REKLAMA

Targówek

inwestycje »

 

Most Krasińskiego tylko dla tramwajów?

  9 listopada 2018

alt='Most Krasińskiego tylko dla tramwajów?'
źródło: ZMID

Projekt przeprawy z dwoma pasami ruchu i dwoma buspasami już ostatecznie trafił do kosza.

REKLAMA

Choć kilka lat temu wydawało się, że prace nad mostem łączącym Jagiellońską i Wisłostradę ruszą lada moment, dziś wiadomo już, że wcześniej powstaną dwie inne przeprawy przez Wisłę. W budowie jest już tzw. most Południowy w ciągu trasy S2, pomiędzy Wilanowem a Wawrem - to inwestycja Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Z kolei warszawski ratusz przymierza się do mostu pieszo-rowerowego łączącego bulwar Pattona z ulicą Okrzei na Pradze. A co z mostem Krasińskiego?

Projekt w koszu

W sierpniu wygasła tzw. decyzja środowiskowa, będąca jednym z najważniejszych dokumentów potrzebnych do prowadzenia tego typu inwestycji. Oznacza to, że gdyby ratusz chciał wrócić do pomysłu budowy mostu Krasińskiego, musiałby zaczynać jeszcze raz żmudny proces biurokratyczny. W programie wyborczym Rafała Trzaskowskiego, PO i Nowoczesnej znalazła się na ten temat krótka wzmianka:

- Most łączący Bródno z Żoliborzem powinien być planowany jako przeprawa tramwajowa i rowerowo-piesza.

W przypadku takich inwestycji, jak metro czy linie tramwajowe nowy prezydent Warszawy nie stronił w kampanii od podawania dat. Gdy mowa o moście Krasińskiego, ograniczył się do niezobowiązującego stwierdzenia, co "powinno być planowane". Tego typu sformułowanie trudno uznać za obietnicę wyborczą, więc wszystko wskazuje na to, że w najbliższych latach temat budowy przeprawy nie wróci. Trzaskowski przyznaje zresztą, że do końca jego kadencji w 2023 roku największą warszawską inwestycją będzie dokończenie budowy II linii metra na Bródno i Bemowo.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Po co były konsultacje?

W 2016 roku odbyły się konsultacje, w których warszawiacy mieli okazję wypowiedzieć się na temat mostu Krasińskiego. Choć w trzech dzielnicach, których mieszkańcy powinni być zainteresowani (Targówek, Praga Północ, Żoliborz) mieszka w sumie około ćwierć miliona warszawiaków, tylko 240 osób pojawiło się na spotkaniach a kolejnych 689 wypełniło ankietę w internecie.

Po takich konsultacjach ratusz zdecydował, że most Krasińskiego powinien mieć po dwa pasy ruchu ogólnego, dwa buspasy, torowisko tramwajowe, dwie drogi rowerowe i chodniki. Przeprawa miała powstać do roku 2023, zaś wiadukt między Odrowąża a Jagiellońską - do 2025.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (12)

# SONNY

09.11.2018 13:01

Ten most musi powstać. Chyba lepiej, żeby nie był zbyt szeroki. Oczywiście tramwaj i buspas. 1 lub 2 pasy dla samochodów.

# Gipsu

09.11.2018 16:42

Ten most jest nikomu niepotrzebny....
Spowodowałby większe korki do Centrum.

# Rozum

09.11.2018 18:29

Ci co piszą, że zwiększenie liczby mostów zwiększy korki są umysłowymi ciamajdami i na pewno nie zdaliby matury, szczególnie z matematyki. Na odcinku od mostu Śląsko-Dąbrowskiego do mostu Grota nie ma możliwości zjazdu z Wisłostrady na praską stronę. To jest chore, gdyż odcinek ten liczy ładnych parę kilometrów. Ten most jest koniecznością, bez względu na protesty samolubów z Żoliborza.

REKLAMA

# Żoliborzanin bez matury

10.11.2018 20:04

Widzę, że nie matura lecz chęć szczera ...........
Mataczysz misiu malinowy, nie Żoliborz chce mostu tylko Praga, nie na Pradze będą korki tylko u nas na Żoliborzu czego oczywiście sobie nie życzymy.
Niejaki Piskorski zbudował wam most, to sobie nim jadźta lub jeździjta .....

# Maciek77

13.11.2018 10:01

To prawda ze ten most mógłby być tylko dla komunikacji publicznej, rowerów i pieszych...bez samochodów chyba że ktoś tak by go zaprojektował żeby samochody miały zjazd tylko na Wisłostradę, bez możliwości wjazdu na Plac Wilsona

# KarolK

15.11.2018 07:09

Czy taki most rozładował by jakikolwiek korek?
95% samochodów z tego mostu jechało by do wisłostrady w stronę powiśla, a ta strona już teraz jest zapchana, więc most momentalnie by się zapychał.

REKLAMA

# z Miasta

15.11.2018 12:35

#KarolK napisał(a) 15.11.2018 07:09
Czy taki most rozładował by jakikolwiek korek?
95% samochodów z tego mostu jechało by do wisłostrady w stronę powiśla, a ta strona już teraz jest zapchana, więc most momentalnie by się zapychał.
Teoria, że gdyby był 1 most i 1 ulica, to korki byłyby takie same, jak w przypadku, gdyby było 10 mostów i 10 ulic jest do chrzanu po prostu.

# Absmak

15.11.2018 22:04

Najlepiej odetnijmy pl. Wilsona od reszty Warszawy, to nikt tam nie będzie wjeżdżał, żeby nie burzyć spokoju krezusów. Ciemnota na lud żoliborski chyba promieniuje z pewnej willi nieopodal. Jak wam za dużo samochodów to wracajcie na wiochę skąd przyszliście.

# Papa Justify

16.11.2018 19:21

Do #KarolK
Żeby rozładować ulice i zlikwidować korki trzeba by było wybudować same ulice i mosty. Most Krasińskiego ułatwiłby przejazdy pasażerom tramwajów. Gdyby jeszcze był buspas, to by było jeszcze lepiej.
A samochody zawsze będą stać w korkach w godzinach szczytu.

# Bródniak

20.02.2019 21:00

Most musi powstać, bez niego miasto nie będzie się rozwijać. W pupie z mieszkańcami żoliborza, mieszkańcy bródna też chcą mieć łatwy dojazd do centrum

# Kamilllllll

25.02.2019 22:55

Trzeba byc uposledzonym aby mowic, ze most spowoduje zwiekszenie korkow. Tak samo jak uposledzeni sa ci, ktorzy mowia, ze zwezanie ulic zmniejsza korki

# Asa

25.11.2019 20:57

Anty postępowcy z Żoliborza bojkotują powstanie mostu. Miasto nie może się rozwijać bo jakiś margines blokuje projekt.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Najnowsze informacje na TuTargówek

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Najchętniej czytane na TuTargówek

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

City Break
City Break

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

REKLAMA