Nowe ronda i ścieżka dla biegaczy. "Obwodnica" w przebudowie
13 czerwca 2018
Właśnie wystartowała największa (obok budowy metra) inwestycja na Targówku Mieszkaniowym.
Dziś w środku Targówka Mieszkaniowego trwa budowa dwóch stacji metra, ale już w przyszłym roku po wykopach nie będzie śladu. Zgodnie z zapowiedziami budującej podziemną kolej firmy Astaldi ulica Ossowskiego będzie ponownie przejezdna już w przyszłym miesiącu, zaś Trocka - w listopadzie. Równolegle będzie prowadzony kapitalny remont Handlowej, Ossowskiego, Myszkowskiej, Pratulińskiej, Gorzykowskiej i Kołowej.
Nowe bloki zamiast parkingów. "Samochód wrogiem miasta"
Im bliżej rozpoczęcia budowy metra na Bródnie, tym większe "ciśnienie" na dogęszczenie zabudowy w centrum osiedla.
W teorii pierścień ulic otaczających park Wiecha to najbardziej reprezentacyjne miejsce osiedla. W praktyce straszą tam zdewastowane chodniki i zieleń kiepskiej jakości, a trudno jest nie tylko przejechać tamtędy rowerem i przejść pieszo, ale nawet zaparkować samochód. W ubiegłym roku odbyły się poświęcone "obwodnicy" Targówka konsultacje, w których wzięło udział niespełna 60 osób.
Co się zmieni?
- Przebudowa zakłada remont chodników, które pamiętają jeszcze czasy budowy pobliskich bloków - pisze Zarząd Dróg Miejskich. - Dla rowerzystów zostaną zbudowane wydzielone drogi o długości ponad trzech kilometrów, a dla biegaczy pierwsza po prawej stronie Wisły ścieżka biegowa z nieutwardzoną nawierzchnią.
Jezdnie i chodniki zostaną oświetlone nowymi latarniami z ponad 400 oprawami oświetleniowymi typu LED. Spacerowicze będą mogli odpocząć na kilkunastu nowych ławkach. Ustawionych zostanie także kilkadziesiąt stojaków na rowery. Ogrodnicy posadzą 211 nowych drzew, głównie klonów, jesionów, grabów i brzóz, a także 28 tys. krzewów: tawuły, śnieguliczki, róże, forsycje i pięciorniki.
Będzie bezpieczniej
Projekt przebudowy "obwodnicy" Targówka zakłada spore zmiany w organizacji ruchu. Na jezdni będzie po jednym pasie ruchu w każdym kierunku, a na pozostałej powierzchni pojawią się darmowe miejsca postojowe - w sumie 140. Istniejące skrzyżowania Handlowej z Gorzykowską, Pratulińską i Kołową zostaną przebudowane na ronda. Wyznaczymy nowe przejścia dla pieszych z azylami przez Handlową (między Lusińską a Kołową, przy Lusińskiej, Mokrej i Szczepanika) i przez Myszkowską (przy Hodowlanej).
Wykonawcą przebudowy jest warszawska firma IDS-BUD, która zadeklarowała zakończenie prac do połowy listopada. Koszt to prawie 24 mln zł brutto.
(red)
.