Nie tylko Wiedźmin. Historia polskich gier komputerowych
autor: | Marcin Kosman |
wydawnictwo: | CDP |
wydanie: | I, Warszawa |
data: | 6 maja 2015 |
forma: | e-book (epub, mobipocket) |
liczba stron: | 400 |
ISBN: | 978-83-9416251-1 |
W ostatnich miesiącach świat oczarowały This War of Mine, Zaginięcie Ethana Cartera, Lords of the Fallen i Dying Light, do boju szykują się Wiedźmin 3 i Get Even. Żadna inna gałąź rozrywki nie może liczyć na tak silną reprezentację z Polski.
Nie zawsze tak było i między innymi o tym traktuje książka "Nie tylko Wiedźmin. Historia gier komputerowych". Opisuje losy twórców, którzy dziś sprzedają miliony gier, a zaczynali od programowania na komputerze kolegi. Przedstawia drogę do sukcesu dzisiejszych milionerów, którzy 20-25 lat temu handlowali nieoryginalnym oprogramowaniem na giełdach komputerowych. Opowiada o grach, które dzięki pasji i ciężkiej pracy swoich autorów uczyniły z zaściankowej branży jedno z kluczowych miejsc na deweloperskiej mapie świata.
"Nie tylko Wiedźmin. Historia gier komputerowych" to luźna opowieść o 30 latach polskich gier, pełna anegdot i dykteryjek, będących efektem wywiadów zponad 60 rozmówcami. Czytelnik dowie się z niej, że jak polskie gry próbowały zdobyć serca najpierw polskich graczy, a potem również tych spoza kraju, jak rozwijał się rynek i w jaki sposób niewielkie firmy stały się potęgami. Pozna losy i tajemnice Teenagenta, Wiedźmina, Dead Island, Sniper: Ghost Warrior i dziesiątek innych produkcji znad Wisły. Wszystko to wsparte anegdotami i historiami, które nigdy dotąd nie ujrzały światła dziennego.
- Która polska firma jako pierwsza podbiła świat?
- Dlaczego polska branża gier narodziła się na stadionie Legii?
- Kto zbudował potęgę dystrybucyjną dzięki sprzedaży samolotów wojskowych Amerykanom?
- Jakie studio wzięło nazwę od psa sąsiada?
- Dlaczego upadło Metropolis?
- Co mają wspólnego film "Gliniarz z Beverly Hills" i przygodówka Jack Orlando?
- Dlaczego na mapach dodawanych do edycji kolekcjonerskiej pewnej słynnej produkcji znalazła się krew?
- Czemu Dariusz Szpakowski nie chciał nagrać komentarza do serii FIFA?
- W jaki sposób tragedia 11 września 2001 roku wpłynęła na losy prawdopodobnie najlepszej polskiej strategii?
- Jak doszło do tego, że pierwszą produkcją na licencji Wiedźmina była gra SMS-owa?
To tylko mała część pytań, na które odpowiada "Nie tylko Wiedźmin. Historia polskich gier komputerowych".
Autorem okładki jest znany rysownik komiksów, Michał "Śledziu" Śledziński.
O autorze:
Marcin Kosman pisze o grach od kilkunastu lat. Zaczynał w miesięczniku PSX Extreme, od ponad 5 lat działa w sieci, aktualnie jako redaktor naczelny serwisu Polygamia.pl. Publikował też m.in. w Dzienniku Gazecie Prawnej oraz magazynach Play i Komputer Świat Gry. "Nie tylko Wiedźmin. Historia gier komputerowych" to jego pierwsza książka.
Na sąsiedniej półce
-
[ książka ]Pobawmy się na dworze! Bluey. Książka z magnesamipraca zbiorowa
-
[ książka ]Muminek i Włóczykij szukają przygódpraca zbiorowa
-
[ książka ]Psi Patrol. Pora na dobranocpraca zbiorowa
-
[ książka ]Peppa Pig. Uczę się z Peppą. Peppa i kurczątkapraca zbiorowa
-
[ książka ]Labirynty. Magiczny światpraca zbiorowa
-
[ książka ]Bluey. SpankoJoe Brumm
-
[ książka ]Mary JaneJessica Anya Blau
-
[ książka ]Labirynty. Fantastyczne krainypraca zbiorowa
-
[ książka ]Wielkie Niebieskie CośYuval Zommer, Yuval Zommer
-
[ książka ]Żar tropików. Pająk i mucha, tom 5Kai Pannen
-
[ książka ]Rzeczy. Interesujące rzeczy codziennego użytku, które pomagają naszej planecieMaddie Moate
-
[ książka ]Książkożercy. Latawiec. Poziom 2Marta Krzemińska
LINKI SPONSOROWANE