Nie tylko Wiedźmin. Historia polskich gier komputerowych
| autor: | Marcin Kosman | 
| wydawnictwo: | CDP | 
| wydanie: | I, Warszawa | 
| data: | 6 maja 2015 | 
| forma: | e-book (epub, mobipocket) | 
| liczba stron: | 400 | 
| ISBN: | 978-83-9416251-1 | 
W ostatnich miesiącach świat oczarowały This War of Mine, Zaginięcie Ethana Cartera, Lords of the Fallen i Dying Light, do boju szykują się Wiedźmin 3 i Get Even. Żadna inna gałąź rozrywki nie może liczyć na tak silną reprezentację z Polski.
Nie zawsze tak było i między innymi o tym traktuje książka "Nie tylko Wiedźmin. Historia gier komputerowych". Opisuje losy twórców, którzy dziś sprzedają miliony gier, a zaczynali od programowania na komputerze kolegi. Przedstawia drogę do sukcesu dzisiejszych milionerów, którzy 20-25 lat temu handlowali nieoryginalnym oprogramowaniem na giełdach komputerowych. Opowiada o grach, które dzięki pasji i ciężkiej pracy swoich autorów uczyniły z zaściankowej branży jedno z kluczowych miejsc na deweloperskiej mapie świata.
"Nie tylko Wiedźmin. Historia gier komputerowych" to luźna opowieść o 30 latach polskich gier, pełna anegdot i dykteryjek, będących efektem wywiadów zponad 60 rozmówcami. Czytelnik dowie się z niej, że jak polskie gry próbowały zdobyć serca najpierw polskich graczy, a potem również tych spoza kraju, jak rozwijał się rynek i w jaki sposób niewielkie firmy stały się potęgami. Pozna losy i tajemnice Teenagenta, Wiedźmina, Dead Island, Sniper: Ghost Warrior i dziesiątek innych produkcji znad Wisły. Wszystko to wsparte anegdotami i historiami, które nigdy dotąd nie ujrzały światła dziennego.
- Która polska firma jako pierwsza podbiła świat?
- Dlaczego polska branża gier narodziła się na stadionie Legii?
- Kto zbudował potęgę dystrybucyjną dzięki sprzedaży samolotów wojskowych Amerykanom?
- Jakie studio wzięło nazwę od psa sąsiada?
- Dlaczego upadło Metropolis?
- Co mają wspólnego film "Gliniarz z Beverly Hills" i przygodówka Jack Orlando?
- Dlaczego na mapach dodawanych do edycji kolekcjonerskiej pewnej słynnej produkcji znalazła się krew?
- Czemu Dariusz Szpakowski nie chciał nagrać komentarza do serii FIFA?
- W jaki sposób tragedia 11 września 2001 roku wpłynęła na losy prawdopodobnie najlepszej polskiej strategii?
- Jak doszło do tego, że pierwszą produkcją na licencji Wiedźmina była gra SMS-owa?
To tylko mała część pytań, na które odpowiada "Nie tylko Wiedźmin. Historia polskich gier komputerowych".
Autorem okładki jest znany rysownik komiksów, Michał "Śledziu" Śledziński.
O autorze:
Marcin Kosman pisze o grach od kilkunastu lat. Zaczynał w miesięczniku PSX Extreme, od ponad 5 lat działa w sieci, aktualnie jako redaktor naczelny serwisu Polygamia.pl. Publikował też m.in. w Dzienniku Gazecie Prawnej oraz magazynach Play i Komputer Świat Gry. "Nie tylko Wiedźmin. Historia gier komputerowych" to jego pierwsza książka.
Na sąsiedniej półce
- 
         
            nowość[ książka, audiobook, e-book ]Akademia Crookhaven. Zapomniany labiryntJ.J. Arcanjo
- 
         
            nowość[ książka ]100 zadań dla bystrzaków od 6 latBogusław Michalec
- 
         
            nowość[ książka ]Szlaczki. Wstęp do nauki pisaniaAgata Kaczyńska
- 
         
            nowość[ książka ]Jednorożec. Historie z ogonkiemBogusław Michalec
- 
         
            nowość[ książka ]Malowanki rymowanki z lewkiem. Czytam sylabami i kolorujęAgnieszka Bator
- 
         
            nowość[ książka ]Malowanki rymowanki z misiem. Czytam sylabami i kolorujęAgnieszka Bator
- 
         
            nowość[ książka ]Szlaczki. Zabawy grafomotoryczneAgata Kaczyńska
- 
         
            nowość[ książka ]Lew. Historie z ogonkiemAgata Kaczyńska
- 
         
            nowość[ książka ]100 ciekawych łamigłówek od 6 latBogusław Michalec
- 
         
            nowość[ książka ]Zaczarowany Świat Sary. Testy, challenge i lifehackiSara Żyracka, Julia Żyracka
- 
         
            nowość[ e-book ]Cmentarz grozyPaulina Hendel
- 
         
            nowość[ książka, e-book ]Heraklia Płaro i Arnold Lupę. Wyższa szkoła detektywówMax Czornyj

















