Nowe światła na Wincentego. Docelowo druga jezdnia dla... autobusów
28 maja 2021
Prywatny inwestor wszedł na jedną z głównych ulic Targówka, by zbudować sygnalizację świetlną.
Jak przypomina Zarząd Dróg Miejskich, Wincentego jest jedną z ważniejszych ulic na Targówku, stanowiącą dojazd na Bródno i Zacisze oraz do Szpitala Bródnowskiego. Codziennie korzystają z niej tysiące kierowców i pasażerów autobusów, a ich liczba w ostatnich miesiącach zwiększyła się ze względu na budowę bloków na dawnym polu PGR.
Nowe światła na Wincentego
Firma Atal rozpoczęła właśnie przebudowę skrzyżowania z Borzymowską, które zostanie wyposażone w sygnalizację świetlną. Na obu ulicach powstaną dodatkowe pasy do skrętu w lewo.
- Borzymowska na fragmencie do Gościeradowskiej nie tylko stanie się szersza - zapowiada ZDM. - Chodniki wokół niej zostaną przebudowane, a znajdujące się tam oświetlenie zmodernizowane. Cztery istniejące betonowe latarnie zostaną zastąpione nowymi, stalowymi słupami, na których zawisną ledowe oprawy. Tym samym cały ciąg Trockiej i Borzymowskiej otrzyma nowe oświetlenie. Jesienią zeszłego roku, w ramach realizacji programu Sowa, nowe słupy z lampami stanęły na fragmencie między Radzymińską a Gościeradowską.
Wincentego - kiedy druga jezdnia?
W maju ZDM ogłosił przetarg na projekt odcinka Al. Jerozolimskich między Marszałkowską a Nowym Światem, który ma zostać zbudowany na nowo po remoncie tunelu kolejowego. Wśród załączników dla potencjalnych projektantów znalazł się prawdziwy cymes: tabela pt. "Inwestycje uwzględnione w modelu prognostycznym - menadżerze scenariuszy". Znajdują się w niej realne terminy budowy wielu ulic i linii tramwajowych, w tym drugiej jezdni Wincentego.
Z tabelki wynika, że urzędnicy uważają za realny termin otwarcia drugiej jezdni Wincentego rok 2030. Jest to jak najbardziej wykonalne pod warunkiem, że samorząd nie wprowadzi do planów inwestycyjnych na najbliższe lata kolejnych wydatków porównywalnych z Muzeum Sztuki Nowoczesnej (416 mln zł) czy mostem pieszym na Pragę (187 mln zł). Trzeba też pamiętać, że druga jezdnia poprawi czas przejazdu wyłącznie autobusami. Po jej budowie zewnętrzne pasy obu jezdni mają zostać oznakowane jako buspasy.
(dg)