REKLAMA

Targówek

inwestycje »

 

Most Krasińskiego tylko dla tramwajów?

  9 listopada 2018

alt='Most Krasińskiego tylko dla tramwajów?'
źródło: ZMID

Projekt przeprawy z dwoma pasami ruchu i dwoma buspasami już ostatecznie trafił do kosza.

REKLAMA

Choć kilka lat temu wydawało się, że prace nad mostem łączącym Jagiellońską i Wisłostradę ruszą lada moment, dziś wiadomo już, że wcześniej powstaną dwie inne przeprawy przez Wisłę. W budowie jest już tzw. most Południowy w ciągu trasy S2, pomiędzy Wilanowem a Wawrem - to inwestycja Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Z kolei warszawski ratusz przymierza się do mostu pieszo-rowerowego łączącego bulwar Pattona z ulicą Okrzei na Pradze. A co z mostem Krasińskiego?

Projekt w koszu

W sierpniu wygasła tzw. decyzja środowiskowa, będąca jednym z najważniejszych dokumentów potrzebnych do prowadzenia tego typu inwestycji. Oznacza to, że gdyby ratusz chciał wrócić do pomysłu budowy mostu Krasińskiego, musiałby zaczynać jeszcze raz żmudny proces biurokratyczny. W programie wyborczym Rafała Trzaskowskiego, PO i Nowoczesnej znalazła się na ten temat krótka wzmianka:

- Most łączący Bródno z Żoliborzem powinien być planowany jako przeprawa tramwajowa i rowerowo-piesza.

W przypadku takich inwestycji, jak metro czy linie tramwajowe nowy prezydent Warszawy nie stronił w kampanii od podawania dat. Gdy mowa o moście Krasińskiego, ograniczył się do niezobowiązującego stwierdzenia, co "powinno być planowane". Tego typu sformułowanie trudno uznać za obietnicę wyborczą, więc wszystko wskazuje na to, że w najbliższych latach temat budowy przeprawy nie wróci. Trzaskowski przyznaje zresztą, że do końca jego kadencji w 2023 roku największą warszawską inwestycją będzie dokończenie budowy II linii metra na Bródno i Bemowo.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Po co były konsultacje?

W 2016 roku odbyły się konsultacje, w których warszawiacy mieli okazję wypowiedzieć się na temat mostu Krasińskiego. Choć w trzech dzielnicach, których mieszkańcy powinni być zainteresowani (Targówek, Praga Północ, Żoliborz) mieszka w sumie około ćwierć miliona warszawiaków, tylko 240 osób pojawiło się na spotkaniach a kolejnych 689 wypełniło ankietę w internecie.

Po takich konsultacjach ratusz zdecydował, że most Krasińskiego powinien mieć po dwa pasy ruchu ogólnego, dwa buspasy, torowisko tramwajowe, dwie drogi rowerowe i chodniki. Przeprawa miała powstać do roku 2023, zaś wiadukt między Odrowąża a Jagiellońską - do 2025.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (12)

# SONNY

09.11.2018 13:01

Ten most musi powstać. Chyba lepiej, żeby nie był zbyt szeroki. Oczywiście tramwaj i buspas. 1 lub 2 pasy dla samochodów.

# Gipsu

09.11.2018 16:42

Ten most jest nikomu niepotrzebny....
Spowodowałby większe korki do Centrum.

# Rozum

09.11.2018 18:29

Ci co piszą, że zwiększenie liczby mostów zwiększy korki są umysłowymi ciamajdami i na pewno nie zdaliby matury, szczególnie z matematyki. Na odcinku od mostu Śląsko-Dąbrowskiego do mostu Grota nie ma możliwości zjazdu z Wisłostrady na praską stronę. To jest chore, gdyż odcinek ten liczy ładnych parę kilometrów. Ten most jest koniecznością, bez względu na protesty samolubów z Żoliborza.

REKLAMA

# Żoliborzanin bez matury

10.11.2018 20:04

Widzę, że nie matura lecz chęć szczera ...........
Mataczysz misiu malinowy, nie Żoliborz chce mostu tylko Praga, nie na Pradze będą korki tylko u nas na Żoliborzu czego oczywiście sobie nie życzymy.
Niejaki Piskorski zbudował wam most, to sobie nim jadźta lub jeździjta .....

# Maciek77

13.11.2018 10:01

To prawda ze ten most mógłby być tylko dla komunikacji publicznej, rowerów i pieszych...bez samochodów chyba że ktoś tak by go zaprojektował żeby samochody miały zjazd tylko na Wisłostradę, bez możliwości wjazdu na Plac Wilsona

# KarolK

15.11.2018 07:09

Czy taki most rozładował by jakikolwiek korek?
95% samochodów z tego mostu jechało by do wisłostrady w stronę powiśla, a ta strona już teraz jest zapchana, więc most momentalnie by się zapychał.

REKLAMA

# z Miasta

15.11.2018 12:35

#KarolK napisał(a) 15.11.2018 07:09
Czy taki most rozładował by jakikolwiek korek?
95% samochodów z tego mostu jechało by do wisłostrady w stronę powiśla, a ta strona już teraz jest zapchana, więc most momentalnie by się zapychał.
Teoria, że gdyby był 1 most i 1 ulica, to korki byłyby takie same, jak w przypadku, gdyby było 10 mostów i 10 ulic jest do chrzanu po prostu.

# Absmak

15.11.2018 22:04

Najlepiej odetnijmy pl. Wilsona od reszty Warszawy, to nikt tam nie będzie wjeżdżał, żeby nie burzyć spokoju krezusów. Ciemnota na lud żoliborski chyba promieniuje z pewnej willi nieopodal. Jak wam za dużo samochodów to wracajcie na wiochę skąd przyszliście.

# Papa Justify

16.11.2018 19:21

Do #KarolK
Żeby rozładować ulice i zlikwidować korki trzeba by było wybudować same ulice i mosty. Most Krasińskiego ułatwiłby przejazdy pasażerom tramwajów. Gdyby jeszcze był buspas, to by było jeszcze lepiej.
A samochody zawsze będą stać w korkach w godzinach szczytu.

REKLAMA

# Bródniak

20.02.2019 21:00

Most musi powstać, bez niego miasto nie będzie się rozwijać. W pupie z mieszkańcami żoliborza, mieszkańcy bródna też chcą mieć łatwy dojazd do centrum

# Kamilllllll

25.02.2019 22:55

Trzeba byc uposledzonym aby mowic, ze most spowoduje zwiekszenie korkow. Tak samo jak uposledzeni sa ci, ktorzy mowia, ze zwezanie ulic zmniejsza korki

# Asa

25.11.2019 20:57

Anty postępowcy z Żoliborza bojkotują powstanie mostu. Miasto nie może się rozwijać bo jakiś margines blokuje projekt.

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuTargówek

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuTargówek

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe