym tylko skorzystają i remonty też da się tak ustalić, żeby było dobrze.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA

Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024