REKLAMA

Nie tylko Wiedźmin. Historia polskich gier komputerowych

autor: Marcin Kosman
wydawnictwo: CDP
wydanie: I, Warszawa
data: 6 maja 2015
forma: e-book (epub, mobipocket)
liczba stron: 400
ISBN: 978-83-9416251-1

W ostatnich miesiącach świat oczarowały This War of Mine, Zaginięcie Ethana Cartera, Lords of the Fallen i Dying Light, do boju szykują się Wiedźmin 3 i Get Even. Żadna inna gałąź rozrywki nie może liczyć na tak silną reprezentację z Polski.

Nie zawsze tak było i między innymi o tym traktuje książka "Nie tylko Wiedźmin. Historia gier komputerowych". Opisuje losy twórców, którzy dziś sprzedają miliony gier, a zaczynali od programowania na komputerze kolegi. Przedstawia drogę do sukcesu dzisiejszych milionerów, którzy 20-25 lat temu handlowali nieoryginalnym oprogramowaniem na giełdach komputerowych. Opowiada o grach, które dzięki pasji i ciężkiej pracy swoich autorów uczyniły z zaściankowej branży jedno z kluczowych miejsc na deweloperskiej mapie świata.

"Nie tylko Wiedźmin. Historia gier komputerowych" to luźna opowieść o 30 latach polskich gier, pełna anegdot i dykteryjek, będących efektem wywiadów zponad 60 rozmówcami. Czytelnik dowie się z niej, że jak polskie gry próbowały zdobyć serca najpierw polskich graczy, a potem również tych spoza kraju, jak rozwijał się rynek i w jaki sposób niewielkie firmy stały się potęgami. Pozna losy i tajemnice Teenagenta, Wiedźmina, Dead Island, Sniper: Ghost Warrior i dziesiątek innych produkcji znad Wisły. Wszystko to wsparte anegdotami i historiami, które nigdy dotąd nie ujrzały światła dziennego.

  • Która polska firma jako pierwsza podbiła świat?
  • Dlaczego polska branża gier narodziła się na stadionie Legii?
  • Kto zbudował potęgę dystrybucyjną dzięki sprzedaży samolotów wojskowych Amerykanom?
  • Jakie studio wzięło nazwę od psa sąsiada?
  • Dlaczego upadło Metropolis?
  • Co mają wspólnego film "Gliniarz z Beverly Hills" i przygodówka Jack Orlando?
  • Dlaczego na mapach dodawanych do edycji kolekcjonerskiej pewnej słynnej produkcji znalazła się krew?
  • Czemu Dariusz Szpakowski nie chciał nagrać komentarza do serii FIFA?
  • W jaki sposób tragedia 11 września 2001 roku wpłynęła na losy prawdopodobnie najlepszej polskiej strategii?
  • Jak doszło do tego, że pierwszą produkcją na licencji Wiedźmina była gra SMS-owa?

To tylko mała część pytań, na które odpowiada "Nie tylko Wiedźmin. Historia polskich gier komputerowych".

Autorem okładki jest znany rysownik komiksów, Michał "Śledziu" Śledziński.

O autorze:

Marcin Kosman pisze o grach od kilkunastu lat. Zaczynał w miesięczniku PSX Extreme, od ponad 5 lat działa w sieci, aktualnie jako redaktor naczelny serwisu Polygamia.pl. Publikował też m.in. w Dzienniku Gazecie Prawnej oraz magazynach Play i Komputer Świat Gry. "Nie tylko Wiedźmin. Historia gier komputerowych" to jego pierwsza książka.

Na sąsiedniej półce

Szukasz książki, audiobooka? Skorzystaj z wyszukiwarki
;

REKLAMA

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na Tu Stolica

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break