Nowy parking P+R uratuje Bemowo? Negocjacje trwają
25 października 2016
Jeśli Wola i Bemowo mają przetrwać budowę metra bez katastrofalnych korków, duża część samochodów musi trafić na parkingi.
Prezentujemy pełną i ostateczną listę zmian, które wejdą w życie po zamknięciu Górczewskiej na czas budowy metra.
Mieszkańcy Bemowa, korzystający na co dzień z samochodów, będą mogli ominąć Górczewską przez trasy S8 i Prymasa Tysiąclecia, Obozową, Połczyńską albo Strąkową. Jeśli liczba aut wjeżdżających codziennie rano na Wolę nie spadnie, wszystkie te ulice będą się korkować. Aby zachęcić do korzystania z autobusów, Zarząd Transportu Miejskiego negocjuje niecodzienne rozwiązanie.
Tuż obok planowanego do zamknięcia dla ruchu prywatnego odcinka Górczewskiej znajduje się centrum handlowe Wola Park, dysponujące gigantycznym parkingiem na ponad 3000 samochodów. ZTM negocjuje z Ikea Centres Polska - zarządcą obiektu - przeznaczenie części spośród miejsc na parking P+R. Mieszkańcy Bemowa mogliby zostawić na nim samochody za darmo i przesiąść się do jednej z linii autobusowych: 109, 154, 171, 190 lub 523. Podobne rozwiązanie stosowano w latach 2011-2015 na parkingu centrum handlowego przy dworcu Wileńskim, którego właściciel udostępnił 265 miejsc na P+R Dworzec Wileński.
Podczas budowy na Woli metra w świadomości warszawiaków ma szansę zaistnieć P+R Połczyńska. Parking na 500 samochodów, działający obok centrum handlowego Fort Wola, jest dziś wykorzystywany w bardzo małym stopniu. Podczas zamknięcia Górczewskiej korki na Połczyńskiej, Wolskiej i Kasprzaka mogą być jednak na tyle duże, że przynajmniej część kierowców zdecyduje się na przesiadkę do komunikacji miejskiej. Z przystanku przy P+R Połczyńska będą kursować do centrum - tak jak teraz - tramwaje linii 10, 11 i 26.
Zakończenie prac nad budową stacji metra Młynów i Księcia Janusza jest planowane na listopad 2019 roku.
(dg)
.