Ossowskiego i Handlowa do naprawy. "Zgłaszaliśmy wykonawcy ubytki"
17 lutego 2022
Popękany asfalt, rozjeżdżające się krawężniki - tak wygląda kilka lat po remoncie ciąg ulic otaczających park Wiecha.
Przypomnijmy: zgodnie z pierwszymi zapowiedziami warszawskiego ratusza kapitalny remont tzw. obwodnicy Targówka miał odbyć się w 2017 roku. Wkrótce pojawiły się jednak problemy. Ceny na rynku budowlanym ostro poszły do góry, a gdy już udało się podpisać umowę z firmą IDS-Bud, termin zakończenia prac był kilkakrotnie przekładany. Ostatecznie drogowcom nie udało się zdążyć z zakończeniem prac na dzień otwarcia stacji metra Targówek Mieszkaniowy.
Poprawią po wykonawcy
Jak mówią mieszkańcy osiedla, już po kilku latach od remontu ulice pozostawiają wiele do życzenia. Na asfalcie widać pęknięcia, a krawężniki się rozchodzą. Szczególnie źle jest pomiędzy parkingiem przy dawnym DKS Targówek a podstawówką przy Olgierda.
- Już w zeszłym roku zgłaszaliśmy ubytki wykonawcy, ale ten nie wywiązuje się z napraw gwarancyjnych - mówi Jakub Dybalski, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich. - Dlatego zlecimy to innemu podmiotowi i sfinansujemy to z zabezpieczenia umowy. To bardziej skomplikowana procedura, więc nie umiem podać konkretnego terminu.
Remont kosztował 24 mln zł
Podczas przebudowy z lat 2018-2019 jezdnie zostały zwężone do jednego pasa w każdym kierunku, wyremontowano chodniki, zbudowano ścieżkę biegową i zasadzono wiele nowych drzew oraz krzewów. Na skrzyżowaniach z Kołową, Pratulińską i Gorzykowską zbudowane zostały ronda. Powstało także 140 miejsc postojowych na jezdni. Drogowcy wyznaczyli nowe przejścia z azylami dla pieszych przez Handlową (między Lusińską a Kołową, przy Lusińskiej, Mokrej i Szczepanika) i przez Myszkowską (przy Hodowlanej). Przebudowa ulic kosztowała prawie 24 mln zł.
(dg)